Testa brauciens

Pirmie iespaidi: Nissan Juke

Whatcar.lv iemēģina Nissan Juke
190 ZS 1,6 litru benzīna turbodzinējs
Cena no Ls 13 490

Tajos laikos, kad Nissan bija pazīstams ar tādiem auto kā Almera un Primera, reti kurš varēja iedomāties, ka vienā jaukā dienā japāņu ražotājs laidīs klajā kaut ko tādu, kas redzams šajā attēlā. Auto nosaukums ir Nissan Juke un mums jau ir nācies dzirdēt pieņēmumus, ka tā dizaina autori ir ēduši vai pīpējuši kaut ko neparastu. 

Pēc izskata līdzīgs ļaunam kukainim no zinātniskās fantastikas filmām, „žuks” ir mazākais Nissan krosoveru saimē, kurā līdz šim dominēja Qashqai un Murano.

Taču interese par kompaktiem pilnpiedziņas auto aug ar katru dienu, un jaunu piedāvājumu auto tirgū netrūkst.  Juke nāksies stāties ierindā ar Toyota Urban Cruiser un Mini Countryman, lai cīnītos par vieniem un tiem pašiem pircējiem.  

Dizains

Pretrunīgi vērtētais Nissan Juke dizains ir veidots Lielbritānijā, kur tā autori ir centušies radīt kaut ko vidēju starp kupeju un apvidnieku, tikai ļoti kompaktā formātā.

Tāpēc Juke ir augsts klīrenss, un off-road parauga apdares elementi, savukārt jumta līnija ir slīpa un aizmugures durvju rokturi veiksmīgi paslēpti jumta balstā, ļaujot profilā vizuāli ieraudzīt kupeju, nevis četrdurvju hečbeku.  

Juke radikālo ārieni pasvītro savdabīgie pagriezienu lukturi un dienasgaitas gaismas, kas atrodas motora pārsegam sānos. Komplektā ar tuvajām gaismām un migliniekiem, Juke īpašnieks vienlaicīgi var žilbināt pretimbraucošos ar sešiem staru kūļiem. Lūk, tas ir īsts sapņu auto tiem, kam gaišajā dienas laikā tīk braukt ar ieslēgtiem papildlukturiem.  

Interjers un praktiskums

Izmēru ziņā Juke priekšgals  ir tikpat augsts kā Qashqai, arī sēdpozīcija ir "lielceļu kapteiņa" cienīga. No ērtību viedokļa Juke ir grūti kaut ko pārmest – ja jums patīk auto āriene, jums patiks arī interjers. 

Nissan uzsver, ka par tā iedvesmu kalpojis motocikls – tāpēc masīvā plastmasas viduskonsole veidota kā motocikla bāka un ir virsbūves krāsā.  Arī ciparnīcas un displeji ir rotaļīgi krāsaini, bet neuzbāzīgi. Apdares materiāli nav dārgi, taču tie iederas kopējā noformējumā un liekus komentārus neprasa.

Juke ir veidots uz uzlabotas platformas, ko izmanto Nissan Note, taču šī platforma ir paplašināta un pagarināta. Neraugoties uz to, Juke salonā ir lielāka šaurība, nekā, piemēram Mini Countryman, galvenokārt tāpēc, ka jumta līnija aizmugurē ir krietni slīpāka, ierobežojot vietu galvai.  

Jāsamierinās ar faktu, ka Juke ietilpība ir kā mazauto, tāpēc nevajag lolot cerības, ka to varēs izmantot kā ģimenes auto. Protams, ja ģimenē ir divi cilvēki, vietas pietiks. Atbīdiet priekšējos sēdekļus un traucieties uz priekšu kā sporta kupejā!

Taču aizmugures sēdekļos sēdēšana nav diez ko ērta.  Turklāt, ja tur jāiestūķē autosēdeklītis un pēc tam - arī bērns, nepieciešama nīlzirga pacietība un mākslas vingrotāja lokanība.  Tātad, ja jums ir bērni, labāk tomēr izvēlēties Qashqai.

Dinamika

Whatcar.lv devās izbraucienā ar jaudīgāko Juke versiju, kam zem motora pārsega ir 190 ZS 1,6 litru turbo benzīna dzinējs. Tas izklausās daudz un patiešām arī ir daudz, ņemot vērā Juke nelielo svaru.

Līdz 100 km/h tas ieskrienas 8 sekundēs. Tātad – tikai par 1 sekundi lēnāk, nekā Golf GTI. 

Oficiālais vidējais patēriņš ir 6,9 litri uz 100 km. Būsim godīgi – reālajā dzīvē, turklāt ar šādu dzinēju, tas būs drusku lielāks. Taču tikai drusku. Vairāk kā 9-10 litri (pilsētā) uz 100 km Juke netērē un tas ir oficiāli.  Turklāt – ja jābraukā tikai pa pilsētu, labāk izvēlēties Juke ar parastu 1,6 litru benzīna dzinēju un CVT pārnesumkārbu. Tas būs arī lētāks.  

Whatcar.lv iemēģinātajam Juke bija priekšpiedziņa, taču tas pieejams arī ar pilnpiedziņu. Tiesa gan, pilnpiedziņas versija iespējama tikai ar benzīna turbodzinēju un CVT automātisko pārnesumkārbu. Nekāds bezceļu monstrs no 4x4 Juke nesanāks, taču Nissan apgalvo, ka no dubļainas pļavas ārā būs iespējams tikt, bet pilsētā, cīņā ar gulošajiem policistiem un citiem šķēršļiem itin noderīgs ir jau paaugstinātais klīrenss vien. 

Gaita un vadāmība

Lai arī Juke ir augstāks un īsāks, nekā parasts auto, līkumos šīs īpatnības neliek par sevi manīt – auto sasvere ir minimāla.

Pat „Sport” režīmā par sportisku to saukt gan būtu pārsteidzīgi, taču tas noteikti ir aizraujošāks braucamais, nekā varētu šķist.

Gaita nav tik komfortabla kā Qashqai un brīžiem šķiet pacieta, taču „ciets” Nissan gadījumā nenozīmē gluži to pašu, kā „ciets” BMW.

Pat uz bruģa Juke uzvedas civilizēti, kam par iemeslu kalpo fakts, ka tas radīts Lielbritānijā, testējot uz turienes ceļiem, par kuriem paši briti nav diez ko lielā sajūsmā.

Spriedums

Nissan Juke nenoliedzami ir viens no pašiem interesantākajiem šīgada auto. Tas ir stilīgs, svaigs, kompakts un ekonomisks. Ar to ir patīkami braukt, turklāt – tas nav dārgs, ja nesāksiet izvēlēties visas opcijas pēc kārtas. Accenta aprīkojuma līmenis, mūsuprāt, ir pats optimālākais.

Jums patiks: atšķirīgs dizains, laba vērtības un cenas proporcija, paaugstināts klīrenss

Jums nepatiks: cilvēki, kas apgalvo, ka tas ir auto jauniešiem 


Lasi detalizētu Nissan Juke vērtējumu, salīdzini modifikāciju cenas un aprīkojumu

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!