Auto tests
Ford
Ranger
Tāpat kā līdz šim, Ranger ir darba zirgs jebkādiem ceļa apstākļiem, taču modeļa atjauninātā versija padarījusi to vēl pievilcīgāku kā “dzīvesstila auto”, ko novērtēs aktīvas atpūtas cienītāji. …
Modifikāciju klāsta virsotnē atrodas divi 3,0 litru tilpuma V6 motori. Ja nepieciešama maksimāla dinamika, tad jāizvēlas benzīna kompresordzinējs – tas pats, kas atrodams zem Jaguar F-Type S motora pārsega. Tam ir 380 ZS un spēja nodrošināt 0-100 km/h paātrinājumu 5,5 sekundēs. Pateicoties pilnpiedziņas sistēmai, tas patiešām strauji uzsāk gaitu, taču, ātrumam pieaugot, paātrinājuma temps vairs nav tik straujš, salīdzinot ar Porsche Macan Turbo. Tomēr tas tik un tā ir iespaidīgs, ņemot vērā Velar svaru. Prātīga izvēle mūsuprāt ir 300 ZS 3,0 V6 dīzeļdzinējs. Šādā komplektācijā Velar varbūt nav tik ātrs, kā ar benzīna kompresordzinēju, taču 6,2 sekunžu sprinta laiks no 0-100 km/h tik un tā ir slavējams, turklāt maksimālā jauda, kā jau dīzelim, pieejama no zemiem dzinēja apgriezieniem. Ikdienas satiksmei tas noteikti ir labāk piemērots. Modifikāciju klāstā ir arī četrcilindru 2,0 litru tilpuma dīzeļdzinēji ar 180 vai 240 ZS. Jaudīgākais no abiem variantiem arī šķiet laba izvēle, ja nekur īpaši nav jāsteidzas un nevienam nekas nav jāpierāda. Pieejami arī 2,0 litru tilpuma benzīna motori ar 250 vai 300 ZS.
Modifikācijām ar V6 motoriem standarta aprīkojumā iekļauta pneimatiskā balstiekārta, ļaujot pielāgot Velar braukšanas īpašības atbilstoši noskaņojumam vai ceļa apstākļiem. Comfort režīmā gaita ir patīkami mīksta, balstiekārtai absorbējot dažādus ceļa negludumus. Protams, auto kļūst nedaudz līganāks, taču ne tik lielā mērā, lai tas būtu pamats sūdzībām. Nonākot uz bruģa vai plaisām klāta asfalta, kļūst skaidrs, ka 22 collu izmēra diski Latvijas apstākļiem nav īpaši piemēroti – lai arī izskatās lieliski. 21 collu izmērs nedaudz uzlabo situāciju, dodot cerību, ka lētākajās modifikācijās pieejamie 20 vai 19 collu diski pilnībā atrisinās gaitas komforta problēmas, kas varētu rasties uz apšaubāmas kvalitātes un iegrimušām kanalizācijas lūkām klātiem ceļiem. Dynamic režīmā balstiekārta kļūst stingrāka, uzlabojot vadāmību, taču mēs to rekomendējam tikai uz pilnībā līdzena asfalta seguma. Range Rover modeļi nekad nav īpaši izcēlušies ar ķirurģiskas precizitātes cienīgu vadāmību – un arī Velar šo nostāju neliks mainīt. Ar to gan mēs negribam teikt, ka vadāmība ir slikta – stūres reakcija ir pietiekami precīza, lai viegli notēmētu Velar priekšgalu nepieciešamajā virzienā. Neatkarīgi no izraudzītā braukšanas režīma Velar vienmēr atgādinās par savu svaru – strauji mainot trajektorijas ir jūtama pauze, kamēr auto masa reaģē uz vadītāja iegribām. Jā, ar to ir iespējams braukt ātri, taču Velar uz to neprovocē tik lielā mērā, kā sportiskais Porsche Macan. Bezceļa apstākļos Velar paliek uzticīgs Range Rover standartiem – akmeņiem klātas uzkalnes un stāvas nogāzes tas spēj pārvarēt diezgan bezrūpīgi, atbilstoši zīmola tradīcijām.
V6 benzīna motors zemā apgrieezienu diapazonā praktiski nemaz nav dzirdams, taču, ātrumam pieaugot, tas rada ļoti patīkamu rūcienu, atgādinot par savu dinamisko potenciālu. Tomēr patiesībā V6 dīzeļdzinējs savā ziņā ir pat iespaidīgāks – tas tāpat ir ļoti kluss zemu apgriezienu diapazonā un nerada nekādu vibrāciju, taču paātrinājumā tas sāk patīkami un vienmērīgi kāpināt rūciena decibelus. Jāatzīst, ka tikai Audi Q7 dīzeļdzinējs ir vienmērīgāks. Ceļa trokšņi ir labi apslāpēti, taču gar sānu spoguļiem var rasties pretvēja šalkoņa.
€
Audi Q7 |
€ 62 500 |
|
||
Bentley Bentayga |
€ 177 265 |
|
||
BMW X7 |
€ 89 900 |
|
||
Ford Ranger |
€ 22 820 |
|
||
Ford Edge |
€ 40 300 |
|
||
Jeep Wrangler |
€ 28 783 |
|
||
Jeep Grand Cherokee |
€ 46 590 |
|
||
Land Rover Range Rover |
€ 98 857 |
|
||
Land Rover Range Rover Sport 4x4 |
€ 64 614 |
|
||
Land Rover Discovery |
€ 53 000 |
|
||
Land Rover Range Rover Velar |
€ 59 900 |
|
||
Mercedes-Benz G-Klase |
€ 90 300 |
|
||
Mercedes-Benz GLS |
€ 63 107 |
|
||
Mercedes-Benz GLE Coupe |
€ 67 500 |
|
||
Mercedes-Benz GLE |
€ 65 870 |
|
||
Mitsubishi Pajero |
€ 46 990 |
|
||
Mitsubishi L200 |
€ 25 990 |
|
||
Nissan Navara |
€ 29 360 |
|
||
Porsche Cayenne |
€ 66 600 |
|
||
Seat Tarraco |
€ 26 590 |
|
||
Subaru Outback |
€ 29 800 |
|
||
Subaru Forester |
€ 24 200 |
|
||
Toyota Hilux pikaps |
€ 29 300 |
|
||
Toyota Land Cruiser |
€ 45 700 |
|
||
Toyota Highlander |
€ 44 900 |
|
||
Volkswagen Amarok pikaps |
€ 27 316 |
|
||
Volkswagen Touareg |
€ 59 059 |
|
Auto tests
Tāpat kā līdz šim, Ranger ir darba zirgs jebkādiem ceļa apstākļiem, taču modeļa atjauninātā versija padarījusi to vēl pievilcīgāku kā “dzīvesstila auto”, ko novērtēs aktīvas atpūtas cienītāji. …
Auto tests
Bentley Bentayga iezīmē pilnīgi jaunu leģendārā britu zīmola attīstības virzienu - būdams pirmais Bentley SUV, tas savā ziņā jau ir vēsturisks auto – tomēr tas tik un tā ir īsts Bentley: ātrs, komfortabls, elegants un …
Auto tests
Liels, bet iespaidīgs, praktisks un komfortabls ar luksusa līmeņa cienīgu interjeru – X7 ir labs papildinājums BMW modeļu sarakstam un luksusa SUV segmentam. …
Auto tests
Jeep fani būs laimīgi, taču, ja pārsvarā jābrauc pa asfaltu, ir pieejamas arī citas alternatīvas ar labākām vadāmības īpāšībām. …