Auto tests
Nissan
NV200 Combi MPV
NV200 Combi ir jāuztver kā komerctransports, šī iemesla dēļ to ir grūti salīdzināt ar ierindas miniveniem. Tas būtu tas pats, kas salīdzināt Juke-R ar Ferrari. …
Ja esi braucis ar šādu automašīnu vai Tev tāda pieder, šeit vari izteikt savu vērtējumu par to.
Man pieder 2004 gada Opel Meriva 1,7 cdti 74kw 101 zsp.Jā,motors ir tas labākais dotajam auto.Pārsteidz dinamika un tajā pašā laikā degvielas ekonomija.Salons samērā ietilpīgs ja ņem vērā ka auto ir pašaurs un skaitās mazā klase,bet mīnuss noteikti ir piekares cietība.Pa šoseju ir ok.bet ja bedres,tad sajūta nav diezko laba.Auto ir augstāks par sedaniem,kupejām un pat universāļiem un tākā tas ir šaurāks ,tad lielākā ātrumā apdzenot vairākas fūres auto sāka jocīgi uzvesties un slikti turējās uz ceļa,bet braucot ar 90-100 km/st.tas uzvedas teicami.Vispār uzskatu ka šajā auto ērti var braukt 4 pieaugušie,ja tuvākus gabalus ,tad 5 izturēs.Auto tiešām ir labs un kam nav liela ģimene,bet parasti brauc divatā vai max.4 cilvēki auto ir kā radīts.Ar aizmugurējo sēdekļu nolocīšanu gan jaiespringst,jo tā ir diezgan piņķerīga un vēl mīnuss ,sēdekļi ir visai cieti un tālos braucienos nav patīkami.Remonti nav sevišķi dārgi.Ir jauzmana izpūtēja atgāžu filtrs un viss kā jau dīzelim.Ja šim auto būtu mīkstāka piekare,ērtāki sēdekļi ,tas būtu nedaudz platāks ,tad faktiski nebūtu tam mīnusu.
Normunds Matrozis, 03/03/2017
Pirku Vācijā ar 200000 km nobraukumu. 2004. gada 1,7 CDTi Isuzu motors. Pa Latviju esmu nobraucis tikai 5000 km. Esmu nomainījis tikai tuvo gaismu lampiņu. Ripo tā neko, ja nu vienīgi nebūtu bedres uz ceļiem. Pa jaunajiem un līdzeniem ceļiem ripo klusi.
toms tabūns, 17/03/2013
Man ir 2004.g. auto.No skata mazā mašīna pārsteidz ar salona ietilpību- tā ir lielāka, nekā pēc izmēra lielākiem universāļiem.Taču vislielākais pārsteigums bija 1.7 dīzelītis, kuram ir tikai 75 zs- braukšanas dinamika ir nesalīdzināmi labākā nekā 115 zs benzīna motoram. Salons ir vienkāršs, bet kvalitatīvs,nekas negrab. Vienīgais mīnuss ir troksnis salonā pie liela ātruma, bet to kompensē lieliskā audiosistēma. Kopumā auto šķiet vērtīgāks par savu cenu.
Gints Leja, 08/01/2012
Ērts auto, daudz vietas gan priekšā gan aizmugurē sēdošiem, ekonomisks. Vienīgais mīnuss ir priekšējais jumta balsts, kas traucē pārskatīt ceļu. Bet kopumā esmu apmierināts ar šo auto.
