Subaru XV: vērtē Whatcar.lv lasītāji
Jaunais Subaru XV krosovers
Testa brauciens pie AD REM Auto
Whatcar.lv lasītāju klubs
Vieni no pirmajiem, kam bija iespēja izmēģināt jauno Subaru XV, bija Whatcar.lv lasītāji. Kādas ir viņu domas par šo auto? Vai tas ir Qashqai-killers, vai arī Impreza Allroad?
Lasi viņu viedokļus šajā reportāžā.
Kārlis Bērenfelds
Subaru Impreza STI
Lai arī citi apgalvo, ka XV
ir tikai paaugstināta Impreza, manuprāt šie auto ir krasi atšķirīgi. Sākot
ar to, ka XV sēdpozīcija ir kā apvidus auto un beidzot ar to,
ka XV no sportiskuma nav ne miņas.
Iespējams, ka ar 2,0 litru dīzeļdzinēju tas būtu savādāk. Vēl - Impreza bagāžas nodalījums varētu būt pat lielāks nekā XV, bet salonā XV ir daudz vairāk vietas kā priekšā, tā arī aizmugurē. Pat liela auguma cilvēkiem.
Citādi - ierastā Subaru kvalitāte. Viss ērti izvietots, lieliska ergonomika.
Uz sliktākiem ceļiem auto turas labi,
piekare labi slāpē ceļa nelīdzenumus, tomēr trokšņu izolācija
varēja būt labāka - diezgan skaļi dzirdams troksnis riteņu arkās.
XV manuprāt ir vairāk pilsētas pilsētas auto, vai arī kā otrs auto ģimenē, ja ir cits, ietilpīgāks, ko izmanto tālākiem braucieniem.
Guntars Brauns
Mitsubishi ASX
Subaru XV bildes un apraksti ir mānīgi. Sagaidi krosoveru, bet iegūsti paaugstinātas bāzes hečbeku. Auto ir mazāks, nekā prasītos pēc kategorijas, kurā tas teorētiski tiek iedalīts. Tāda kā Subaru Outback mazā māsa.
Vizuāli auto ir agresīvs, simpātisks. Bet ļoti gribētos, ka XV ir lielāks - gan vizuāli, gan arī sēdpozīcijā. Pirms XV testa nedaudz izbraucu ar Subaru Outback, kas ir ievērojami plašāks.
Pie stūres - kā jau Subaru. Viss nepieciešamais, auto ir braukšanai, nevis izklaidei. Manuprāt šis 1,6 litru benzīdzinējs ir par vāju, lai saglabātu Subaru sportisko imidžu.
Grūti izšķirties par vērtējumu. Šķiet cena ir nedaudz par augstu, lai liktu teicamu atzīmi.
Uldis Bērtulsons
Mitsubishi Pajero
Jāatzīst, ka pirms šī testa brauciena īsti nezināju, kas ir XV. Nezin kāpēc biju pārliecināts, ka tā ir Tribeca jaunā paaudze, bet izrādās - Subaru ir iegājuši sev jaunā segmentā.
Auto ir pamazs un arī bagāžas nodalījums nav liels, taču sēdēt ir ērti. Četratā braucot noteikti vietas pietiks visiem. Apdare un ergonomika ir laba.
XV ir augsts klīrenss. Lai cik dīvaini neliktos- tikpat augsts cik Mitsubishi Pajero. Sanāca patestēt pa slidenu, sniegotu ceļu - pilnpiedziņa darbojas lieliski, arī pretizslīdēšanas sistēma nostrādā precīzi, taču pats galvenais - piekare ir stingra, bet ne cieta. Bedres “nesit cauri”.
1,6 benzīndzinējs gan šķita par vāju. Ja no vietas uzsāk apmierinoši, tad dinamika, lai paātrinātos jau esot kustībā... atpaliek no vēlamā. It kā gāzes pedālis ir nospiests, bet reakcijas nav. Pilsētā šāds manevrs tomēr ir būtisks, lai pārkārtotos pa joslām.
