Testa brauciens

Lētākais Eiropā. Izmēģinām budžeta elektromobili Citroen e-C3
Citroen e-C3 ir pirmais Eiropā radītais un ražotais budžeta elektromobilis, kura cena, …
Sākotnēji Citroën ë-C3 ir pieejams tikai vienā konfigurācijā, 44 kWh akumulatoram nodrošinot autonomiju līdz 320 km (WLTP dati).
Tas ir ievērojami vairāk nekā Dacia Spring (220 km) un aptuveni tikpat daudz, cik nodrošina GWM Ora 03 (lētākajā versijā 310 km). Tāpat tas atpaliek no dažiem potenciālajiem sāncenšiem, kas Latvijā vēl gaida savu ierašanos, piemēram, BYD Dolphin (340 km lētākajā izpildījumā). Tiek ziņots, ka ar laiku būs pieejams vēl lētāks ë-C3 ar mazāku akumulatoru, kas ar vienu uzlādi varēs nobraukt līdz 200 km.
44 kWh akumulatorā izmantota tā pati litija dzelzs fosfāta ķīmija, kas atrodama BYD baterijās. Šo bateriju ražošana ir lētāka, taču tām ir arī kāds trūkums - tās ir smagākas, un potenciālo sniedzamību būtiskāk ietekmē auksti laikapstākļi. Latvijā tā varētu būt problēma, jo īpaši tāpēc, ka Citroën aprīkojumā nav iekļāvis siltumsūkni.
Kad mēs testējām ë-C3, dzīvsudraba stabiņš svārstījās ap +11 grādiem, un tā efektivitāte bija 6 km uz kWh, tādējādi aptuvenais reālais nobraukums bija aptuveni 270 km. To nevar nosaukt par revolucionāru, bet drīzāk par vērā ņemamu rādītāju.
ë-C3 jauda ir tikai 113 ZS un oficiālais laiks 0 līdz 100 km/h spurtā ir 10,4 sekundes, turpretim konkurentiem tas prasa ievērojami īsāku laika sprīdi, tāpēc mēs bažījāmies, ka franču elektroauto būs pārlieku gauss. Patiesībā tas ir vairāk nekā pietiekami veikls no 0 līdz 50 km/h. Pateicoties lineārajam, labi kalibrētajam akseleratora pedālim, to ir arī neticami viegli vadīt.
Lai gan mums ir aizdomas, ka daži pircēji būs vīlušies, uzzinot, ka ë-C3 nav pieejams braukšanas režīms ar vienu pedāli vai dažādas rekuperatīvās bremzēšanas pakāpes, mēs uzskatām, ka esošais reģenerācijas režīms ir iestatīts pietiekami pārdomāti. Kad tiek atlaists akseleratora pedālis, auto vienmērīgi palēnina gaitu, tāpēc tas ir ideāli piemērots nesteidzīgai braukšanai pilsētā.
Neraugoties uz to, ka ë-C3 ir budžeta automobilis, tam joprojām ir Citroën Advanced Comfort balstiekārta ar hidrauliskajiem amortizatoriem.
Tā nodrošina tik mīkstu gaitu, it kā katrā bedrē kāds būs paspējis ielikt pa spilvenam. Tikai pašas asākās bedres spēs satricināt aizmugures asi, bet virsbūves sasvēršanās būs jūtama vien tad, ja straujāk centīsities apbraukt nelīdzenumus. Protams, šis nav automobilis, kurā prioritāte būtu aizraujoša vadāmība un spēja precīzi izbraukt līkumus.
Saķere ar segumu ir laba, un, lai gan stūres iekārta ir viegla, tā ir pietiekami precīza, ļaujot ar ë-C3 droši pārvietoties arī uz šosejas.
Runājot par izsmalcinātību, ë-C3 aizmugurējā balstiekārta rada zināmus trokšņus, un, braucot pa raupjākām virsmām, ir dzirdams diezgan liels riepu radītais troksnis. Šī dunēšana nenogurdinās, taču ilgākā braucienā būs jūtama. Konkurenti gan nebūs diži klusāki.
