Testa brauciens

Lexus UX ir pieejams kā elektriskajā, tā hibrīda variantā - bet kurš ir labāks?
To atklāj TV Autoziņu eksprestests. UX300e ar priekšējo piedziņu un 204 ZS faktiski kļuva …
Ar 2,5 litru benzīna dzinēju un vienu elektromotoru (kopā 243 ZS) pašuzlādes hibrīds Lexus NX 350h piedāvā ģimenes SUV atbilstīgu dinamiku – 0–100 km/h paātrinājumam ir nepieciešamas 8,7 sekundes. Ja vēlaties braukt vēl straujāk, izvēlieties pilnpiedziņas versiju, kurai aizmugurējā tiltā iebūvēts otrs elektromotors. Šāds auto līdz simtam ieskrienas 7,7 s.
Mūsu testos jaudīgākais 350h variants 0–100 km/h paveica 7,1 sekundē, nedaudz apsteidzot BMW X3 20 xDrive (7,3 s). Elektromotoru vienmērīgā darbība un tūlītējā reakcija rada sajūtu, ka paātrinājums automobilim nāk bez piepūles, un īpaši izteikti tas ir nelielos ātrumos.
NX 450h+ uzlādējamais hibrīds (PHEV) apvieno to pašu iekšdedzes dzinēju ar spēcīgāku elektromotoru, un kopējā jauda ir 309 ZS. Tā ir spēcīga kombinācija – mūsu testos 100 km/h sasniegšanai vajadzēja tikai 5,8 sekundēs, Mercedes GLC 300e apsteidzot par pussekundi.
Ar uzlādētu akumulatoru 450h+ darbojas kā elektromobilis. Tas nozīmē klusu un strauju paātrinājumu līdz automaģistrāles ātrumam. Oficiālā elektriskā sniedzamība ir 72 kilometri, bet mūsu testos iekšdedzes dzinējs ieslēdzās pēc 60 km veikšanas. Tas ir līdzīgi kā Volvo XC60 T6 Recharge, bet daudz mazāk nekā GLC 300e (92 km).
Bāzes izpildījumā NX ir aprīkots ar 18 collu diskiem, kas nodrošina visgludāko gaitu. Amortizācijai ir pietiekami kontroles pār ceļa nelīdzenumu ierosinātajām svārstībām un tā saglabā savāktību visā braukšanas ātruma diapazonā, šajā ziņā pārspējot BMW X3.
Arī 20 collu diski ripo komfortabli, braucot nelielos ātrumos, un, pat trāpot bedrēs, nerada nepatīkamus grūdienus. Taču, nokļūstot uz šoseju, gaita ar tiem vairs nav tik iespaidīga – sajūta ir tāda, it kā jūs sēdētu uz veļasmašīnas, tai strādājot centrifūgas lēnajā režīmā. Šis efekts nav tik izteikts, lai kaitinātu vai nogurdinātu, taču Audi Q5 TFSIe, braucot ar lielā ātrumā, ir rāmāks.
F-Sport variantam ir adaptīvā sporta balstiekārta, kas uzlabo vadāmību. Neskatoties uz stingrāku regulējamu, NX labi tiek galā ar šuvēm un sīkajām bedrītēm, komforta ziņā pielīdzinoties Mercedes GLC 300e.
NX sniegums pagriezienos ir labs, bet ne izcils. Tas nav sportisks SUV, taču NX ir laba saķere, un līkumos nav vērojama pārlieka virsbūves sasvēršanās. Stūres iekārta ir precīza, ar pietiekamu stūres pretestību un reakciju noteiktību, nodrošinot pārliecību uz līkumotiem ceļiem.
450h+ PHEV ir smagāks un nav tik veikls kā 350h, taču F-Sport variantam pieejamā adaptīvā balstiekārta ļauj pastiprināt virsbūves kontroli, vienkārši nospiežot pogu.
NX līdzsvaro komfortu un vadāmību līdzīgi kā Volvo XC60 un ir veiklāks nekā Mercedes GLC 300e, bet, ja vēlaties gūt maksimālu baudu no šādas klases automobiļa vadīšanas, jums labāk patiks BMW X3, kam ir stingrāka virsbūves kontrole un augstāks saķeres līmenis.
Kad 450h+ akumulators ir uzlādēts, NX darbojas kā elektromobilis. Akumulatoram izlādējoties, ieslēdzas 2,5 litru benzīna dzinējs. Tā darbību var dzirdēt, un caur stūresratu un sēdekli ir jūtama viegla vibrācija.
Kad akseleratora pedāli iespiežat grīdā, motora apgriezieni variatora darbības dēļ strauji pieaug. Dzinēja skanējums ir parupjš, un caur grīdu plūst vieglas vibrācijas. Par laimi, uzņemot tempu, motora skaņa izzūd kopējā akustiskajā fonā.