Dainis Lūsis, 18/12/2011
Pagājuši piecarpus gadi, kopš 2006. gada martā saņēmu savu jauno Opel- Meriva 1,3 CDTI. Auto nobraukums tagad sasniedzis 134 tūkstošus kilometru. Iegādes pamatojums Kāpēc izvēlējos šo auto? Tāpēc, ka biju drusku iekrājis naudiņu un varēju atļauties jaunu auto cenā ap 10 tūkstošiem latu, nedaudz talkā ņemot arī līzingu. Par minēto summu gribējās tādu auto, kurš būtu maksimāli ietilpīgs, ar gaisa kondicionieri un vienlaikus ekonomisks, bet prestiža apsvērumiem nebija nozīmes. Kādus auto vēl apskatīju, bet nenopirku. Mazā klase (piemēram, Mitsubishi- Colt, Hyundai- Getz, Volkswagen- Polo), būdama nedaudz lētāka, bija dabūjama par 8-9 tūkstošiem latu, tomēr mūsu ģimenei ar diviem bērniem ir par mazu. Kompaktklases hečbeki (piemēram, Opel- Astra, Ford- Focus, Renault- Megane) par Merivai līdzīgu cenu piedāvā mazāk vietas salonā. Kompaktklases universāli piedāvā lielākus bagāžniekus nekā Merivai, mazākus salonus, taču ir dārgāki. Sakarā ar to es aplūkoju nedaudzos tirgū pieejamos mikrovenus. Renault- Modus man neiepatikās tamdēļ, ka spidometrs un citi rādītāji ir salona centrā un bagāžnieks ir mazs. Hyundai- Matrix subjektīvi likās neglīts, un nepatika arī spidometra centrālais novietojums. Fiat- Idea, manuprāt, ir nedaudz mazāk kvalitatīvs par Merivu. Lieliskie Nissan- Note, Škoda- Roomster, Citroen-C3 Picasso tolaik vēl nebija pārdošanā. Motora izvēle Savu Merivu pasūtīju no rūpnīcas sev vēlamajā komplektācijā un gaidīju to trīsarpus mēnešus. Izvēlējos mazāko dīzeļmotoru, kuram ir četri mazi cilindrīši, darba tilpums 1248 kubikcentimetri, bet maksimālā jauda - 75 zirgspēki pie 4000 apgriezieniem minūtē. Toties maksimālais griezes moments ir 170 ņūtonmetri apgriezienu diapazonā no 1750 līdz 2500 apgriezieniem minūtē, kas ir vairāk nekā 1,4 litru 90 zirgspēku, 1,6 litru 105 zirgspēku un 1,8 litru 125 zirgspēku benzīna motoriem. Daudzi apgalvo, ka 1,3 CDTI esot nīkulis, un teic, ka, ja pirku dīzeli, tad vajadzēja ņemt 1,7 CDTI ar 100 zirgspēkiem. Jā, dinamiskie rādītāji 1,3 CDTI ir pieticīgi - maksimālais ātrums 156 km/h, ieskrējiens līdz 100 km/h - 17,8 sekundes. Tomēr tie aptuveni ir mana bērnības sapņa - 80. gadu Žiguļa - līmenī un mani pilnīgi apmierina. Kāpēc maksāt vairāk par 1,7 CDTI, ja šāds motors nav vajadzīgs? Salons, bagāžnieks Opel- Merivai lielais pluss ir priekš attiecīgajiem ārējiem gabarītiem (garums - 405 cm, platums - 169 cm) milzīgi plašais salons. Manai Merivai stūre ir regulējama uz augšu un leju, vadītāja sēdeklis uz augšu un leju, tamdēļ pie stūres es, būdams 181 cm garš, varu iekārtoties ideāli. Vienīgi sēdeklim varēja būt izteiktāki sānu atbalsti, bet tas vairāk vajadzīgs pie strauja braukšanas stila, kāds man nepiemīt. Priekšējais stikls, kurš aizsniedzas tālu uz priekšu, kā arī augstie griesti rada patīkamu plašuma sajūtu. Mīnuss ir sliktā pārredzamība, veicot kreisos pagriezienus, jo abi jumta balsti ir resni un stiklotais trijstūris starp tiem - šaurs. Dažkārt nākas drusku paliekties uz priekšu vai zemāk, lai pārskatītu pagriezienu. Blakussēdētājs savā vietā jūtas ideāli, jo izbauda plašo skatu uz priekšu un lielo brīvo telpu virs