Toyota bZ4X Izvērsts vērtējums
EKSPLUATĀCIJĀ
Ikdienas izmaksas, cik uzticams un drošs tas ir
Pirkšana un lietošana
Toyota bZ4X cena aptuveni atbilst Hyundai Ioniq 5 un Kia EV6 modeļu spektram, un tas ir nedaudz lētāks nekā Audi Q4 e-tron, Ford Mustang Mach-E un Tesla Model Y. Paredzams, ka tālākpārdošanas vērtība būs augsta, lai gan Model Y, visticamāk, vērtību zaudēs vēl lēnāk.
BZ4X varētu izskatīties pēc auto, kas der tikai braukšanai pa asfaltu, taču pilnpiedziņas modelim ir kāda priekšrocība. Pateicoties sadarbībai ar Subaru, BZ4X ieguvis X-Mode funkciju, kas ļauj tam vieglāk pārvarēt dziļu sniegu, dubļus un citus šķēršļus.
Mēs pārbaudījām šīs sistēmas sarežģītā bezceļu trasē. Tas, kā četru riteņu piedziņas sistēmai izdodas atrast saķeri dubļainākajās situācijās, ir patiesi iespaidīgi, jo divu elektromotoru piedziņas sistēma uztver slīdēšanu un pēc vajadzības dozē jaudu katram ritenim atsevišķi. Klīrenss dažviet var kļūt par ierobežojošu faktoru, taču šādās situācijās nokļūs vien retais BZ4X īpašnieks.
Cik tālu bZ4X var nobraukt līdz nākamajai uzlādei? Visām versijām ir vienāds 71,4 kWh (izmantojamā ietilpība) akumulators. Efektīvākā priekšpiedziņas versija oficiāli spēj mērot līdz 510 km, atkarībā no aprīkojuma. Mūsu testos efektivitāte nedaudz atpalika no aizmugures piedziņas versijas EV6 un Ford Mustang Mach-E. Var secināt, ka reālais nobraukums ir aptuveni 400 km.
Smagākais modelis ar četru riteņu piedziņu vienā piegājienā var nobraukt cienījamus 460 km. Mums vēl nav bijusi iespēja veikt šīs versijas reālos testus.
bZ4X maksimālais uzlādes ātrums sasniedz 150kW, kas ir vairāk nekā Škoda Enyaq iV un Volkswagen ID.4, taču ievērojami lēnāk nekā nodrošina EV6 un Tesla Model Y, kas spēj uzņemt vairāk nekā 200kW. Ideālos apstākļos ātrās uzlādes vietā bZ4X 10-80% “uzpildīs” akumulatoru aptuveni 32 minūtes. Pilna 0-100% uzlāde no 7kW mājas “wallbox” aizņems nepilnas 13 stundas.
Kvalitāte un izturība
Salona apdares kvalitāte ir neviennozīmīga. Dažviet izmantoti pietiekami augstvērtīgi materiāli, tostarp mīksta plastmasa durvju iekšpusē, auduma ielaidumi uz paneļa un spīdīgs "klavieru" melnais krāsojums lielās centrālās konsoles daļās. Mazāk iepriecinoši ir zemās kvalitātes durvju rokturi. Kopumā EV6 interjerā jūtama mazliet augstāka līmeņa automašīnas kvalitāte.
Drošība
Šobrīd mums nav datu par bZ4X uzticamību (tas ir pārāk jauns), taču Toyota ieņēma piekto vietu no 20 zīmoliem 2021. gada pētījumā What Car? uzticamības aptaujā. Ražotājs garantē, ka akumulators saglabās 70% no tā sākotnējās ietilpības arī pēc 10 gadiem, ar nosacījumu, ka īpašnieks katru gadu nogādās savu automobili pie pilnvarota dīlera, lai veiktu elektroauto pārbaudi.
Lapa 3 no 4
CENA: