Tiks veidots autoservisu „Baltais saraksts”
Tiks ieviesta virsbūvju remonta darbnīcu sertifikācija
Cīņa ar "poelēko ekonomiku"
Vai lētākais ir labākais?
Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācija šogad uzsāk vērienīgu cīņu pret pelēko ekonomiku – negodīgu konkurenci, un iestājas par klientu kvalitatīvu apkalpošanu automobiļu apkopes un remonta nozarē, ieviešot auto virsbūvju remonta darbnīcu (VRD) sertifikāciju.
Tās mērķi ir patērētāju interešu un godīgas konkurences nodrošināšana. Asociācija uzskata, ka VRD sertifikāta esamība, viennozīmīgi, norādīs uz tiem nozares komersantiem, kuri spēj strādāt un konkurēt godprātīgi, nekrāpjot savus klientus un valsti.
„Auto virsbūvju remontos galvenais darba devējs servisiem ir
apdrošināšanas sabiedrības, kuras savstarpējā nežēlīgā konkurences cīņā par
tirgus daļu, ir dramatiski samazinājušas OCTA polišu cenas - dažos gados par
50%! Tas ir bijis viens no galvenajiem iemesliem virsbūvju remonta servisiem
pārkāpt labas biznesa prakses principus un gandrīz pilnībā pāriet ekonomikas
pelēkajā un pat melnajā zonā.
Apdrošināšanas mērķis savā būtībā ir novērst negadījuma rezultātā radušos īpašuma bojājumus, atlīdzinot klientam kvalitatīvi veikta remonta izmaksas. Izmaksātajai apdrošināšanas atlīdzībai būtu jāsedz kvalitatīvi veikta remonta izmaksas, bet reālā situācija ir radikāli pretēja - samazinātās polišu cenas ir panāktas uz lētu rezerves daļu pielietošanas un servisu nenomaksāto nodokļu rēķina. Rezultātā autoremontu nozare Latvijā ir iedzīta ēnu ekonomikas zonā un var „lepoties” ar piederību „pelēko” nozaru TOP 3 (līderis ir celtniecība),” uzsver LPAA valdes priekšsēdētājs Viktors Kulbergs.
LPAA sertifikācijas procesā vērtēs VRD darbinieku
kvalifikāciju un klientu apkalpošanas kvalitāti, izmantotās iekārtas un
tehnoloģijas, pielietoto rezerves daļu un remonta materiālu atbilstību, kā arī pievērsīs
uzmanību uzņēmuma visu pienākošos nodokļu nomaksai – kas ir pamats godīgai
konkurencei.
Tiks vērtēts, vai remontdarbu tāmes tiek sastādītas, izmantojot automašīnas ražotāja akceptētu un ar apdrošinātājiem saskaņotu zaudējumu aprēķināšanas IT programmu, un vai VRD ir spējīga pierādīt pielietoto rezerves daļu atbilstību automobiļa ražotāja prasībām un to legālu izcelsmi, iegādi, un vai automobiļu remontā izmantotie resursi (rezerves daļas, krāsas) ir pieļaujami saskaņā ar ražotāja noteikumiem, LR un ES normatīvajiem aktiem.
VID, saskaņā ar savstarpējās sadarbības līgumu, nodrošinās LPAA ar datiem par sertificējamo VRD veiktajiem nodokļu maksājumiem, deklarēto apgrozījumu u.c. publiski pieejamo informāciju, respektējot sertificējamo VRD nepieciešamību veikt šajos uzņēmumos sakārtojošas darbības, pārejas periodā neakcentējot represijas pret sertificējamo VRD. Sertifikācijai ir paredzēta VRD ikgadēja pāratestācija, tādejādi šis process būs ilgstošs un nepārtraukts. Turpmāko 3-5 gadu laikā LPAA sadarbībā ar LAVRA plāno sertificēt vismaz 30-40 kvalitatīvākās VRD.
V.Kulbergs auto servisu nozari salīdzina ar restorānu, „kur
svarīgākais ir profesionāli pavāri un atbilstošs virtuves aprīkojums, tā auto
servisos tie ir apmācīti mehāniķi un tehnoloģiski aprīkotas darbnīcas. Normālos
konkurences apstākļos, pat nevajadzētu pastāvēt bažām par pakalpojuma sniedzēja
darba un materiālu kvalitāti, bet diemžēl, mūsu veiktā Latvijas automobiļu
apkopes un remonta nozares tirgus izpēte un analīze ir pierādījusi pretējo...
Mūsu „taupīgais patērētājs”, kā zināms, visbiežāk izvēlas lētāko, nevis kvalitatīvāko produktu un pakalpojumu. Rezultātā satiksmē piedalās arvien vairāk ekspluatācijai bīstamas, jo nekvalitatīvi pēc avārijas remontētas automašīnas. Pašreizējā situācijā pat īsti nav ieguvēju, jo ilgtermiņā visi būs zaudētāji – gan apdrošinātājs, gan automobiļa lietotājs, gan sabiedrība, gan arī valsts. Skopais maksā divreiz...”.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...