Šosejas ātrumos no spoguļiem nāk viegls vēja troksnis, tiesa, dārgākajos izpildījumos laminētie stikli šo šņākšanu padara klusāku. No ceļa nākošais troksnis varētu būt mazāks. Lielākā daļa premium klases ģimenes SUV ceļa troksni filtrē efektīvāk.
€
Testa brauciens
To atklāj TV Autoziņu eksprestests. UX300e ar priekšējo piedziņu un 204 ZS faktiski kļuva …
Testa brauciens
KAS TAS IR? LBX ir visu laiku mazākais Lexus modelis un tikai otrais aiz supermašīnas LFA, kam …
Testa brauciens
Lexus jaunākais modelis – tikko prezentētais kompaktais krosovers LBX – piedāvā līdzīgu aprīkojuma …
Testa brauciens
Lexus kā premium zīmols ir jaunāks par “vāciešiem”, un, lai gan ir hibrīdu pionieris, pagaidām tikai …
Testa brauciens
KAS TAS IR? Pirmkārt, UX iekļaujas pircējiem tik tīkamajā SUV kategorijā un, otrkārt, to …
Testa brauciens
Kas tas ir? Ņemot vērā, cik daudzi jaunie auto tiek pieteikti kā sportiski vai ar …
Testa brauciens
Daļēji elektrizēti Lexus ir ierasti, jo pie mums gandrīz neviens šīs markas automobilis nepamet autosalonu bez …
Testa brauciens
KAS TAS IR?Lexus RX SUV ir savs stabils …
Testa brauciens
KAS TAS IR? Prezentējot jauno NX paaudzi, ražotājs uzstāj, ka tas pāršķir jaunu …
Alfa Romeo Stelvio |
€ 36 990 |
![]() |
||
Audi Q5 |
€ 45 500 |
![]() |
||
Citroen C3 |
€ 15 990 |
![]() |
||
Citroen ë-C3 |
€ 24 490 |
![]() |
||
Citroen C5 Aircross |
€ 32 190 |
![]() |
||
CUPRA Terramar |
€ 35 500 |
![]() |
||
CUPRA Formentor |
€ 31 900 |
![]() |
||
Dacia Duster |
€ 11 310 |
![]() |
||
Hyundai Kona |
€ 30 990 |
![]() |
||
Hyundai Tucson |
€ 28 490 |
![]() |
||
Jaguar F-Pace |
€ 45 900 |
![]() |
||
Kia Niro |
€ 22 490 |
![]() |
||
Lamborghini Urus |
|
![]() |
||
Land Rover Range Rover Evoque |
€ 35 900 |
![]() |
||
Land Rover Discovery Sport |
€ 37 200 |
![]() |
||
Lexus NX |
€ 55 000 |
![]() |
||
Mazda CX-5 |
€ 22 760 |
![]() |
||
Nissan Juke |
€ 16 300 |
![]() |
||
Nissan Qashqai |
€ 26 541 |
![]() |
||
Peugeot 3008 |
€ 32 500 |
![]() |
||
Peugeot 5008 |
€ 35 900 |
![]() |
||
Peugeot 2008 |
€ 22 400 |
![]() |
||
Renault Kadjar |
€ 19 410 |
![]() |
||
Renault Captur |
€ 15 490 |
![]() |
||
Škoda Karoq |
€ 28 970 |
![]() |
||
Škoda Kodiaq |
€ 36 680 |
![]() |
||
Subaru Forester |
€ 35 900 |
![]() |
||
Subaru Crosstrek |
€ 33 900 |
![]() |
||
Suzuki Jimny |
€ 15 900 |
![]() |
||
Suzuki SX4 S-Cross |
€ 15 900 |
![]() |
||
Suzuki Vitara |
€ 14 719 |
![]() |
||
Toyota RAV4 |
€ 24 000 |
![]() |
||
Toyota C-HR |
€ 32 900 |
![]() |
||
Volvo V90 Cross Country |
€ 53 764 |
![]() |
Auto tests
Urus varbūt nav pats praktiskākais SUV, taču tas apvieno galvu reibinošu ātrumu ar tādu komfortu un praktiskumu, kas ļauj to izmantot kā ikdienas auto. …
Auto tests
Nissan Qashqai joprojām ir spēcīgs ģimenes SUV klases pārstāvis, taču tas nespēj līdzināties Kia Sportage un Škoda Karoq daudzpusīgajam piedāvājumam. Mēs uzskatām, ka vislabāk izvēlēties N-Connecta aprīkojumu un vieglā …
Auto tests
Peugeot 2008 ir patiesi elegants interjers, bet zem motora pārsega atrodas efektīvi benzīna un hibrīda dzinēji. Izvēlieties PureTech 100 ar Allure aprīkojumu, lai iegūtu vislabāko kompromisu attiecībā uz cenu un standarta …
Auto tests
Hyundai ir paveicis neticamu darbu, uzlabojot Kona krosoveru. Tagad tas ir efektīvs, ietilpīgs un ļoti labi aprīkots mazais SUV, kas pircējiem šķiet patiesi pievilcīgs. …