Testa brauciens

Pirmie iespaidi: Audi A7 Sportback

Whatcar.lv iemēģina Audi A7
3,0 litru TDI dīzeļdzinējs
Cena no 57 tūkstošiem eiro

1, 3, 4, 5, 6, 7, 8... Audi ir savs modelis katrai nedēļas dienai, un, ja tuvāko gadu laikā nāks klajā solītais A2 eko-mobilis, Ingolštatē bāzētā autoražotāja modeļu palete izskatīsies kā Sniegbaltīte un septiņi rūķīši.

Šis stāsts ir par A7 Sportback, ko Audi dēvē par piecdurvju kupeju. Audi A7 šim vācu ražotājam nozīmē to pašu, ko CLS nozīmē Mercedes-Benz: tas ir domāts pircējiem, kam biznesa klases sedani šķiet pārāk ikdienišķi, bet dažādu iemeslu dēļ nav vēlmes sēdēt pie luksusa auto stūres.

Tāpēc Audi A7 Sportback ir lielisks kompromiss - modeļu hierarhijā atrodas starp A6, uz kura platformas tas veidots, un A8, kam tas tuvojas izmēru un aprīkojuma ziņā.

 Dizains un praktiskums

Pērn, kad Audi A7 pirmoreiz tika oficiāli parādīts plašākai sabiedrībai, tas izskatījās itin svaigs un intriģējošs. Jau tad klīda baumas, ka tas ir jaunā Audi A6 priekšvēstnesis un, tikko pieminētā biznesa klases sedana nākšana klajā to apstiprināja - A7 faktiski ir A6, tikai ar hečbeka virsbūvi.

Ivo Goldmanis
Whatcar.lv eksperts

Audi A7 Sportback ir stilīga alternatīva A6 sedanam
.
Interjera dizains abiem modeļiem ir identisks, taču A7 aizmugurē ir divas sēdvietas, nevis trīs. Sēdēšana ir ērta gan priekšā, gan aizmugurē, arī bagāžnieka 535 litru ietilpība šķiet pieņemama.

Tomēr A7 nav parasts hečbeks un, piemēram, dūšīgākas formas suni tā aizmugurē būs pagrūti iesēdināt – jumta līnijas leņķis ir pārāk lēzens. Tiesa gan, nolokot aizmugures sēdekļa atzveltni, situācija mainās un A7 jau sāk izskatīties pēc piemērota varianta, ja jāpārvieto, piemēram, plazmas televizors.

Aprīkojums

Reti kurš autoražotājs mūsdienās izceļas ar glītu koka apdari, tāpēc daudz patīkamāk ir raudzīties uz alumīnija un tumši lakotā materiāla noformējumu, kāds rotāja mūsu testa auto.  Daudzi slēdži ir no Audi A8, kas zināmā mērā palīdz attaisnot A7 cenu – šai modifikācijai tā sākas no 57 tūkstošiem eiro.

Arī aprīkojuma klāstā ir elementi, kādus līdz šim nācies redzēt tikai luksusa klases automašīnās, piemēram nakts redzamības sistēma, kas pamana nomaldījušos gājējus un ceļ trauksmi gadījumā, ja tie izlemj šķērso A7 uzņemto kursu. 

Noderīgas opcijas ir arī sēdekļu apsilde, ventilācija, MMI interfeiss, kas atvieglo automašīnas funkciju regulēšanu un papildināts ar Google Maps, kā arī atpakaļskata kamera un pneimopiekare, kas ļauj izvēlēties dažādus braukšanas režīmus.

Tas gan nebūs gluži par velti – kopskaitā vairāk nekā 25 papildaprīkojuma elementi ir palielinājuši mūsu Audi A7 cenu par 30 tūkstošiem eiro, kā rezultātā rēķins tagad ir 87 tūkstoši.  

Dzinēji, gaita un vadāmība

Whatcar.lv devās testa braucienā ar A7 TDI quattro, kam zem motora pārsega ir Latvijā iecienītākais, trīs litru dīzeļdzinējs. Atšķirībā no līdzšinējiem paraugiem, tas ir kļuvis vēl labāks.

Savienots ar divsajūgu septiņpakāpju pārnesumkārbu, tas nodrošina iespaidīgu paātrinājumu (6,3 sekundes līdz 100 km/h), kā arī vērā ņemamu elastību (500 Nm griezes moments pieejams jau no 1400 apgriezieniem minūtē). Audi norādītais patēriņš - 6 litri uz 100 km - nav pārāk tālu no patiesības, ja braukšana notiek pārsvarā pa šoseju.

Sportiskā āriene vieš cerības uz tikpat sportiskām gaitas un vadāmības īpašībām, taču A7 daudz nepārsteidz. Šeit vietā atcerēties par kopīgo platformu ar Audi A6, tāpēc nav brīnums, ka uz ceļa A7 tas uzvedas kā tipisks biznesa klases sedans, ne vairāk.

Par spīti savdabīgajai virsbūvei, pārredzamība nav slikta - priekšgala aprises ir labi apjaušamas un, piepalīdzot distances sensoriem, manevrēšana pa šaurām ielām un stāvvietām nebūs problēma, savukārt atpakaļgaitā to atvieglo atpakaļskata kamera.   

Mūsu testa auto bija aprīkots ar papildaprīkojumā pieejamo adaptīvo piekari, kas ļauj izvēlēties braukšanas režīmu atbilstoši situācijai. Taču lielāko dienas daļu, mūsuprāt, ir iespējams iztikt bez šīs opcijas. Daudz vēlamāka ir quattro pilnpiedziņa, kas, par laimi, ir ikviena A7 standartaprīkojumā.

Spriedums

Audi A7 nav lēts, taču arī par dārgu to nevajadzētu uzskatīt - vācu autoražotājs lēš, ka tā pircēji būs ļaudis ar apmēram 5000 latu lieliem ienākumiem mēnesī. Mūsu padoms potenciālajiem pircējiem – nevajag skopoties, izvēloties papildaprīkojumu. Ar visām piedāvātajām fantastiskajām tehnoloģijām tas daudz neatpaliks no luksusa A8.   

Jums patiks: stilīgs dizains, kvalitatīvs interjers, jaudīgs un ekonomisks dīzeļdzinējs

Jums nepatiks: no A6 atšķiras vien ar hečbeka virsbūvi un augstāku cenu. Luksusa imidžam nekaitētu soft close durvju aizvēršanas mehānisms.  

 Lasi izvērstu Audi A7 testu, salīdzini cenas un aprīkojumu


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!