Honda CR-V Izvērsts vērtējums
UZ CEĻA
Kā ir ar to braukt un cik kluss tas ir
Dinamika
Honda lēmums svītrot dīzeļdzinēju no CR-V modifikāciju saraksta varētu izrādīties gudrs solis, ja sevi attaisnos gaidāmā hibrīdversija, ko veidos 2,0 litru benzīna motors un elektromotors. Taču, kamēr tā vēl nav pieejama, jāizvēlas starp kādu no divām 1,5 litru benzīna motora variācijām - 173 ZS ar manuālo transmisiju, vai arī 193 ZS ar CVT „automātu”. Mazāk jaudīgo neesam izmēģinājuši, tāpēc nevaram objektīvi spriest, kā tā tiek galā ar gandrīz 1700 kg lielo CR-V svaru, taču 193 ZS modifikācija šo uzdevumu veic nevainojami un šķiet prātīgāka izvēle tiem, kas izvēlēsies septiņvietīgās versijas. Eksistē vēl ātrāki SUV, taču abas modifikācijas 0-100 km/h paātrinājumu ļauj veikt mazāk nekā 10 sekundēs, kas ir vienlīdz labs rādītājs, ja salīdzina ar, piemēram, Škoda Kodiaq 1,4 TSI motoru.
Gaita un vadāmība
Apmēram 600 kilometru testa brauciens pa dažāda seguma ceļiem ļauj secināt, ka vadāmības ziņā ir Honda CR-V ir starp kompakto SUV klases labākajiem paraugiem - par spīti tam, ka klīrenss piektās paaudzes modelim ir vēl lielāks, nekā līdz šim. Arī pats auto ir lielāks, nekā tā priekštecis un to var just, mēģinot lielākā ātrumā veikt straujus manevrus – virsbūves sasvere rosina nedaudz samazināt tempu un braukt mierīgāk. Te gan jāpiebilst, ka CR-V pilnpiedziņas versijas gaitas un vadāmības līdzsvars mūsuprāt ir sabalansēts nedaudz labāk, nekā Peugeot 5008 vai Škoda Kodiaq. Turklāt Honda jauno CR-V papildinājusi ar izsmalcinātu stabilitātes kontroles sistēmu, kas ir pielāgota atbilstoši Eiropas pircēju gaumei, tāpēc to nebūt nav tik viegli izsist no ierindas ar straujām stūres kustībām. Sportiska vadāmība gan nav pats pirmais arguments, kādēļ vairums auto pircēju izvēlas SUV – lielāka uzmanība tiek pievērsta gaitas komfortam – un šajā pozīcijā pilnpiedziņas CR-V diez vai sagādās vilšanos. Nedaudz atšķirīgas braukšanas sajūtas ir ar priekšpiedziņas CR-V, kura gaitas komforts tomēr atpaliek no Tiguan, Kodiaq vai Peugeot 5008.
Trokšņu izolācija
1,5 litru motoram brīžiem nepieciešami augsti apgriezieni, lai tas nodrošinātu nepieciešamo dinamiku – šādos brīžos tas mēdz būt visai skaļš, taču labā ziņa ir tā, ka motora rūciens pārsvarā ir patīkams – kā sporta auto, nevis kā sunim, kam netīšām kāds uzkāpis uz astes. Risinājums ir salīdzinoši vienkāršs – paātrinājumi ar CR-V ir jāpatestē, un tādā veidā savs braukšanas stils jāpielāgo motora īpatnībām, lai turētu apgriezienus pēc iespējas zemākā diapazonā – tad viss ir kārtībā. Pozitīvi, ka modifikācijām ar CVT transmisiju ir vairāk jaudas, tādējādi atkrīt šī tipa transmisijām raksturīgā problēma – vispirms troksnis un tikai pēc tam – paātrinājums. CR-V Hybrid šī problēma ir vēl mazāk izteikta. Pretvēja šalkoņa gan būs jūtama lielākā ātrumā, arī ceļa trokšņi varēja būt nedaudz labāk apslāpēti.
Lapa 2 no 4
CENA:
€