Testa brauciens

Iemēģināts: Volkswagen Sharan

Whatcar.lv brauc ar VW Sharan
140 ZS 2,0 TDI dīzeļdzinējs
Cena no 26 490 eiro

1995.gadā Latviju pāršalca vēsts par Bankas Baltija krahu un tika nodibināta nacionālā lidsabiedrība airBaltic. Tajā pašā gadā Latvija izteica lūgumu pievienoties Eiropas Savienībai, bet veikalos VHS formātā bija nopērkama Stīvena Spīlberga filma „Juras laikmeta parks”.  Mēs šiem faktiem varam pieskaitīt vēl vienu - tovasar Latvijā pirmo reizi parādījās arī Volkswagen Sharan.

Droši var teikt, ka šo 15 gadu laikā pirmās paaudzes Sharan bija kļuvis vecs kā dinozaurs, ko nespēja glābt ne botoksa injekcijas, ne citi feislifti, tādēļ Volkswagen nācās to izgudrot no jauna.

Praktiskāks un funkcionālāks

Lai arī no ārpuses tas nemaz tik atšķirīgs neizskatās, tas patiešām ir pilnīgi jauns auto – no priekšteča palicis vien nosaukums.  Jaunajam Sharan ir bīdāmas durvis, kas jūtami atvieglo iekāpšanu, bet, ja nepieciešama lielāka kravas telpa, sēdekļi vairs nav jāizņem – tos var nolocīt, izveidojot līdzenu kravas nodalījuma grīdu.

Jaunais Sharan ir kļuvis nedaudz garāks, tātad – ietilpīgāks un ērtāks. Pat tiem, kas sēž pašā aizmugurē, septiņvietīgās Sharan versijas trešajā sēdekļu rindā, nevajadzēs sūdzēties par vietas trūkumu kājām, spiežot ceļgalus pie ausīm, kā vienā otrā citā minivenā.

Turklāt, pat tad, ja aizņemtas visas septiņas sēdvietas, 300 litru tilpuma bagāžniekā atradīsies vieta vairākām ceļasomām.

Savukārt, nolokot otro un trešo sēdekļu rindu, iespējams izveidot tīri ērtu guļvietu, ņemot vērā, ka Sharan platums ir nedaudz virs 1,9 metriem. 

Kopējā Sharan ietilpība šādā gadījumā sasniedz 2297 litrus, un tas ir pietiekami, lai liktu pastāvīgajiem būvniecības veikalu klientiem labpatikā smaidīt.  

Dzinējs un degvielas ekonomija

Whatcar.lv devās testa braucienā ar Volkswagen Sharan Comfortline, kam zem motora pārsega bija 140 ZS 2,0 litru dīzeļdzinējs, kas savienots ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu.  

Šis komplekts darbojas precīzi kā Šveices pulkstenis, turklāt borta dators rekomendē, kurā brīdī būt vēlams mainīt pārnesumu, tādā veidā ekonomējot degvielu. Turpinot par šo tēmu – jau bāzes versijā Sharan ir start/stop sistēma, kas neļauj auto darboties tukšgaitā un slēdz ārā dzinēju katrā sastrēgumā vai krustojumā. Pieļaujot, ka dažiem tas var šķist kaitinoši, Volkswagen ir paredzējuši iespēju šo funkciju atslēgt.

Tomēr par degvielas ekonomiju ir lieki sūdzēties - Whatcar.lv testa brauciena laikā, kur 70% maršruta veda caur pilsētu, 2,0 litru dīzelis uzrādīja 7,2 litru vidējo patēriņu.  Dinamika - nepilnas 11 sekundes līdz 100 km/h. Pilnīgi pieņemami, lai bērniem aizmugures sēdekļos nepaliktu slikta dūša.

Kā tas uzvedas uz ceļa?

Volkswagen izmanto veco labo triku ar modeļu gammai vienotu interjera dizainu – Sharan kokpitā ikviens šīs markas pazinējs jutīsies, kā mājās, proti, kā Golf vai Touran. Tāpēc arī pats auto šķiet mazāks un tādēļ - manevrētspējīgāks, nekā viens otrs konkurents.  

Nenoliedzami, Sharan demonstrē labu līdzsvaru starp komfortablu gaitu un labu vadāmību, turklāt patīkams pluss ir precīzā, informatīvā stūre.  Tomēr Sharan nav auto, kas provocē vadītāju uz sportisku braukšanu – veicot dažus asākus manevrus, un sajūtot, ka tas tomēr ir gandrīz 5 metrus garš, vēlme steigties, mainot joslas, ātri vien pazūd.  

Turklāt Sharan lutina ar komfortu – pie stūres vietas netrūkst, ērti iekārtoties nav problēmu, arī trokšņu izolācija ir augstā līmenī – nelielā izmēra sānu spoguļi rada vien niecīgu, praktiski nemanāmu pretvēja šalkoņu.  Savukārt dzinēja dūkoņa kļūst pamanāma vien tad, kad apgriezienu skaits pārsniedz 3,5 tūkstošus minūtē.

Aprīkojums

Visiem Sharan ir trīsjoslu klimata kontrole, elektriski regulējami priekšējie un aizmugures logi, kā arī septiņi drošības spilveni un stabilitātes kontroles sistēma.  

Par 642 eiro var nopirkt elektriski regulējamas sānu slīddurvis, kas ļauj tās atvērt un aizvērt ar pulti. Jauka rotaļlieta, līdz brīdim, kamēr dzīvesbiedre, vai kāds no bērniem nav pielikuši roku pie durvju statnes un, durvīm negaidīti aizveroties (pievilcīgā podziņa durvju aizvēršanai ir mazajām roķelēm ērti sasniedzama), iespieduši pirkstus – jo sensori šādam ekstrēmam gadījumam ir iebūvēti tikai durvju ārmalās, nevis statnē.  

Tāpēc, mūsuprāt,  drošāk šo opciju atstāt „manuālai kontrolei”, bet 500 eiro iztērēt bagāžnieka vāka elektrifikācijai.  Un, ja domājat par Sharan iegādi, uzreiz vērts tēmēt Comfortline, vai pat Highline aprīkojuma pakotnes virzienā.

Spriedums

Braukšana ar Volkswagen Sharan ir kā ar vieglo auto, taču augstā sēdpozīcija ļauj sajusties „kā džipā”. Tas patiks daudziem Sharan pircējiem, kurus gan varētu apbēdināt visai askētiskais, iespējams pat - novecojušais interjera noformējums. Taču stāsts par Sharan ir līdzīgs stāstam par Golf – nedz pircēji, nedz dīleri nevēlas, lai rūpnīca nāktu klajā ar kaut ko radikāli novatorisku. 

Jaunā Sharan lielākais pluss ir praktiskums un nevainojamā montāžas kvalitāte – reti kurš konkurents spēj piedāvāt septiņas ērtas sēdvietas pieaugušiem cilvēkiem.  

Jums patiks: septiņas sēdvietas, kvalitāte, plašums salonā

Jums nepatiks:  labi aprīkota Sharan dīzeļa cena tuvojas 40 tūkstošiem eiro

Lasi detalizētu jaunā Volkswagen Sharan testu, salīdzini modifikācijas, cenas un aprīkojumu

Piesakies testa braucienam ar jauno Sharan Volkswagen centrā Rīga

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!