€
Testa brauciens
Citroen e-C3 ir pirmais Eiropā radītais un ražotais budžeta elektromobilis, kura cena, …
Testa brauciens
Citroen modeļu klāsta jauno coupe krosoveru C4X jeb BMW X4 franču gaumē nolēmām pasniegt degustācijai …
Testa brauciens
Frančiem izsenis ir nepatika pret lielām automašīnām. Viņi uzskata, ka ar tādām brauc tikai turīgi …
Testa brauciens
Elektriskais Citroen ë-C4 izskatās gluži tāpat kā parastais C4, tātad pēc coupe krosovera. …
Testa brauciens
Oriģinālais Citroen C4 divās modeļu paaudzēs bijis parasts kompaktklases auto ar …
Testa brauciens
Aircross krosoveru sēriju 2011. gadā aizsāka uz Mitsubishi platformas veidotais C4 Aircross, kam sekoja …
Testa brauciens
Citroen modeļu klāstā Berlingo vārds jau ir pazīstams. Tomēr jaunais modelis piesaista uzmanību ar savu mūsdienīgo ārieni, …
Testa brauciens
Iepriekšējās paaudzes Citroen C4 pirms dažiem gadiem Latvijā bija itin pieprasīts auto – ne …
Testa brauciens
Ļaudis no Citroen pēdējos gados ne vienreiz vien ir pārsteiguši …
Alfa Romeo Stelvio |
€ 36 990 |
![]() |
||
Audi Q5 |
€ 52 400 |
![]() |
||
Citroen C3 |
€ 15 990 |
![]() |
||
Citroen ë-C3 |
€ 24 490 |
![]() |
||
Citroen C5 Aircross |
€ 32 190 |
![]() |
||
CUPRA Terramar |
€ 35 500 |
![]() |
||
CUPRA Formentor |
€ 31 900 |
![]() |
||
Dacia Duster |
€ 11 310 |
![]() |
||
Hyundai Kona |
€ 30 990 |
![]() |
||
Hyundai Tucson |
€ 28 490 |
![]() |
||
Jaguar F-Pace |
€ 45 900 |
![]() |
||
Kia Niro |
€ 22 490 |
![]() |
||
Lamborghini Urus |
|
![]() |
||
Land Rover Range Rover Evoque |
€ 35 900 |
![]() |
||
Land Rover Discovery Sport |
€ 37 200 |
![]() |
||
Lexus NX |
€ 55 000 |
![]() |
||
Mazda CX-5 |
€ 22 760 |
![]() |
||
Nissan Juke |
€ 16 300 |
![]() |
||
Nissan Qashqai |
€ 26 541 |
![]() |
||
Peugeot 3008 |
€ 32 500 |
![]() |
||
Peugeot 5008 |
€ 35 900 |
![]() |
||
Peugeot 2008 |
€ 22 400 |
![]() |
||
Renault Kadjar |
€ 19 410 |
![]() |
||
Renault Captur |
€ 15 490 |
![]() |
||
Škoda Karoq |
€ 28 970 |
![]() |
||
Škoda Kodiaq |
€ 36 680 |
![]() |
||
Subaru Forester |
€ 35 900 |
![]() |
||
Subaru Crosstrek |
€ 33 900 |
![]() |
||
Suzuki Jimny |
€ 15 900 |
![]() |
||
Suzuki SX4 S-Cross |
€ 15 900 |
![]() |
||
Suzuki Vitara |
€ 14 719 |
![]() |
||
Toyota RAV4 |
€ 24 000 |
![]() |
||
Toyota C-HR |
€ 32 900 |
![]() |
||
Volvo XC60 |
€ 58 467 |
![]() |
||
Volvo XC40 |
€ 47 433 |
![]() |
Auto tests
Suzuki SX4 S-Cross ir ietilpīgs un praktisks ģimenes auto ar mazām lietošanas izmaksām. …
Auto tests
CUPRA Formentor piedāvā SUV un kupejas dizaina kombināciju, atjautīgu interjeru un labu vadāmību. Lai gan tas nav tik praktisks kā Seat Ateca, salonā var ērti iesēsties četri augumā raženi pieaugušie un tam ir pienācīga …
Auto tests
Citroën ë-C3 nav īpaši ātrs un tam nav liela sniedzamība ar vienu uzlādi, taču to var uzskatīt par pragmatisku izvēli. Tas ir pietiekami labi aprīkots kompaktais elektromobilis, kas nerada pārlieku lēta auto iespaidu, turklāt …
Auto tests
Hyundai Tucson ir vērts apsvērt, ja salona plašums ir jūsu prioritāšu sarakstā. Četriem gara auguma pieaugušajiem šeit būs pietiekami daudz vietas, bagāžnieks ir ietilpīgs, un salona kvalitāte ir iespaidīga, lai gan daži …