Auto tests
Maserati
GranTurismo Coupe
Maserati Granturismo ir apveltīts ar lielisku skaņu, jaudīgiem dzinējiem un apburošu izskatu. …
Tas, ka Supra var 0-100 km/h paātrinājumu veikt 4,3 sekundēs, liecina, ka tīra dinamika nebija Toyota mērķis. Tāpat kā Alpine A110, Supra nolūks ir sniegt braukšanas baudu, pat ja japāņu sporta kupeja to dara pilnīgi atšķirīgā veidā. Jāņem vērā, ka Supra ir apmēram 400 kg smagāka, nekā A110. Taču Alpine noliekot malā, galvenais GR Supra konkurents, vismaz pēc Toyota pārstāvju teiktā, ir Porsche 718 Cayman, kaut gan mūsuprāt arī Jaguar F-Type V6 S savā ziņā ir līdzīgs japāņu autoražotāja jaunākajam sporta auto.
Atšķirībā no Alpine, Cayman un bāzes versijas F-Type, Toyota GR Supra nav četrcilindru motors, bet gan sešcilindru motors no BMW. Un, ņemot vērā, ka BMW joprojām taisa dažus no pašiem labākajiem seščilindru motoriem, tā nav slikta ziņa.
Supra turbomotors attīsta 340 ZS un 500 Nm plašā apgriezienu diapazonā. Tas nozīmē, ka nav jācenšas spiest pedāli grīdā, lai dabūtu nepieciešamo jaudu – kaut gan no tā ir grūti atturēties, atalgojot sevi ar motora sulīgo baritonu, kas vēl patīkami iesprakšķas un burzguļo caur izplūdes sistēmu, aktivizējot Sport režīmu. Diemžēl, Sport režīmā salonā dzirdams arī sintezētais motora troksnis, kas nāk no skaļruņiem. Mēs esam dzirdējuši vēl sliktākus risinājumus, bet arī šis ir atpazīstams kā viltots.
Pat bez “launch control” Supra demonstrē labu saķeri ar ceļu, galvenokārt pateicoties Michelin Super Sport superlipīgajām riepām un standartaprīkojumā iekļautajam ierobežotas slīdes diferenciālim. Atslēdz pretizslīdes kontroles sistēmu un jaudas būs pietiekami, lai liktu aizmugurējiem riteņiem kūpināt riepas arī sausā, saulainā laikā.
Tiktāl par braukšanu taisnvirzienā. Bet kā ir ar virāžām? Galu galā, no jauna radītais Supra modelis vairs nav “grand tourer” (Toyota vārdiem runājot), bet gan tīrasiņu sporta auto. Tas ir zems, plats un tam ir ļoti zems smaguma centrs – tātad, visi priekšnoteikumi labam rezultātam.
Virsbūves sasvere pagriezienos ir minimāla, it īpaši, ja izraudzīts Sport braukšanas režīms. Supra arī nekavējas mainīt braukšanas virzienu, ja reiz vadītājs to ir iecerējis. Protams, GR Supra ir masīvāks auto, nekā A110 vai Cayman, bet mums ir aizdomas, ka Audi TT RS vai pat BMW M2 Competition līdzīgos apstākļos paliktu iedzinējos. Tās Super Sport riepas nozīmē, ka saķere ar ceļu ir ļoti laba, bet ierobežotas slīdes diferenciālis palīdz efektīvāk likt lietā dzinēja jaudu.
Tomēr īstā bauda ir veids, kādā Supra pārliecina tevi braukt ātri. Stūre neuzbāzīgi dod nepieciešamo informāciju par ceļa segumu, ļaujot vadītājam pašam izlemt kā viņš vēlasizbraukt to vai citu virāžu. Atstāj visu elektroniku ieslēgtu un Supra kalpos kā fantastiski līdzsvarots braukšanas baudas gūšanas rīks. Atslēdz to un tu varēsi izbraukt virāžu, “stūrējot” ar akseleratora pedāli. Un pats labākais ir fakts, ka GR Supra nav kaut kāds monstrs, kas vēlas, lai tu pazūdi no trases robežām – šis auto labprātāk tevi iepriecinās ar kādu kontrolētu sānslīdi, nevis lielu, kūpošu driftu.
Ja salīdzina ar Cayman, tad GR Supra nav tik cieši “pielīmēta trasei”. To var just reāli sportiskā braukšanas režīmā, kad Toyota sporta kupeja sāk nedaudz kustināt gurnus, tiesa gan – neradot bažas par kontroles zaudēšanu. Tiem, kas plāno ar GR Supra braukt trasē, vajadzētu ņemt vērā bremzes – tās, protams, ir labas, taču pēc dažām straujām bremzēšanas reizēm bremžu pedālis grimst arvien dziļāk un dziļāk.
Taču Supra nav īpašs auto tikai trases dienām – tas ir auto, ko var izmantot katru dienu, arī, braucot uz lielveikalu. Standartaprīkojumā esošā balstiekārta labi absorbē ceļa negludumus, sniedzot pilnībā pieņemamu gaitu Comfort režīmā. Jā, tu jūti ceļa negludumus, bet nekādu caursitienu nav un pa īstam traucē tikai “gulošie policisti”. Pārnesumkārbai manuālajā režīmā nav ne vainas, tā ir vienmērīga, bet – atstājot to savā vaļā, tā ir pat supervienmērīga. Maršruts Rīga-Ženēva ar GR Supra nebūs nekas traģisks, jo tas ir auto, ar ko droši var doties arī tālākā ceļā.
Troksnis ir tieši tāds, kādu tu sagaidi no sporta kupejas ar sešcilindru motoru. Tu nepērc šādu auto, lai baudītu klusumu salonā, gluži otrādi - jo vairāk akustiskā pavadījuma, jo labāk. Taču nekas nav pārspīlēts un šis ir vēl viens apstāklis, kas pasvītro GR Supra lietojamību ikdienā.
€
Ferrari California rodsters |
€ 160 000 |
|
||
Ferrari F12 Coupe |
|
|
||
Lamborghini Aventador Coupe |
|
|
||
Lexus LC |
€ 110 000 |
|
||
Maserati GranTurismo Coupe |
€ 118 000 |
|
||
McLaren MP4-12C Coupe |
|
|
||
Nissan GT-R coupe |
€ 85 857 |
|
||
Porsche 718 Cayman |
|
|
||
Subaru WRX STI sedans |
€ 35 990 |
|
||
Toyota GR Supra |
€ 49 990 |
|
Auto tests
Maserati Granturismo ir apveltīts ar lielisku skaņu, jaudīgiem dzinējiem un apburošu izskatu. …
Auto tests
Inženiertehnisks meistardarbs. Neviena supermašīna nav ātrāka, precīzāka vai komfortablāka par McLaren MP4-12C. …
Auto tests
Subaru WRX STI nav zaudējis savas labākās īpašības, taču lielākajai daļai tikpat ātru konkurentu ir pievilcīgāki interjeri un zemākas lietošanas izmaksas. …
Auto tests
Ferrari F12 ir viens no šī ražotāja lielākajiem pēdējā laika sasniegumiem. Tas nav tikai visu laiku ātrākais un jaudīgākais Ferrari, tas ir arī viens no pašiem lietojamākajiem. …