galvas. Aizmugurē var ērti sasēsties trīs liela auguma cilvēki, ar ceļiem neskarot priekšējo sēdekļu atzveltnes un ar galvām neskarot griestus. Ja malā noliek bērnu sēdekli, tad ar apmierinošu komfortu iespējams aizmugurē sēdēt vēl diviem pieaugušajiem. Aizmugures sēdekļu atzveltnēm var regulēt slīpumu. Bez tam iespējams aizmugures sēdekļa vidusdaļu nolocīt lejā un abas malas sabīdīt uz vidu un uz aizmuguri, iegūstot papildus 5-6 centimetrus pasažieru kājām un tikpat daudz zaudējot no bagāžnieka garuma. Tādā gadījumā aizmugurē var sēdēt divi pasažieri. Protams, ka ir iespējams pilnībā nolocīt aizmugurējos sēdekļus, iegūstot līdzenu grīdu un 1,41 kubikmetru tilpuma lielai bagāžai. Bagāžnieks parastā stāvoklī ir vidēji liels - 360 litri, tāpat kā vidusmēra kompaktklases hečbekiem. Toties tam ir plašas,, pagrīdes,, nišas un divas kabatas sānos, kur var salikt aptieciņu, avārijas trijstūri, ugunsdzēšamo aparātu, velkamo auklu un citus sīkumus. Bagāžniekā ir bagāžas nostiprināšanas tīkls. Zem bagāžnieka ir pilnizmēra rezerves ritenis. Ja līdz pārsegam bagāžnieka telpas nepietiek, tad ir iespējams kraut mantas līdz jumtam - ir tikai jāpiedomā, kā krauj, nevajag likt smagus priekšmetus virsū trausliem vai citādi ievainojamiem priekšmetiem. Piemēram, reiz braucām no laukiem Alūksnes rajonā trīs pieaugušie un divi bērni sēdeklīšos. Vēl atvedām četras jaunas ziemas riepas, divus maisus kartupeļu (katru ap 45 kg, vienu no tiem priekšā vecākajam dēlam zem kājām), divus maisus ābolu (ap 10-15 kg), nedaudz kabačus, burkānus, gaļu, sēnes, kā arī vairākus lielos iepirkumu maisus ar drēbēm un citām pašiem un bērniem nepieciešamajām ikdienas lietām. Nevaru nepieminēt vienu trūkumu - Merivai ir maza tilpuma (apmēram 2 litrus liels) stiklu apskalošanas šķidruma trauciņš, kurš dzinēja telpas kompaktuma dēļ ir apslēpts zem priekšējā labā spārna. Šķidruma līmenim nav nekādas indikācijas. Tādējādi nevar pateikt, cik daudz šķidruma ir palicis trauciņā, un cik daudz ir jāpielej. Ziemas šķīdonī tamdēļ visu laiku jāvadā bagāžniekā līdzi stiklu mazgāšanas šķidrumu, lai nepieciešamības gadījumā to pielietu. Vadāmība, gaita Opel- Meriva gaitā ir patīkama, jo labi turas uz ceļa, ir pastingra un savākta. Ja ceļš ir vājas kvalitātes, tad uz bedrēm nedaudz pakrata, tomēr tas ir ar mēru. Skaņas izolācija salonā ir samērā laba. Dīzelītis patīkami velk pie nelieliem apgriezieniem un augšup pauguros. Ja brauc straujāk un priekšlaicīgi pārslēdzas, tad var sajust turbobedri - tas tā drusku nepatīkami. Tehniskās vainas Vienīgais lielākais remonts, kuram tāda vecuma automašīnai vēl nevajadzētu būt, bija motora galvas blīves maiņa 2010.gada vasarā pie 105 tūkstošu km nobraukuma. Adam Auto speciālisti darbu izdarīja teicami, pēc remonta nobraukti 29 tūkstoši km, un viss ir kārtībā. Auto lietošanas pirmajos mēnešos stāvošam auto šad tad patvaļīgi slēdzās iekšā signalizācija. Tamdēļ 2006.gada augustā pie 9,2 tūkstošu km nobraukuma garantijas ietvaros tika signalizācija pārprogrammēta, tai samazinot jūtīgumu. Pēc tam vaina vairs nav likusi par sevi manīt. Viena konstruktīva lieta, kas man savā auto nepatīk un ko nezināju pērkot, ir tā, ka