Testa brauciens

Opel Mokka 1,7 CDTI testa brauciens

Izmēģinam Opel Mokka
1,7 litru dīzeļdzinējs, pilnpiedziņa
Pārdošanā tagad

AutorsIvo Goldmanis

Opel Mokka ir kompakts SUV, kas ir radīts Riselsheimā, Vācijā, taču ražots Dienvidkorejā - turpat, kur top radniecīgais Chevrolet Trax, ar kuru abiem modeļiem ir kopīga platforma. Līdzīgas paralēles varētu vilkt starp Opel Antara un Chevrolet Captiva.

Mēs jau pērn izmēģinājām Opel Mokka pa Vācijas autobāņiem, taču šī bija mūsu pirmā izdevība pārbaudīt šo kompakto krosoveru uz Latvijas ceļiem, pavadot dažas dienas Mokka pilnpiedziņas versijā ar 1,7 litru dīzeļdzinēju zem motora pārsega.

Kāds tas ir?

Ņemot vērā, kādas ziemas mēdz būt mūsu platuma grādos, pilnpiedziņa šķiet tīri saprātīgs risinājums, taču cenas atšķirība varētu daudzus atturēt no šīs opcijas, izvēloties priekšpiedziņas Mokka.

Diez vai par to varētu kādam pārmest – lielākajai daļai šīs klases auto pircēju interesē galvenokārt drošības sajūta, ko sniedz paaugstinātā sēdpozīcija.

Mokka gadījumā pilnpiedziņai, kas auto cenu sadārdzina par apmēram pusotru tūkstoti eiro, nav kritiska nozīme, ja vien nedzīvojat lauku apvidū. 

Faktiski, Mokka nav pastāvīga pilnpiedziņas sistēma – pamatā dzinējs griež tikai priekšējos riteņus, aizmugurējie pieslēdzas tikai izslīdēšanas gadījumā, straujā paātrinājumā vai asos pagriezienos. Tad jaudas sadalījums starp asīm ir 50:50.

1,7 litru dīzeļversija ar 4x4 ir arī nedaudz gausāka 0-100km/h sprintā, ko tā veic 10,4 sekundēs, salīdzinot ar priekšpiedziņas versijas 10 sekundēm. 
















Atšķirībā no iepriekš izmēģinātajiem Mokka, šim auto bija standarta balstiekārta, kas mūsuprāt ir optimālākā izvēle. Nav jālauza galva, kadu braukšanas režīmu izvēlēties attiecīgajā situācijā, jo pat uz vislīdzenākā Latvijas ceļa var gadīties negaidīti pārsteigumi, kur no Sport režīma strauji būtu jāpārslēdzas uz Comfort.

Standarta versijai šādas opcijas nav, taču atkrīt arī raizes par dārgiem remontiem iespējamu problēmu gadījumā.  

Praktiskums

Sēdpozīcija ir augstāka, nekā izskatās no ārpuses, atvieglojot iekāpšanu, vai bērnu sēdeklīšu ievietošanu.
















Aizmugurē sēdošajiem par vietas trūkumu nevajadzētu sūdzēties – četriem pieaugušajiem vietas pietiks, lai arī Mokka ir par 14cm īsāks auto, nekā Opel Astra. Neraugoties uz šo faktu, bagāžnieka ietilpība (356 litri standarta konfigurācijā, 1372 litri ar nolaistiem sēdekļiem) ir mazliet lielāka, nekā Astra.

Dīzeļdzinēja troksnis, protams, varēja būt labāk apslāpēts – par to jau rakstījām iepriekš. Tomēr vienmērīgā ātrumā tas netraucē, turklāt demonstrē labu degvielas ekonomiju.
















Vai tas būtu jāpērk?

Bāzes versijas Mokka ar 130 ZS 1,7 litru dīzeļdzinēju sākumcena ir pavisam nedaudz virs 20 000 eiro.  Mokka var nopirkt arī lētāk, turklāt modifikāciju klāstā atrodamais 1,4 litru turbo benzīna dzinējs nebūt nav slikta izvēle.

Neatkarīgi no dzinēja, vienīgais jautājums ir – vai Mokka tālākpārdošanas vērtība būs tikpat stabila kā galvenajam konkurentam Yeti? Šobrīd drošas atbildes uz to vēl nav. 

Lasi detalizētu Opel Mokka testu


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Opel Corsa

What Car? Vērtē Novērtēts ar 3 no 5

Opel Corsa ir visai prasmīgs mazais auto, taču tam nav izdevies būt izcilam kādā no jomām. Tas nav tik komfortabls kā Peugeot 208, braukšanas ziņā to pārspēj Ford Fiesta, bet labākas praktiskās īpašības nodrošina Volkswagen Polo. Par laimi, tas ir labi aprīkots un nav pārāk dārgs, ja vien neizvēlaties bagātīgākas modifikācijas.