Testa brauciens

Mini Cooper S

Whatcar.lv brauc ar Mini Cooper S
Gada sportiskākais hečbeks
1,6 litru turbodzinējs ar 175 ZS

Ja Valters Caps savulaik nebūtu izgudrojis spiegu iecienīto fotoaparātu Minox, tad viņš noteikti būtu uzkonstruējis Mini. Tas ir tikpat labs, mazs, precīzs un stilīgs.

Dzinējs

Mini Cooper S ir aprīkots ar 1.6 litru turbodzinēju. Uz priekšējo asi tiek pievadīti 175 zirgspēki, kas būs pietiekami pat sportiskā braukšanas stila piekritējiem. Mazākais pieskāriens akseleratora pedālim rada nenovēlotu reakciju zem motora pārsega. Protams, Cooper S par savu sportisko uzvedību prasa arī zināmu daudzumu degvielas. Blīvā pilsētas satiksmē šī 1205 kg smagā auto degvielas patēriņš, atkarībā no braukšanas stila, svārstās no 10 līdz 13 litriem uz simts kilometriem.

Salons

Interjera galvenā sastāvdaļa neapšaubāmi ir priekšējais panelis, kura centrā atrodas milzīgais spidometrs. Lai arī tas nav pārāk viegli pārskatāms, tas noteikti ir stilīgs un tādejādi attaisno savu esamību. Tikpat stilīgs ir arī dažādo kontroles pogu izvietojums, kā rezultātā tās nav instinktīvi lietojamas, toties pilnībā atbilst mērķim - atšķirties no citiem. Neraugoties uz to, jau pēc pāris stundām pie Mini Cooper S stūres, jūs jau perfekti orientēsieties to izvietojumā – ar noteikumu, ka jūs mīlat šo auto.

Pie stūres ērtu sēdpozīciju var atrast pat ražena auguma cilvēks, taču šaurības sajūta būs jūtama. Tomēr apdomīgi un draudzīgi regulējot priekšējos sēdekļus, iespējams rast pietiekami daudz vietas, lai aizmugurē varētu ievietot bērnu sēdeklīti vai pat iesēdināt kādu pieaugušo. Tiesa gan, iekāpšana aizmugurē nebūs viegla - auto ir zems, bet sprauga, pa kuru iespraukties - šaura.

Apdare salonā kopumā ir augstvērtīga, tomēr Latvijas ceļu kvalitāte dažiem lētākiem plastmasas elementiem reizēm liek nepatīkami grabēt. Bagāžas nodalījums ir mazs, taču jāņem vērā auto nosaukums, un uzreiz top skaidrs, ka šis auto nekad nav gribējis būt pats praktiskākais vai ietilpīgākais.

Braukšana

Jau iedarbinot auto, salonā atskan patīkams motora rūciens, kas, apgriezieniem pieaugot, paliek arvien skaļāks. Cooper S spēj lieliski attaisnot skaļo izpūtēju – jau pie maziem apgriezieniem Mini spēji raujas uz priekšu un turpina to darīt jebkurā pārnesumā. Oficiālie dati liecina, ka Mini Cooper S no nulles līdz simtam ieskrienas 7,1 sekundē, tomēr dzīvē liekas, ka šis skaitlis ir mazāks.

Precīzā stūres iekārta apvienojumā ar cieto piekari piedāvā ļoti precīzu vadāmību. Sajūtas pie Mini stūres atgādina par kartingu, kur ar muguru jūtams katrs ceļa nelīdzenums. Taču vienlaikus Cooper S demonstrē fantastisku saķeri ar ceļu un reakciju pat uz visniecīgāko stūres kustību.

Spriedums

Ne velti Mini Cooper S ir What Car? gada labākais sportiskais hečbeks jau trešo gadu pēc kārtas. Tas piedāvā pietiekami daudz jaudas, neaprakstāmu saķeri un nebeidzamu braukšanas prieku, taču tas diez vai būs piemērots cilvēkiem ar lielām prasībām pret komfortu un praktiskumu. 

Jums patiks: Vadāmība, dzinējs, dizains

Jums nepatiks: Cena, šaurība

Lasi datalizētu Mini Cooper testu

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

Mini Cabrio

What Car? Vērtē Novērtēts ar 3 no 5

Mini ir ikonisks britu zīmols un ikvienam, kam simpatizē Lielbritānijas atmosfēra un kultūra, tas šķitīs pietiekoši simpātisks, lai to iegādātos. Protams, ar noteikumu, ka tev ir nepieciešams stilīgs mazs kabriolets - jo tas faktiski ir auto diviem, ne pārāk praktisks, ar diezgan pacietu gaitu - bet labu imidžu un aprīkojuma opcijām, kaut arī - par premium cenu.

Lietota auto tests

Mini hečbeks (01-06)