dīzeļmotors ir komplektēts ar kvēpu filtru jeb cieto daļiņu jeb DPF filtru. Šis filtrs nodrošina tīrāku izplūdi, taču ir ļoti dārgs - maksā apmēram 800 - 1000 latus. Ja tas būs jāmaina, tad liela daļa ekonomijas no dīzeļdegvielas lietošanas būs vējā. Turklāt nepatīkama ir filtra pašattīrīšanās, kura ieslēdzas automātiski, ilgst 10-15 minūtes un kuru neesot veselīgi pārtraukt. Tad sanāk tā: ja ar auto braucu kaut kur netālu un ir ieslēgusies kvēpu filtra pašattīrīšanās, tad, nonākot galamērķī, ja filtra pašattīrīšanās nav vēl beigusies, tad nav veselīgi slāpēt motoru, bet labāk nogaidīt pašattīrīšanās automātisku noslēgumu. Tās ir neērtības! Par citiem remontiem un detaļu nomaiņām. 1. Bieži mainītas dažādas lampiņas. 2. Dilstošo detaļu nomaiņas sākās 2009.gadā, kad tika sasniegts 77 tūkst.km nobraukums, kad tika nomainīta signāltaure. 3. Pie 78 tūkst.km nobraukuma nomainīta ģeneratora siksna, ģeneratora skriemelis un stūres pirksts vienā pusē. 4. Pie 90 tūkst.km nobraukuma tika nomainīts stūres pirksts otrā pusē, kā arī divas kvēlsveces. 5. Pie 98 tūkst.km nobraukuma tika nomainīti abi stūres stieņi. 6. Pie 105 tūkst.km nobraukuma tika mainītas dažas bukses piekarē. 7. Pie 111 tūkst.km nobraukuma tika mainīti abu aizmugurējo riteņu tērauda diski, jo tie bija deformējušies un riepas vairs nevarēja kvalitatīvi nobalansēt. 8. Pie 115 tūkst.km nobraukuma motorā tika mainīts ieplūdes kolektora spiediena sensors. 9. Pie 116 tūkst.km nobraukuma tika mainīta trešā no četrām kvēlsvecēm. 10. Pie 117 tūkst.km nobraukuma tika mainīti pakaļējie bremžu diski un bremžu kluči (kluči nokalpoja ļoti ilgi). 11. Pie 120 tūkst.km nobraukuma tika mainīti priekšējie bremžu diski un bremžu kluči (kluči nokalpoja ļoti ilgi). 12. Pie 127 tūkst.km nobraukuma tika mainīti aizmugurējie amortizatori un viens bukšu pāris priekšā, un viens bukšu pāris aizmugurē. Izmaksas Opel- Merivai 1,3 CDTI stiprā puse ir degvielas ekonomija. Neskatoties uz 1393 kg lielo pašmasu, ražotāja dotais vidējais dīzeļdegvielas patēriņš ir 5,0 litri uz 100 km. Mans secinājums pēc piecarpus gadu braukšanas - šajos ciparos gandrīz var iekļauties. Faktori, kas palielina degvielas patēriņu: - kondicioniera lietošana siltajā sezonā - plus 0,3-0,4 litri uz 100 km; - braukšana temperatūrās zem mīnus 5 grādiem - plus apmēram puslitrs uz 100 km; - braukšana sastrēgumos - palielinājums atkarībā no sastrēgumu,, smaguma,, . Man līdz šim vidējais patēriņš, aptuveni 60% braucot pa šosejām un aptuveni 40% pilsētas režīmā, ir 5,23 litri uz 100 km. 2009.gada rudenī, braucot vistālākajā ceļojumā no Latvijas uz Angliju (ap 5500 km), vidējais dīzeļdegvielas patēriņš bija 4,73 litri uz 100 km, tai skaitā Lietuvā un Polijā, kur temps lēnāks - ap 4,2-4,4 litri uz 100 km, bet, sākot no Vācijas pa maģistrālēm, kur temps ātrāks - 5,0-5,5 litri uz 100 km. Kopējās degvielas izmaksas uz nobrauktajiem 134374 km - Ls 4996. Sanāk 3,72 santīmi uz kilometru. Nav daudz! Protams, pie tagadējām dīzeļdegvielas cenām ir viena kilometra izmaksas ir lielākas. Kopējās izmaksas, neskaitot auto iegādi, uz nobrauktajiem 134374 km - Ls 11264. Sanāk 8,38 santīmi uz 100 km. Nav daudz!
