Toyota bZ4X Izvērsts vērtējums
UZ CEĻA
Kā ir ar to braukt un cik kluss tas ir
Dinamika
Toyota bZ4X ar vienu motoru un priekšējo riteņu piedziņu ir pietiekami ātrs. Mūsu veiktajos testos tas spēja ieskrieties no 0 līdz 100km/h 7,1 sekundē - nedaudz ātrāk nekā Kia EV6 ar aizmugures piedziņu.
Četru riteņu piedziņas versija ir ātrāka, taču ne tik daudz, kā jūs varētu iedomāties. Jā, tā ir jaudīgāka, bet arī smagāka, un oficiāli tā spēj no 0 līdz 100 km/h paātrināties 6,9 sekundēs. Tas nenodrošina Kia EV6 pilnpiedziņas versijas vai Tesla Model Y Long Range paātrinājumu, bet noteikti iekustēsies ātrāk nekā vairums benzīna vai dīzeļdzinēja ekvivalentu.
Gaita un vadāmība
Mierīgā un līdzsvarotā jaudas padeve mudina vadīt bZ4X nesteidzīgi, kas atbilst tā piezemētajam raksturam. Piekare ir manāmi mīkstāka nekā Model Y, nodrošinot bZ4X komfortablākas gaitas īpašības. Patiešām, gaitas līganums ir aptuveni līdzvērtīgs EV6.
Par laimi, tas nav panākts uz vadāmības rēķina, jo bZ4X pagriezienus izbrauc pārliecinoši un bez lieka saspridzinājuma. Jā, EV6 būs veiklāks, taču bZ4X ir pārāks par daudziem citiem konkurentiem, tostarp Volkswagen ID.4. Arī stūre pakāpeniski kļūst smagāka, kad straujāk iebraucam līkumā, tādējādi radot pārliecību.
Salonā balstiekārtas trokšņus varēs dzirdēt mazāk nekā Model Y, lai gan EV6 un Hyundai Ioniq 5 brauc vēl klusāk. Īpašu uzslavu pelnījušas arī bremzes – vadītājam ir uzreiz viegli novērtēt, cik liels spiediens jāizdara uz pedāli, lai vienmērīgi bremzētu. Tas elektriskajiem auto nav raksturīgi.
Trokšņu izolācija
bZ4X virsbūves izmērs ir līdzīgs kā Toyota RAV4, tāpēc mūs nepārsteidz tas, ka priekšā sēdošajiem ir daudz vietas pat tad, ja izvēlēts papildaprīkojumā esošais panorāmas jumts.
Salonā ir arī daudz sīklietu uzglabāšanas vietu, tostarp liels nodalījums zem centrālā roku balsta. Aiz pārnesumkārbas pārslēga ir speciāla vieta telefonam, atvērta tipa nodalījums zem "peldošās" centrālās konsoles, bet durvju kabatās var ievietot divas lielas dzēriena pudeles. Tas ir labi, jo bZ4X nav cimdu nodalījuma.
Aizmugurē vieta kājām ir patiešām smieklīga. Labā nozīmē. Pateicoties bZ4X garajai riteņu bāzei, pasažieriem būs daudz vietas ceļgaliem, pat ja esat gara auguma un sēžat aiz kāda basketbolista. To pašu var teikt par Kia EV6 un Hyundai Ioniq 5.
Brīvā vieta galvai nav tik plaša, un, ja jūsu augums ir lielāks par 1,80m, var gadīties, ka pakausis saskarsies ar griestu apšuvumu. Tāpat iespējams arī regulēt sēdekļu atzveltnes leņķi - ērta funkcija, kas ir pieejama arī daudziem konkurentiem, tostarp EV6 un Skoda Enyaq iV.
Ja aizmugurējie sēdekļi ir savā vietā, bZ4X bagāžas nodalījuma ietilpība ir 452 litri. Salīdzinājumam: EV6 piedāvā 490 litrus, bet Enyaq - 585 litrus. Tie gan ir tikai oficiālie skaitļi. Zem bZ4X bagāžas nodalījuma plaukta mums izdevās novietot astoņus rokas koferus, bet EV6 - septiņus. Tomēr Enyaq ietilpināja deviņus.
Īsāk sakot, dažiem konkurentiem ir lielāks bagāžnieks, taču arī bZ4X joprojām ir pietiekami daudz vietas, lai dotos ģimenes brīvdienās. Uzlādes kabeļiem paredzēta atsevišķa glabātuve zem grīdas, kas ir ērts risinājums, jo atšķirībā no EV6 un Tesla Model Y, bZ4X zem motora pārsega nav mini-bagāžnieka.
Lapa 2 no 4
CENA: