Auto tests
Ford
Mondeo sedans
Ford Mondeo sedans ir ietilpīgs, tam ir labs gaitas komforts un vadāmība, kā arī nevainojama trokšņu izolācija. 1,6 litru tilpuma dīzeļmotors ir gana jaudīgs un ekonomisks. …
Vadītāja sēdpozīcija ir zemāka nekā Ford Focus, kas var kalpot gan kā trūkums, gan ieguvums, atkarībā no personīgajām vēlmēm un pieraduma. Lai arī kādam sēdpozīcijas augstumam dodat priekšroku, atrašanās pie Leon stūres būs lieliska. Pedāļi, stūre un sēdeklis izvietoti tā, lai vadītājs varētu komfortabli justies arī tālos ceļojumos. Jostas vietas sēdekļa regulācija pieejama lielākajā daļā aprīkojuma versiju.
Vienīgo sūdzību var izteikt par slēdžu un pogu trūkumu uz paneļa, liekot izmantot skārienjūtīgās virsmas. Intuitīvi šīs virsmas sajust nav iespējams, tāpēc nākas novērst skatu no ceļa, lai nospiestu īsto funkciju. Lielā ātrumā tas var izrādīties bīstami, turklāt sistēma ne vienmēr uzreiz reģistrē mūsu pieskārienu.
Pateicoties šaurajām vējstikla statnēm, priekšējā pārredzamība ir laba, turpretim aizmugures statnes veidos lielāku aklo zonu kā konkurentu modeļos. Šim nolūkam Leon aprīkots ar aizmugures distances sensoriem, atvieglojot iebraukšanu stāvvietā. Visām versijām, izņemot bāzes modeli, pienākas arī priekšējie distances sensori, bet Xcellence versija iegūs pat atpakaļskata kameru.
Lai cik ražena auguma vadītājs sēstos pie Leon stūres, par šaurību jāsūdzas nebūs. Sēdekli iespējams atbīdīt tālu uz aizmuguri un brīvā vieta virs galvas būs pietiekama.
Tāpat netrūkst arī dažādu sīklietu nodalījumu – ietilpīgs cimdu nodalījums, plašas durvju kabatas, viedtālruņa novietne līdzās pārnesumsvirai, divi glāžu turētāji un novietne zem roku balsta.
Tos, kuri uzskata, ka Leon nebūs tik praktisks kā VW Golf, sagaida pārsteigums. Spāņu hečbeks patiesībā ir garāks par Golf, nodrošinot arī vairāk brīvas vietas kājām. Aizmugurē sēdošie jutīsies tikpat ērti kā Ford Focus, taču Leon vidējā sēdpozīcija būs nedaudz komfortablāka kā konkurentam.
Leon bagāžas ietilpības ziņā nespēj sacensties ar ģimenes klases līderiem Škoda Octavia un Scala, taču tas pārspēj Ford Focus un VW Golf. Mums izdevās ievietot sešus rokas bagāžas koferus, kas ir par vienu vairāk nekā Golf. Jāatzīmē, ka no bagāžnieka grīdas līdz ielādes slieksnim ir ievērojams kāpums, kas var apgrūtināt mantu izņemšanu. Diemžēl SEAT nepiedāvā bagāžnieka grīdu ar maināmu augstumu. Tas palīdzētu arī mazināt nelielo grīdas pakāpienu, kas rodas nolaižot aizmugures sēdekļus.
Ja nepieciešams pārvadāt lielgabarīta kravu, aizmugures sēdekļus iespējams nolocīt attiecībā 60/40. Pateicoties sēdekļos iestrādātajai slēpju lūkai, garus priekšmetus varēs pārvadāt nezaudējot malējās aizmugures sēdvietas.
Bāzes versiju noteikti nevajadzētu atstāt nepamanītu, taču mēs ieteiktu izvēlēties vismaz Style versiju, kurā ir iekļauti 16 collu vieglmetāla diski, priekšējo sēdekļu augstuma regulācija, apsildāma stūre, LED salona apgaismojums un citas ekstras.
FR versijā pievienosies 18 collu diski, sportiska dizaina bamperi un radiatora režģis, LED miglas lukturi ar līkumgaismu funkciju un īpaša sēdekļu apdare.
Bāzes aprīkojumā iekļauts 8,25 collu skārienekrāns un divas USB Type-C pieslēgvietas, bet, sākot ar Xcellence līmeni, Leon iegūs 10 collu displeju, digitālo instrumentu paneli, papildus USB ligzdas un audiosistēmu ar sešiem skaļruņiem. Izmēros lielākais ekrāns ir atsaucīgs un intuitīvāk lietojams kā VW Golf modelī. Lai arī skārienjūtīgās virsmas novērš skatu no ceļa, pārdomātās izvēlnes atvieglo ekrāna lietošanu.
Tāpat iespējams izmantot balss vadību, uzsākot sarunu ar vārdiem “Hola, Hola”, sistēmai precīzi uztverot pat dažādus akcentus. Ar balss palīdzību var mainīt temperatūru salonā un pārvaldīt citus biežāk izmantotos iestatījumus.
Visi Leon tiek aprīkoti ar LED lukturiem, bet par papildus maksu var iegūt LED miglas lukturus ar statisko līkumgaismu funkciju, kā arī High LED lukturus ar projekcijas lēcām un dinamisko augstuma regulēšanu.
€
Ford Mondeo hečbeks |
€ 22 100 |
|
||
Ford Mondeo sedans |
€ 21 500 |
|
||
Hyundai i40 sedans |
€ 17 540 |
|
||
Kia Stinger |
|
|
||
Opel Insignia Grand Sport |
€ 19 360 |
|
||
Peugeot 508 |
€ 27 900 |
|
||
Seat Leon hečbeks |
€ 17 500 |
|
||
Škoda Superb |
€ 23 644 |
|
||
Volkswagen Passat sedans |
€ 20 203 |
|
||
Volkswagen Arteon |
€ 31 743 |
|
Auto tests
Ford Mondeo sedans ir ietilpīgs, tam ir labs gaitas komforts un vadāmība, kā arī nevainojama trokšņu izolācija. 1,6 litru tilpuma dīzeļmotors ir gana jaudīgs un ekonomisks. …
Auto tests
Ford Mondeo hečbeks ir ļoti ietilpīgs, tam ir labs gaitas komforts un vadāmība, kā arī nevainojama trokšņu izolācija. 1,6 litru tilpuma dīzeļmotors ir gana jaudīgs un ekonomisks. …
Auto tests
Jaunais Peugeot 508 ir pārsteidzoši labs auto – tam ir stilīgs izskats, izsmalcinātas jaunās tehnoloģijas un labas braukšanas manieres – vienīgi vietas aizmugurē sēdošajiem varēja būt vairāk. …
Auto tests
Jaunākais SEAT Leon ir ļoti daudzpusīgs auto. Ja meklējat aizraujošu un ietilpīgu hečbeku ar bagātīgu aprīkojumu, Leon būs viena no pirmajām izvēlēm. …