Pēteris Dzintars, 13/09/2011
Auto vairāk būs piemērots jauniešiem, kaut gan esmu mazliet vecāks - man 33. Man ar ir, laikam jau pāris gadus, pagaidām vienīgajam Baltijā Meriva OPC. Man liekas, ka vispār viņas tuvākajā 1000 km rādiusā retums. Izņemot Vāciju. Plusi - stabils uz ceļa pie visādiem ātrumiem, gan līkumos, gan uz slapja ceļa (tik riepas gan nebūtu ieteicams likt virsū vissezonas), man ir pilnā komplektācija, ko OPC piedāvāja, un viss pagaidām apmierina un pietiek, ja nu vienīgais mazītiņš mīnuss, ka nevar atslēgt pretslīdēšanu un pretbuksēšanu, citreiz ziemā tā vien gribas reizēm, lai būtu tā podziņa, bet ir arī noderējusi, un labi bij, ka nebij atslēgta. Es viņu saucu par 'savācēju'. Tik ātri savāc mašinu, ka nespēj pat pamanīt! Vēl kas - ātri uzņem ātrumu, pirmajā gadā bija daži bembisti, kas izaicināja pie luksafora, diviem pat nepietika ar vienu, vajadzēja ar 3 luksaforiem, lai saprastu ka ir opeļi, kas arī iet! Vietas ir pietiekoši 5 cilvēkiem, bet 4 vissērtāk, jo aizmugurējie krēsli bīdās uz visām pusēm. Tas bij kas jauns! Pagaidām ir nobraukts tikai 50000 km, jo darbs saistīts ar komandējumiem, esmu izgājis tik paredzētās apkopes, un vienreiz 'kalotkas' nomainītas, tas arī viss no remontiem. Benzīna patēriņš gan neko neiepriecinās, it sevišķi, ja ar kādu bembistu jāpacīnas pie luksafora, kurš neliekas mierā, tad gan daudz aizies, bet ārpus pilsētas, kruīzā un uz 90-100km var dabūt kādus 7-7,5l. Man mašīna ir jau 3 gadus un vēl neviens nav iegādājies OPC MERIVU, tad diezvai arī būs kādam interese, žēl, labs, ātrs autiņš!
Aivars Laimiņš, 10/08/2010
Problemātiski samainīt spuldzes priekšas lukturos, īsti nav taisnība par cinkoto virsbūvi, priekšas logu balsti nedaudz traucē redzamību, viss pārējais normāli.
Andris Grīviņš, 07/10/2009
Laba mašīna - varētu būt labāka skaņas izolācija un salons varēja būt gaišāks, bet tā - viss pilnīgi ideāli.
Kristaps Holštroms, 02/07/2009
Auto ir labs, viens trūkums - nedaudz problemātiska redzamība caur mazajiem sānu stikliem.
Arnis Žilko, 21/06/2009
Loti labs mazauto. Teicami pilda to, kam tas paredzēts. Gana ietilpīgs. Svara klase ir tāda pati, kā Opel Zafira, līdz ar to diezgan padārga apdrošināšana. 1.6 dzinējs ir teicams un ekonomisks, ap 6l/100km. Auto gadu nobrauca bez jebkādas tehniskas iejaukšanās un bez problēmām izgāja tehnisko apskati. Grūti nomainīt priekšējās spuldzītes, jo zem kapota viss ir ļoti piebāzts. Uz ceļa nav sajūtas, ka auto būtu ļoti stabils, jo auto ir salīdzinoši viegls, bet paaugsts. Vadāms tas tomēr ir ļoti viegli. Esmu apmierināts ar izvēli, atbilst cenai.
Valters Mitāns, 14/12/2008
Laba mašīna, ekonomiska, praktiska. Protams, aprīkojums ir atkarīgs no tā, cik daudz esi gatavs vēl piemaksāt un kas tev tur vajadzīgs.
Normunds Dumpis, 30/08/2008
Ja esi braucis ar šādu automašīnu vai Tev tāda pieder, šeit vari izteikt savu vērtējumu par to.
Auto tests
NV200 Combi ir jāuztver kā komerctransports, šī iemesla dēļ to ir grūti salīdzināt ar ierindas miniveniem. Tas būtu tas pats, kas salīdzināt Juke-R ar Ferrari. …
Auto tests
Rifter mēģina lauzt robežas starp krosoveru un komerctransporta segmentu, piedāvājot fantastiski iespaidīgu praktiskumu komplektā ar jaunākajām komforta un drošības tehnoloģijām. …
Auto tests
Mercedes-Benz V-Klase piedāvā biznesa klases auto cienīgu aprīkojumu un sēdvietas līdz pat astoņiem cilvēkiem, taču tas ir salīdzinoši dārgs auto, turklāt motora trokšņu izolācija varēja būt labāka. …
Auto tests
Berlingo ir Citroen mēģinājums apvienot minivena praktiskumu ar krosovera dizaina iezīmēm - protams, ja tev nepieciešams tikai praktiskums, tad tu var izvēlēties, piemēram Ford Tourneo Connect vai Peugeot Partner, taču Berlingo …