Honda Insight
Whatcar.lv testē Honda Insight
Ekonomisks, ietilpīgs, ērts
Lētāks nekā galvenais konkurents
Lai gan Honda inženieri bija pirmie, kas izgatavoja sērijveida auto ar
hibrīddzinēju, turklāt kompānija jau iepriekš demonstrēja iniciatīvu ekonomisku
un efektīvu benzīna dzinēju izveidē, videi draudzīgā uzņēmuma imidžu tai
nocēlis sīvākais konkurents Toyota. Taču Honda nedomā padoties un plāno iekarot
„zaļi” domājošo ļaužu simpātijas ar savu jauno Insight, kas nonāca arī
Whatcar.lv rokās.
Dzinējs
Mehānikas ziņā Insight ir tiešs sava priekšteča – Civic Hybrid turpinājums:
88 zirgspēku motoram asistē 15 zirgspēku elektromotors. Ja riteņi griežas, to
dara arī dzinējs, taču, vai šajā procesā tas tērē degvielu, ir cits jautājums.
Insight nespēj izkustēties no vietas tikai ar elektroenerģiju vien, taču kustībā
esot, tā nav problēma – tomēr, tā kā tam tik un tā ir jādarbina dzinējs, tas
nav tik efektīvs kā krietni sarežģītākais Prius agregāts, kas ļauj dzinējam
atslēgties pilnībā. Tomēr Insight sistēma ir kompaktāka, vieglāka un – lētāka.
Dinamika
Videi draudzīgos auto nepērk, lai sacenstos, kurš ātrāks, taču Insight dinamikas rādītāji ir apmēram tādi paši kā Prius. Tomēr reti kuram ir noslēpums, ka reālajā dzīvē pienāk brīži, kad šis jautājums kļūst aktuāls. Piespiežot pedāli tuvāk grīdai, Insight atbild ar visai nepatīkamu troksni, kas nepazūd tikmēr, kamēr apdzīšanas manevrs nav galā. Šo problēmu vēl vairāk akcentē bezpakāpju pārnesumkārba, kas liek dzinējam darboties uz pilnu jaudu, kamēr vien vadītājam ir nolūks pārvietoties straujāk nekā citiem ceļu satiksmes dalībniekiem.
Taču, ja jums nekur nav jāsteidzas, un pārsvarā jābrauc
pa pilsētu, Insight ir ļoti draudzīgs kompanjons – kluss, ērts un ļoti
ekonomisks. Whatcar.lv testa laikā vidējais patēriņš bija ap 5 litriem uz 100
km. Arī komfortam salonā, nav īsti, kur piesieties – vienkārši, bet ērti, pat
aizmugurē sēdošajiem vietas būs gana.
Salonā
Pie digitālajām ciparnīcām un to demonstrētajiem
mērījumiem ir jāpierod, taču, ja jums ir interese par Insight iegādi, jums tas viss
patiks. Noteikti jāpiemin arī lielā, zaļā „Econ” poga. Auto jau tā ir
ekonomisks un par vadītāja panākumiem vides pasargāšanā no kaitīgajiem izmešiem
apbalvo ar puķīšu ikoniņām uz mērinstrumentu paneļa.
Taču minētā „Econ” poga ir domāta radikāliem vides aktīvistiem – to piespiežot, dzinējs, pārnesumkārba un gaisa kondicionētājs ieslēdzas pašā ekonomiskākajā režīmā. Vadītāja progresu videi draudzīgā braukšanā var redzēt arī ciparnīcā, kas iekļauj braukšanas ātruma skaitli – braucot ekonomiski tas deg zaļā, bet neekonomiski – zilā krāsā.
Spriedums
Ar 21 741 eiro lielu sākumcenu Insight ir lētākais hibrīdauto, kāds šobrīd ir nopērkams. Tas ir par apmēram 5 tūkstošiem eiro lētāks nekā Prius. Tas, faktiski, ir Honda lielākais sasniegums – jo Insight veidolā hibrīdtehnoloģija ir kļuvusi pieejamāka plašākām tautas masām. Mīnuss – tas tik un tā ir padārgs auto, turklāt viens otrs dīzeļmotors šajā pašā mazo ģimenes auto klasē degvielas ekonomijas ziņā daudz vairs neatpaliek.
Lasi detalizētu Honda Insight testu, salīdzini cenas un aprīkojumu
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...