Ziņas

Pagani Zonda R: 750 ZS

1,4 miljoni eiro bez nodokļiem
Tikai 16 eksemplāri
Lielākā daļa jau pārdoti

Itāļu supermašīnu ražotājs Pagani laidis klajā savu līdz šim niknāko radījumu – 750 ZS Pagani Zonda R, kas šonedēļ prezentēts Milānā. Šī auto tapšana, ko iedvesmojis kāda pircēja lūgums, ilgusi trīs gadus.  

Pagani Zonda R dizainā jaušamas iezīmes no tādiem C grupas sacīkšu auto kā Porsche 917 un Jaguar XJR9, turklāt tā veidotājos acīmredzami nav ierobežojuši kaut kādi tur homologācijas vai ceļu satiksmes drošības prasību žņaugi. „Tas dzimis tīras radošās domas lidojuma iespaidā”, atzīst Horācijs Pagani, kuram pieder Itālijā vienīgā neatkarīgā supermašīnu ražotne.  

Pagani Zonda R virsbūve un šasija veidota no oglekļa šķiedras, aviācijas alumīnija, titāna un magnēzija. Pagani apgalvo, ka Zonda R ir pirmais auto pasaulē, kurā virsbūvē izmantots oglekļa šķiedras un titāna savienojums, materiāls, kas ir četras reizes dārgāks nekā parasta oglekļa šķiedra.

Tikai 10 procenti Zonda R detaļu nāk no Zonda F, turklāt kompānijas jaunākais monstrs ir platāks, zemākjs un gandrīz par 400mm garāks nekā Zonda F.

Zem tā motora pārsega atrodas Mercedes 6,0 litru sacīkšu dzinējs, kas tika izmantots CLK GTR sacīkšu auto. Vidū iemontētais V12 agregāts attīsta 750 ZS pie 7500 apgriezieniem, kamēr griezes moments mērojams ar 710 Nm. Šeit jāpiebilst, ka Zonda R sver tikai 1070kg. Pagani apgalvo, ka Zonda R spēj katapultēties no 0 līdz 100 km/h vien 3 sekundēs, kamēr maksimālais ātrums sasniedz 375 km/h.  

Pagani Zonda R cena ir 1,4 miljoni eiro bez nodokļiem , tātad trīs reizes vairāk nekā Zonda F. Tikšot izgatavoti vien 16 Zonda R eksemplāri, no kuriem tikai pieci vēl nav pārdoti.  Horācijs Pagani atzīst: „šis auto bija mans trakākais sapnis, taču es nekad nedomāju, ka tik daudz cilvēki ir tikpat traki, cik es”.


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Lexus RX

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

RX demonstrē ļoti labu sniegumu, pateicoties tā izsmalcinātībai, greznajam salonam un iespaidīgajai hibrīda veiktspējai. Protams, arī uzticamība ir būtiska priekšrocība. Parastā hibrīddzinēja versija lieliski noderēs tiem, kam nav pieejama uzlādes iespēja mājās vai darbā. Lai gan sniedzamība elektriskajā režīmā plug-in hibrīda versijai nav tik iespaidīga kā dažiem konkurentiem, Lexus pieejams par saprātīgāku cenu.