Uz papīra šķiet, ka Lexus UX300e ir auto, kas radīts panākumiem.
Pirmkārt, tas ir elektrisks, iederoties šī brīža karstākajā tirgus segmentā. Otrkārt, tas ir SUV. Apvienojot abas sastāvdaļas, nākas secināt, ka Lexus krosoveram ir visas iespējas būt modē.
Jāatzīmē, ka Lexus jauno UX300e neredz kā konkurentu tādiem elektriskajiem SUV kā Hyundai Konda Electric, Kia e-Niro vai Peugeot e-2008. Tā vietā tas būtu jāsalīdzina ar elektrisko premium plauktiņu, kurā ietilpst Tesla Model 3 un Polestar 2. Vēlme atsvešināties no tirgū populārajiem elektriskajiem SUV šķiet saprotama brīdī, kad paraugāmies uz UX300e cenu – tā sākumcena ir lielāka nekā Model 3.
Nevar gan noliegt, ka vairums iepriekšminēto “konkurentu” pārspēj UX300e nobraucamo distanci, kas tiek lēsta ap 315 km. No 0 līdz 100 km/h tas paātrinās cienījamās 7,5 sekundēs, taču ziņu virsrakstos ar šādiem sasniegumiem būs grūti nokļūt.
Vērtējot UX300e dizainu, Lexus adaptējis Peugeot filozofiju, ticot, ka elektroauto pircēji vēlas, lai viņu automašīnas izskatās pēc iespējas “normālākas”. Tas nozīmēja, ka eksterjera radīšana dizaina komandai galvassāpes neradīja. Nācās izveidot tikai aerodinamiskāku radiatora režģi, īpašus 17 collu vieglmetāla diskus un jaunas emblēmas.
Mūsu testā aplūkosim ne tikai UX300e estētiku, bet arī tā gaitas īpašības, salona ietilpību un to, cik šāda auto ekspluatācija izmaksā.
Lapa 1 no 4