Testa brauciens

Honda Insight

Whatcar.lv testē Honda Insight
Ekonomisks, ietilpīgs, ērts
Lētāks nekā galvenais konkurents

Lai gan Honda inženieri bija pirmie, kas izgatavoja sērijveida auto ar hibrīddzinēju, turklāt kompānija jau iepriekš demonstrēja iniciatīvu ekonomisku un efektīvu benzīna dzinēju izveidē, videi draudzīgā uzņēmuma imidžu tai nocēlis sīvākais konkurents Toyota. Taču Honda nedomā padoties un plāno iekarot „zaļi” domājošo ļaužu simpātijas ar savu jauno Insight, kas nonāca arī Whatcar.lv rokās.

Dzinējs

Mehānikas ziņā Insight ir tiešs sava priekšteča – Civic Hybrid turpinājums: 88 zirgspēku motoram asistē 15 zirgspēku elektromotors. Ja riteņi griežas, to dara arī dzinējs, taču, vai šajā procesā tas tērē degvielu, ir cits jautājums. Insight nespēj izkustēties no vietas tikai ar elektroenerģiju vien, taču kustībā esot, tā nav problēma – tomēr, tā kā tam tik un tā ir jādarbina dzinējs, tas nav tik efektīvs kā krietni sarežģītākais Prius agregāts, kas ļauj dzinējam atslēgties pilnībā. Tomēr Insight sistēma ir kompaktāka, vieglāka un – lētāka. 

Dinamika

Videi draudzīgos auto nepērk, lai sacenstos, kurš ātrāks, taču Insight dinamikas rādītāji ir apmēram tādi paši kā Prius. Tomēr reti kuram ir noslēpums, ka reālajā dzīvē pienāk brīži, kad šis jautājums kļūst aktuāls. Piespiežot pedāli tuvāk grīdai, Insight atbild ar visai nepatīkamu troksni, kas nepazūd tikmēr, kamēr apdzīšanas manevrs nav galā. Šo problēmu vēl vairāk akcentē bezpakāpju pārnesumkārba, kas liek dzinējam darboties uz pilnu jaudu, kamēr vien vadītājam ir nolūks pārvietoties straujāk nekā citiem ceļu satiksmes dalībniekiem.

Taču, ja jums nekur nav jāsteidzas, un pārsvarā jābrauc pa pilsētu, Insight ir ļoti draudzīgs kompanjons – kluss, ērts un ļoti ekonomisks. Whatcar.lv testa laikā vidējais patēriņš bija ap 5 litriem uz 100 km. Arī komfortam salonā, nav īsti, kur piesieties – vienkārši, bet ērti, pat aizmugurē sēdošajiem vietas būs gana.

Salonā

Pie digitālajām ciparnīcām un to demonstrētajiem mērījumiem ir jāpierod, taču, ja jums ir interese par Insight iegādi, jums tas viss patiks. Noteikti jāpiemin arī lielā, zaļā „Econ” poga. Auto jau tā ir ekonomisks un par vadītāja panākumiem vides pasargāšanā no kaitīgajiem izmešiem apbalvo ar puķīšu ikoniņām uz mērinstrumentu paneļa.

Taču minētā „Econ” poga ir domāta radikāliem vides aktīvistiem – to piespiežot, dzinējs, pārnesumkārba un gaisa kondicionētājs ieslēdzas pašā ekonomiskākajā režīmā. Vadītāja progresu videi draudzīgā braukšanā var redzēt arī ciparnīcā, kas iekļauj braukšanas ātruma skaitli – braucot ekonomiski tas deg zaļā, bet neekonomiski – zilā krāsā.

Spriedums

Ar 21 741 eiro lielu sākumcenu Insight ir lētākais hibrīdauto, kāds šobrīd ir nopērkams. Tas ir par apmēram 5 tūkstošiem eiro lētāks nekā Prius. Tas, faktiski, ir Honda lielākais sasniegums – jo Insight veidolā hibrīdtehnoloģija ir kļuvusi pieejamāka plašākām tautas masām. Mīnuss – tas tik un tā ir padārgs auto, turklāt viens otrs dīzeļmotors šajā pašā mazo ģimenes auto klasē degvielas ekonomijas ziņā daudz vairs neatpaliek.

Lasi detalizētu Honda Insight testu, salīdzini cenas un aprīkojumu

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Honda Jazz Hybrid

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Kompaktā Honda Jazz hečbeka lielākais trumpis ir salona un bagāžas nodalījuma ietilpība, ko izceļ dažādos veidos salokāmie aizmugures sēdekļi. Uz ceļa tas nebūs tik aizraujošs kā Ford Fiesta, savukārt Peugeot 208 to pārspēs komforta ziņā, taču Jazz sniedz lielisku apkārtējo pārskatāmību, kas būtiski atvieglo pārvietošanos pilsētā. Ekonomiskais hibrīda dzinējs, bagātīgais aprīkojums un stabilā tālākpārdošanas vērtība vismaz daļēji attaisno tā augsto cenu.