Auto tests
BMW
i3 hečbeks
BMW i3 ir līdz šim pats pievilcīgākais elektroauto ar "premium" līmeņa salona apdari un pārsteidzoši aizraujošu vadāmību. …
e-2008 ieguvis 50 kWh akumulatoru un elektromotoru, kas saražoto 136 ZS jaudu tālāk padod uz priekšējiem riteņiem. 100 km/h tas sasniedz 9,3 sekundēs. Šis rādītājs diez vai ļaus startēt dragreisa sacensībās, taču ieskrējiens līdz 50 km/h būs pietiekami ātrs, lai veikli pārvietotos pilsētā. e-2008 spēj attīstīt līdz 150 km/h maksimālo ātrumu, taču, jo tuvāk būsiet šai robežai, jo ātruma pieaugums būs nesteidzīgāks.
e-2008 piedāvā dažādus braukšanas režīmus, sniedzot vadītājam izvēli atkarībā no tā, vai vēlaties dot priekšroku dinamikai vai garākai nobraucamajai distancei. Tāpat var iestatīt arī dažādus reģeneratīvās bremzēšanas līmeņus.
Oficiāli tiek norādīts, ka e-2008 spēj veikt 320 km distanci, ko var uzskatīt par mūsdienu elektroauto standartu. Realitātē šis skaitlis drīzāk ir tuvāks 280 km, kamēr e-Niro spēja ar vienu uzlādi veikt vairāk nekā 400 km.
Akumulatora uzlāde no 0-80% ar 100 kW uzlādes staciju iespējama 30 minūtēs, bet mājās esošā 7kW stacija to paveiks nedaudz mazāk kā 8 stundās. e-2008 iespējams lādēt arī no vienkāršas mājsaimniecības rozetes, taču šādā gadījumā process ilgs vairāk nekā 20 stundas. Kā alternatīvu var izmantot 11kW uzlādi, samazinot laiku līdz piecām stundām. Diemžēl šī ekstra ir par papildus maksu.
Elektriskais krosovers ir ļoti viegli vadāms, pateicoties tā precīzajai un atsaucīgajai stūrei. Līkumotos ceļa posmos tas nemudinās braukt sportiskā manierē, taču līdzīga situācija ir arī konkurentu modeļos. Ņemot vērā papildus svaru, elektriskā modifikācija nebūs tik izveicīga kā Kona Electric vai mazais Seat Mii elektriskais hečbeks.
Braucot nelielā ātrumā, e-2008 balstiekārta ir cietāka nekā Kia e-Niro. Tiklīdz iekļaujamies šosejas plūsmā, tā komforta līmenis automātiski paaugstinās.
Tāpat kā citiem elektroauto, arī e-2008 ieguvis reģeneratīvo bremzēšanas sistēmu. Tas automašīnai ļauj atgūt enerģiju, kas citkārt tiktu zaudēta bremzēšanas laikā. Tā vietā šī enerģija tiek pārvērsta elektrībā un atgriezta atpakaļ akumulatorā. Tiklīdz nospiežam bremžu pedāli, tā sistēma automātiski tiek aktivizēta. Salīdzinot ar iekšdedzes dzinēja automašīnām, bremžu pedāļa darbība prasīs laiku, līdz pieradīsiet mierīgi un plūdeni nobremzēt auto.
Protams, e-2008 ir apbrīnojami kluss. Pavisam nelielu elektromotora murrāšanu varēs dzirdēt vien mazā ātrumā, turpretī, pārsniedzot 90 km/h robežu, vēja un riepu radītais troksnis būs mazāks nekā Kona Electric.
€
BMW i3 hečbeks |
€ 35 868 |
|
||
Lexus UX300e |
|
|
||
Nissan Leaf hečbeks |
€ 34 590 |
|
||
Peugeot e-2008 |
€ 31 900 |
|
||
Tesla Model X |
€ 80 000 |
|
||
Tesla Model S |
€ 65 000 |
|
||
Toyota Prius |
€ 28 420 |
|
Auto tests
BMW i3 ir līdz šim pats pievilcīgākais elektroauto ar "premium" līmeņa salona apdari un pārsteidzoši aizraujošu vadāmību. …
Auto tests
Nissan Leaf ir dārgs, taču tam ir niecīgas uzturēšanas izmaksas, labs aprīkojums, komfortabla gaita un laba vadāmība. Ja ir, kur to uzlādēt, tad Leaf var būt labs sabiedrotais dzīvei pilsētā un tās nomalēs. …
Auto tests
Ja dzīvojat pilsētā un vēlaties iegādāties kompakto elektrisko SUV, UX300e ir pievilcīgs kandidāts. Tas ir bagātīgi aprīkots un tam piemīt izcilā Lexus uzticamības reputācija. Tomēr, ja šis kalpos kā ģimenes auto, ir …
Auto tests
Tesla Model S ir izcils elektroauto – iekārojams un dinamisks, paceļot šī segmenta mērauklu pavisam jaunā līmenī. Ja tas iederas tavā dzīvesstilā, tā būs izvēle, ko nevajadzēs nožēlot. …