Ir arī viens patīkams pluss - XV ir pazeminātie pārnesumi. Līdz ar to Subaru XV nevar saukt par “parketnieku”.
Kopumā pirmais iespaids ir ļoti labs.
Raimonds Janševskis
Audi A3
Jāsāk laikam ar to, kas samulsināja visvairāk - ar dzinēju. Esmu sportiskākas braukšanas piekritējs un nevaru sevi iedomāties pie stūres automašīnai ar tik mierīgu dinamiku.
Tajā pašā laikā viss pārējais atstāja patiešām labu iespaidu - gan aprīkojums, gan piekare. Šis varētu būt kā otrs ģimenes auto. Nelielas ģimenes vai ģimenei ar vecākiem bērniem, kam vairs nav vajadzība vadāt līdzi bērnu ratiņus un citas mantas.
Nedaudz ir problemātiska klasifikācija- klīrenss auto ir augsts, bet sēdpozīcija ir zemāka nekā, piemēram, Subaru Forester, bet lieluma ziņā laikam auto vairāk līdzinās krosoveriem. XV salons ir patiešām plašs, kas to ierindo starp līderiem krosoveru grupā.
Es noteikti izvēlētos jaudīgāku dzinēju, labprāt to izmēģinātu, bet šis 1,6 litru benzīna agregāts man šķita par švaku.
Jānis Pipars
Opel Zafira
Sākotnēji pēc bildēm likās, ka Subaru XV ir stipri mazāks, bet dabā varētu būt vienā klasē ar VW Tiguan, Nissan Qashqai. Vienīgi bagāžas nodalījums būs mazāks. Varētu teikt - paaugstināta Impreza.
Pirmais iespaids patīkams. Salonā viss ērti izvietots. Augsta sēdpozīcija. Apdare - laba. Subaru noteikti ir auguši, jo, salīdzinot ar pirms gada testēto Subaru Forester, šajā XV nekas negrab un viss ir daudz kvalitatīvāks.
Uz ceļa auto uzvedas labi, piekare stingra - atbilstoša mūsu neceļiem, bet skaņas izolācija varēja būt labāka - šādos laikas apstākļos it īpaši var dzirdēt, kā riteņu arkās sitās akmentiņi.
Dzinējs ir paskaļš, bet tas varbūt tāpēc, ka testētajam auto ir 1,6 benzīndzinējs, ka, tomēr slodze ar tik smagu auto ir par lielu. Lineartronic variators strādā labi.
Gunārs Pērtersons
Subaru Forester
Subaru XV ar ikdienā ierasto Forester ir ļoti līdzīgi. Daudzējādā ziņā pat pilnīgi vienādi. Ārēji XV it kā ir mazāks, taču salonā vieta nav zaudēta. Tikai bagāžas nodalījums ir mazāks nekā Forster.
Gaitas īpašības ir ļoti līdzīgas- tā pati perfektā pilnpiedziņa, dinamika apmēram vienāda (tiesa mans Subaru Forester ir ar dīzeļdzinēju). Arī salons ir pierasti kvalitatīvs, bez lieka šika. XV gan ir modernāks- krāsainajos displejos rāda dažādus rādītājus, taču praktiskā vērtība tam manās acīs nav liela.
Ja jābrauc pa pilsētu un tik sliktos laika apstākļos kā šajās dienās, tad- jā, protams, XV ir labs auto. Taču, ja ir jādodas ārpus pilsētas, tad prasās kaut ko lielāku - kā Forester.
Tiesa gan, XV cena ir zemāka un varbūt cenas starpība ir izvēles vērta. Gribējās arī nedaudz izteiksmīgāku dizainu. Auto atgādina piepaceltu Impreza, nevis kādu krosoveru, ar ko tam būtu jākonkurē.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...