BMW Z4 sDrive23i
Whatcar.lv testē BMW Z4 sDrive23i
2,5 litru benzīna dzinējs
Platāks un garāks
Līdzšinējā audekla jumta vietā Z4 var lepoties ar salokāmu metāla jumtu, kas 20
sekundēs pārvērš auto par – elegantu, seksīgu rodsteru. Turklāt, neraugoties uz to, kādu veidolu auto
ir ieņēmis – ar nolaistu vai paceltu jumtu tas izskatās vienlīdz sensacionāli.
Atzinīgus vārdus var veltīt arī Z4 salonam – uzlabotais interjera
dizains ir tieši tik stilīgs, cik varētu sagaidīt – arī vietas ir vairāk nekā
iepriekšējās paaudzes modelī.
Dinamika
Z4 nav iedomājams ar vāju dzinēju, jo kārtīga jauda lieliski papildina tā iespaidīgo izskatu. Mazākais iespējamais, ko Latvijas apstākļos testēja Whatcar.lv, ir 2,5 litru 204 ZS benzīna dzinējs, kas rotā sDrive23i modifikāciju, taču Z4 pieejams arī ar 258 ZS 3,0 dzinēju un iespaidīgo twin-turbo 3,0 litru dzinēju, kas attīsta 306 ZS.
Pēdējais jau pazīstams no 3.sērijas Coupe, turklāt nav viegli saprast, kas tajā aizrauj vairāk – galvu reibinošais paātrinājums līdz 100 km/h vai brutālā skaņa, ko tas rada. Tiesa gan, jāatzīst ka arī sDrive23i nelielā ātrumā rada patīkami dobju dūkoņu un tas nemaz nav lēns – 6,6 sekundes līdz 100 km/h nav slikts rādītājs. Ražotāja norādītais vidējais degvielas patēriņš – 8,5 litri uz 100 km.
Uz ceļa
Visu modifikāciju pamataprīkojumā ir Drive Dynamic Control sistēma, kas izmaina gāzes pedāļa, stūres un stabilitātes kontroles sistēmas reakciju atkarībā no izraudzītā braukšanas režīma. Tādu ir trīs - Normal, Sport vai Sport+. Pēdējais režīms domāts tiem, kas patiešām zina, ko dara, jo atslēdz stabilitātes kontroles sistēmu pilnībā.
Papildaprīkojumā pieejama adaptīvā piekare, kas ļauj padarīt
gaitu mīkstāku Normal režīmā, un nocietināt to, izvēloties Sport+. Uzreiz jāatzīst, ka vadāmība ir lieliska,
neatkarīgi no izraudzītā režīma un auto turas uz ceļa kā pielīmēts. Ir krietni
jāpacenšas, lai iedragātu BMW Z4 pārliecinošo kursu.
Tomēr cena, kas jāmaksā par spēju mesties virāžās galvu reibinošā ātrumā, ir pacietā gaita. Brauciens pa asfalta ielāpiem rotātajiem Latvijas lauku ceļiem pēc pārdesmit minūtēm kļūst apnicīgs un arvien uzmācīgāka kļūst vēlme atkal ieraudzīt līdzenu asfalta klājumu.
Komforts
Lai gan jaunais Z4 ir platāks un garāks nekā priekštecis, kas jūtams arī salonā, tas tomēr ir auto, kurā labāk jutīsies tādi ļaudis kā Denijs de Vito un Toms Krūzs, nevis, piemēram bokseris Vladimirs Kļičko vai NBA zvaigzne Šakils O’Nīls. Cilvēkam, kura augums sniedzas virs 1,85 metriem, galva paceļas mazliet virs vējstikla augšējās līnijas, un tas nozīmē, ka dzestrākos vasaras rītos cepurīte ir obligāta, ja nevēlaties dabūt iesnas.
Vēl no mīnusiem jāatzīmē fakts, ka salonā nav īsti kur likt
mantas. Kaut ko var aizbāzt aiz sēdekļiem, vēl šo to – durvju kabatās, taču
cimdu nodalījumā un viduskonsolē vietas sīklietām, kā piemēram kompaktdisku vākiem,
praktiski nav. Tāpēc prātīga doma ir izvēlēties IDrive sistēmu ar visām no tā izrietošajām sekām - tai skaitā, lielo navigācijas ekrānu (kā 7.sērijas BMW), un iespēju kompaktdiskus pārkopēt automašīnas "cietajā diskā".
Toties bagāžniekā, pat ar nolaistu jumtu var iestūķēt ne vien vidēja izmēra sporta somu, bet arī tādus nestandarta priekšmetus kā motociklista ķiveri un zābaku pāri, turklāt vieta atradīsies arī iepirkumu maisiņam.
Jārēķinās gan, ka mantu izvietošana rūpīgi jāplāno, taču tas nav nekas tāds, ar ko nevarētu sadzīvot. Cits jautājums ir Z4 cena - optimāli aprīkots, Whatcar.lv testa auto maksāja vairāk nekā 56 tūkstošus eiro, tāpēc - ja ir vēlēšanās atzīmēties, sāciet vien krāt naudu.
Jums patiks: izskats, vadāmība, dinamika
Jums nepatiks: cena?Lasi detalizētu Z4 testu, salīdzini cenas, aprīkojumu un tehniskos datus
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...