Iemēģināts: atjauninātais Nissan Navara
Whatcar.lv brauc ar atjaunināto Navara pikapu
Jauns 3,0 litru dīzeļdzinējs
Septiņpakāpju automātiskā pārnesumkārba
Treknajos gados liela daļa no tiem būvniekiem un lauksaimniekiem, kas spēja atturēties no BMW X5, Porsche Cayenne vai Toyota Land Cruiser iegādes, izvēlējās kādu no ne tik spožajiem, bet pēc skata vīrišķīgajiem pikapiem. Tāpat kā pirms gadiem trīs, arī šobrīd šajā tirgus nišā dominē Mitsubishi L200, Toyota Hilux un Nissan Navara.
Mūsu uzmanības lokā nonācis Nissan Navara, kas šogad tika atsvaidzināts, iegūstot ne vien dažus vizuālus uzlabojumus, bet arī jaunu dzinēju un pārnesumkārbu.
Vizuālās izmaiņas
Viesturs Kundziņš Whatcar.lv eksperts Nissan Navara ir piemērots auto gan ikdienas bracieniem, gan hobijiem, gan darbam. |
Nedaudz jūtamākas izmaiņas manāmas Navara interjerā. Kokpita arhitektūra rada mūsdienīgāku un solīdāku iespaidu, pateicoties veiksmīgi pārorganizētam slēdžu izvietojumam, kā arī jaunai navigācijas sistēmai.
Jauns dzinējs un transmisija
Līdz šim Navara bija 2,5 litru dīzeļdzinējs, kāds bija atrodams arī Pathfinder apvidus auto, taču tagad Nissan pikapa lepnākā komplektācija ar piecvietīgo salonu (DoubleCab) tiek piedāvāta arī ar 3,0 litru V6 turbodīzeli, kas tiek savienots ar septiņpakāpju (!) automātisko pārnesumkārbu.
Dzinēja, transmisijas un automašīnas saderība ir kā cimdam ar roku – motora jauda (231 Zs un 550 Nm) viegli un nepiespiesti pārvieto izmēros iespaidīgo braucamo. Arī septiņpakāpju automātiskā pārnesumkārba strādā bez aizķeršanās, ļaujot veikt apdzīšanas manevrus bez lieka stresa.
Testa brauciena laikā galvenokārt pievērsāmies Navara braukšanas īpašību baudīšanai, un nemēģinājām pārbaudīt tā kravnesību, atgādājot uz Rīgu tonnu lētas dīzeļdegvielas no Latvijas austrumu robežas apgabaliem. Tomēr Navara ne mirkli nelika šaubīties, ka spētu to izdarīt bez piepūles.
Arī motortelpas trokšņu izolācija ir atzinības vērta. Gan tukšgaitā, gan braucot, dzinējs darbojas vienmērīgi un nerada pārlieku vibrāciju, un salonā praktiski nav dzirdams.
Brauciens
Arī dziļā sniegā Navara neapjūk un ar ieslēgtu pilnpiedziņu un sabloķētu aizmugurējo diferenciāli auto uzticami virzās uz priekšu. Limiti, protams, ir visiem apvidus auto, taču Navara gadījumā šķiet, ka auto īpašnieks, būs pirmais, kas atmetīs domu par bezceļu pārvarēšanu, saudzējot priekšējo buferi. Šo problēmu gan var atrisināt, uzstādot priekšējos aizsargstieņus.
Uz ceļa Navara uzvedas kā ikviens liels apvidus auto. Tas sasveras līkumos, taču nezaudē stabilitātes un drošības sajūtu. Uz taisna ceļa Navara turas pārliecinoši, turklāt papildus drošības sajūtu sniedz paaugstinātā sēdpozīcija, kas nodrošina labāku pārredzamību.
Šaurākās stāvvietās gan Navara novietot ir pagrūti, tāpēc lieti noderēs atpakaļskata kamera, kas iekļauta LE V6 komplektācijā.
Spriedums
Navara ar 3,0 litru dīzeļdzinēju ir daudz labāks un iekārojamāks darba zirgs, ar ko „īstam mačo” nebūs kauns pārvietoties arī ikdienā. Tomēr tā vājais punkts ir cena. Vairāk kā 32 tūkstoši latu ir ievērojams cipars, salīdzinot kaut vai ar tuvāko konkurentu – Toyota Hilux, kas reālajā dzīvē dara visu to pašu, bet par vismaz pāris tūkstošiem latu lētāk.
Jums patiks: Jaudīgāks dīzeļdzinējs, atsaucīga automātiskā pārnesumkārba
Jums nepatiks: Lielā cenu atšķirība no konkurentiem
Lasi detalizētu Nissan Navara testu šeitKarstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...