Lexus RX Izvērsts vērtējums
UZ CEĻA
Kā ir ar to braukt un cik kluss tas ir
Dinamika
Visās Lexus RX versijās apvienots benzīna dzinējs ar elektromotoru, kas darbina priekšējos riteņus, kamēr papildu elektromotors rūpējas par aizmugurējā tilta darbību, nodrošinot četru riteņu piedziņu.
350h modifikācijai ir 2,5 litru benzīna dzinējs, kura kopējā jauda ir 245 ZS, nodrošinot visai cienījamu paātrinājumu līdz 100 km/h - 7,9 sekundes. Tad ir 500h hibrīddzinējs - ātrākais un jaudīgākais RX - ar 2,4 litru turbodzinēju, kura kombinētā jauda ir 371 ZS. 100 km/h tas sasniedz 6,2 sekundēs.
RX450h+ uzlādējamais hibrīda dzinējs (PHEV) ierindojas starp abiem iepriekšminētajiem, izmantojot to pašu dzinēja kombināciju, kas 350h, lai sasniegtu jaudīgāku 309 ZS jaudu un 6,5 sekunžu spurtu līdz 100 km/h. Tas ir nedaudz gausāk nekā Range Rover Sport P440e un gandrīz par divām sekundēm lēnāk nekā BMW X5 xDrive50e.
Ar pilnībā uzlādētu akumulatoru 450h+ oficiāli var nobraukt 69 - 90 kilometrus, izmantojot tikai elektroenerģiju. Tas ir aptuveni tikpat, cik Volvo XC90 T8, atpaliekot vienīgi no X5 xDrive50e un Range Rover Sport P440e. Kamēr konkurenti pēc akumulatora izlādēšanās darbosies tikai ar benzīna dzinēju, 450h+ akumulatorā var saglabāt pietiekami daudz enerģijas, lai elektromotori īsos starplaikos varētu palīdzēt uzlabot veiktspēju un degvielas ekonomiju.
Kas attiecas uz bremzēšanu, sākotnējā bremžu pedāļa reakcija diezgan asa, tomēr pie tā var pierast, lai vienmērīgi varētu samazināt ātrumu. Reģeneratīvā bremzēšanas sistēma darbojas ļoti smalki - kad atlaižat akseleratora pedāli, akumulators uzreiz uzkrāj atgūto enerģiju.
Gaita un vadāmība
F Sport versija ir aprīkota ar Lexus adaptīvo balstiekārtu, ko vadītājs var padarīt stingrāku vai mīkstāku atbilstoši noskaņojumam. Pārējie modeļi ir aprīkoti ar parastajām atsperēm.
450h+ balstiekārta labi amortizē izciļņus un bez lieliem satricinājumiem tiek gala ar lielāko daļu nelīdzenumiem. Lai arī Range Rover Sport PHEV ar pneimatisko balstiekārtu ir komfortablāks, arī Lexus RX pasažieri savās sēdvietās jutīsies pietiekami ērti.
Pasažieri savos sēdekļos nesatricināsies, un viņi jutīs tikai nelielas svārstības uz atsevišķiem asiem izciļņiem. Tomēr Range Rover Sport PHEV ar pneimatisko balstiekārtu ir daudz komfortablāks.
Līkumu kaskādēs RX virsbūve tiecas nedaudz sasvērties, tomēr saķere ar ceļu tiek saglabāta ļoti augsta. Tiesa, Volvo XC90 pasažieru galvas sašūpos vēl vairāk, tāpēc Lexus RX var ierindot uzreiz aiz klases atlētiskākajiem SUV, piemēram, BMW X5.
Trokšņu izolācija
Ar RX relaksējošā atmosfērā var veikt lielus attālumus. Vēja šņākoņa salonā gandrīz nav dzirdama. Arī riepu radītais troksnis ir tik neliels, ka braucējiem nekļūs par traucējošu faktoru.
Runājot par troksni zem motora pārsega, RX ir teju pilnībā kluss. Brīdī, kad tas pārtiek tikai no akumulatora enerģijas, tas līdzinās elektroauto, savukārt pārslēgšanās starp elektrisko un benzīna dzinēju ir gandrīz nemanāma. Pat tad, kad tiek iedarbināts iekšdedzes dzinējs pamostas, tas joprojām saglabā rāmu mieru. Tiklīdz straujāt tiek nospiests akseleratora pedālis, motora apgriezienu skaits strauji pieaug, taču rezultāts ne tuvu nav tik skaļš kā iepriekšējās paaudzes versijās.
Lapa 2 no 4
CENA:
€