Auto tests
Peugeot
3008
Otrās paaudzes Peugeot 3008 no MPV ir pārvērsts par SUV, kļūstot vizuāli pievilcīgāks un iekārojamāks, nekā priekštecis. Būdams stilīgs un praktisks tas ir viens no labākajiem pirkumiem šajā klasē. …
Pieejama plaša benzīna un dīzeļa turbomotoru izvēle, sākot no 135 ZS līdz pat 230 ZS. Mazākais benzīna motors ir pieejams arī apvienojumā ar elektromotoru tā dēvētajā plug-in hibrīdversijā, tātad – elektromotora bateriju var uzlādēt arī no parastas rozetes un daļu ceļa veikt tikai ar elektrību vien. Taču cenu ziņā lētākā opcija ir 1,5 litru benzīna motors. Tiesa gan, ar saviem 135 ZS tas nav īpaši jaudīgs. Kamēr Mini hečbekā to īpaši nejūt, lielākais un smagākais Countryman prasa nedaudz vairāk zirgspēku, it īpaši, ja tajā atrodas visa ģimene ar bagāžu nelielam ceļojumam. Nākamā opcija ir 2,0 litru benzīna motors Cooper S (190 ZS) un John Cooper Works (230 ZS) modifikācijās. Varētu šķist, ka ar 190 ZS būtu pietiekami, bet patiesībā - dinamika ir diezgan viduvēja. Reāli vispiemērotākais Countryman būtībai (no benzīna dzinējiem) mums šķiet 230 ZS motors JCW versijā, kas nodrošina 6,5 sekunžu paātrinājumu līdz 100 km/h. Dīzeļdzinēju piekritējiem – 2,0 litru 150 ZS motors Cooper D modifikācijā vai tāda paša tilpuma 190 ZS motors Cooper SD modifikācijā. Abi ir OK, taču, ņemot vērā, ka SD ir dārgāks un nav izteikti sportiskāks, mēs paliktu pie 150 ZS versijas.
Countryman balstiekārta ir cietāka, nekā vairumam konkurentu – ar domu, ka braukšana būs sportiskāka. Taču reālajā dzīvē, izvēloties lielāka izmēra diskus vai run-flat riepu opciju, šī mērķa vārdā tiek jūtami upurēts gaitas komforts. Par papildu samaksu pieejami adaptīvie amortizatori, kas ļauj manipulēt ar balstiekārtas iestatījumiem, taču pat tie nepiedāvā manāmu uzlabojumu – konkurentiem ir ievērojami mīkstāka gaita. Vadāmības ziņā pluss ir papildaprīkojumā pieejamā pilnpiedziņas sistēma, kas, piemēram, JCW modifikāciju daudz stabilāk notur asākos pagriezienos. Tiesa gan, braukšanas baudas ziņā šī sportiskā versija nedaudz atpaliek no tādiem līdzīga izmēra auto kā Audi S3 vai VW Golf R. Turklāt Countryman paaugstinātā sēdpozīcija un klīrenss nav uzskatāma par priekšrocību šajā aspektā. Hibrīdversija ir vidēji par 130 kg smagāka, nekā pārējie Countryman – un vadāmības ziņā pati sliktākā izvēle no visām pieejamajām modifikācijām.
Cooper S dzinēja skaņa ir dzirdama, taču tā ir patīkama, pat pie 120 km/h. JCW modifikācijā šī 2,0 litru turbomotora skaņa ir vēl sulīgāka. Trīscilindru 1,5 litru motors ir ievērojami skaļāks, turklāt komplektā ir arī vibrācija. Cooper D dīzeļdzinēja skaņa salīdzinoši ir daudz neuzbāzīgāka, nekā daudziem konkurentiem, tāpēc tieši šo modifikāciju iesakām tiem, kam svarīgs ir klusums salonā. SD dīzeļdzinējs lielākas jaudas dēļ ir arī skaļāks, tāpēc atkal – D versija ir mūsu izvēle no tradicionālajiem Countryman motoriem. Protams, hibrīdversija ir visklusākā, jo laiku pa laikam spēj iztikt tikai ar elektrību vien – un pat tad, kad pieslēdzas 1,5 litru motors, tā akustika nav pārāk izteikta, lai traucētu mieru salonā. Ceļa un pretvēja radītie trokšņi ir manāmāka problēma. Astoņpakāpju automātiskā transmisija toties ir perfekta, salīdzinot ar pirmās paaudzes Countryman.
Auto tests
Otrās paaudzes Peugeot 3008 no MPV ir pārvērsts par SUV, kļūstot vizuāli pievilcīgāks un iekārojamāks, nekā priekštecis. Būdams stilīgs un praktisks tas ir viens no labākajiem pirkumiem šajā klasē. …
Auto tests
Alfa Romeo Stelvio ir itāļu autoražotāja pirmais krosovers, kas noteikti patiks azartiskas braukšanas piekritējiem, taču tā interjers diemžēl nav tik izsmalcināts, kā konkurentiem no Vācijas. …
Auto tests
Šis auto ir pelnījis kļūt par bestselleru. Tas atspēko savu konceptauto ārieni ar atzīstamu braukšanas baudu. …
Auto tests
BMW X1 ir kompakts premium līmeņa krosovers, kas ir praktiskāks, nekā Audi Q3 vai Mercedes-Benz GLA …