Testa brauciens

Iemēģināts: Nissan Murano ar dīzeļdzinēju

Whatcar.lv iemēģina Nissan Murano
2,5 litru turbodīzelis ar 190 ZS
Cena no Ls 30 990

Apvidus auto ar benzīna dzinējiem Eiropā nav īsti modē, tāpēc arī vizuāli interesantais un dāsni aprīkotais Nissan Murano līdz šim nebija tas pieprasītākais auto.

Tagad, divus gadus kopš pārdošanā ir jaunākās (otrās) paaudzes Murano, Nissan laiduši klajā arī tā dīzeļversiju. Līdz ar to šis krosovers piedzīvojis praktiski nemanāmus vizuālus uzlabojumus, kas sastāv no jaunas radiatora restes un mazliet atšķirīgām buferu kontūrām. 

Kāds tas ir?

Lai arī Murano ir tāda pati pilnpiedziņas sistēma, kā X-Trail, tas nav domāts braukšanai pa bezceļiem. Tas vislabāk uzvedas uz taisna, līdzena ceļa, jo, līdzko jāsāk manevrēt, par sevi liek manīt mīkstā piekare, kas, tāpat kā neinformatīvā stūre, ierobežos azartiskas braukšanas piekritējus.

Tomēr saķere ar ceļu ir laba un pilnpiedziņa neliks vilties piesnigušajās pilsētas ielās, kamēr kameras auto aizmugurē un sānos atļaus ērti manevrēt starp kupenām un citiem šķēršļiem.

Zem motora pārsega Murano ir 2,5 litru četrcilindru turbodīzelis, kas iepriekš bija atrodams Pathfinder apvidniekā un Navara pikapā, tiesa gan abi minētie tagad jau ieguvuši 3,0 litru V6 dīzeļus.  

Žēl, jo arī Murano tāds noteikti piestāvētu daudz labāk. Jau rakstījām, ka ar 3,5 litru benzīna motoru tas demonstrē pieņemamu dinamiku (8 sekundes līdz 100 km/h), ko nedaudz ierobežo CVT pārnesumkārba. Tomēr ar šo 2,5 litru dīzeļdzinēju un sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu auto paātrinājums (10,5 sekundes līdz 100 km/h) ir raksturojams vien kā viduvējs.

Labā ziņa, protams, ir degvielas ekonomija. Whatcar.lv testa braucienā (Rīga, Rīgas rajons) Murano vidēji tērēja ap 9 litriem dīzeļdegvielas uz 100 km, kas daudz neatpaliek no ražotāja norādītajiem datiem. 

Katrā ziņā, dīzelis un automāts ir atslēgvārdi, kas noteikti ieintriģēs potenciālos pircējus. Ja ar to vēl ir par maz, Murano aprīkojuma saraksts var atstāt kaunā vienu otru Audi Q5 vai BMW X3 īpašnieku.

Dārgākajā versijā Tekna Pack  ietilpst apsildāmi aizmugures sēdekļi, ar pulti elektriski atverams un aizverams bagāžnieka vāks, sēdekļu, stūres un spoguļu atmiņa, kā arī elektriski regulējama stūre.

Ja neskaita dažus hroma apdares elementus, tās arī ir vienīgās atšķirības no lieliski aprīkotās bāzes versijas Tekna (kurā ietilpst arī atpakaļskata kamera, dubultā jumta lūka un visi iespējamie drošības komplektācijas saīsinājumi), tāpēc mūsuprāt, nav vērts mētāties ar naudu un maksāt 3 tūkstošus latu vairāk par Tekna Pack.

Spriedums

Ielūkojoties cenu lapā, Murano dīzeļversija neapšaubāmi šķiet izdevīgāks pirkums par modifikāciju ar salīdzinoši rijīgo benzīna agregātu, jo, ja izvēle krīt uz maksimālo aprīkojumu Tekna Pack, cenas ir vienādas.

Taču dīzeļversija pieejama arī ar Tekna aprīkojumu, kas nav daudz sliktāks, bet par 3 tūkstošiem latu lētāks. 

Tomēr Nissan nav premium zīmols un tas izskatās ellīgi dārgs, salīdzinot ar citiem japāņiem, piemēram, Mazda CX-7.

Jā, Mazda krosovers ir nedaudz mazāks par Murano un tam ir tikai 2,2 litru dīzeļdzinējs, švakāks aprīkojums un nav automātiskās pārnesumkārbas, taču atšķirība cenā ir vairāk nekā 10 tūkstoši eiro. Ja šī atšķirība būtu kaut uz pusi mazāka, Nissan izskatītos vēl pievilcīgāks.

Jums patiks: dīzeļdzinēja ekonomija, dāsns aprīkojums, izdevīgāks pirkums nekā Murano ar benzīna dzinēju

Jums nepatiks: dārgs, salīdzinot ar citiem japāņu krosoveriem; dīzeļdzinējs nav tik dinamisks, kā varētu vēlēties

 

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!