Jaunais Opel Astra
Whatcar.lv aptausta jauno Opel Astra
Latvijā nākamā gada janvārī
Prognozējamā sākumcena 13 900 eiro

Insignia faktors
Labā ziņa ir tā, ka sestās paaudzes Astra ir izskatīgs auto
ar ļoti augstiem montāžas kvalitātes standartiem. Turklāt daudzi dizaina
elementi – un pat tehnoloģijas – aizgūtas no Opel Insignia. Tajā pašā laikā
Opel dizaineris Malkolms Vords uzsver: „Mēs neņēmām Insignia un nesamazinājām
to Astra mērogā – mēs izvēlējāmies to, kas mums vislabāk patika un radījām to
no jauna, lai piešķirtu Astra savu identitāti.”
Jauna platforma un dzinēji
Jaunā Opel Astra pamatā ir platforma, kas tika radīta virknei General Motors paspārnē topošiem, jauniem auto – tai skaitā Chevrolet Cruze, Chevrolet Orlando, nelielam Saab, kā arī Opel Ampera un Chevrolet Volt. Šī platforma piešķir Astra lielāku riteņu bāzi, kas ļauj palielināt ietilpību un platāk izvietot riteņus, kas palielina stabilitāti.
Šobrīd gan Opel daudz labprātāk runā par auto ārieni un
salonu, taču mums izdevās noskaidrot, ka Astra varēs dabūt ar 1,4 litru turbodzinēju
un pāris 2,0 litru dīzeļdzinējiem no Insignia – kā arī vairākiem uzlabotiem
dzinēju variantiem no pašreizējā Astra klāsta.
Sportiskums un elegance
Runājot par dizainu, Opel pārstāvji atzīst – kamēr Insignia
dizaineru uzdevums bija radīt „elegantu un sportisku” auto, Astra tapšanas
nolūks bijis „sportisks un elegants” auto. Ideja realizēta ar nolaidenu jumta līniju kā coupe un izteiktu sānu
līniju, kas aizmugurē ir augstāk un priekšā – zemāk, apvijot auto un radot
kinētisku ilūziju. Plašie logi atsevišķās modifikācijās tiks izcelti ar hroma
apdari. Interesanti, ka atšķirībā no
daudziem citiem mūsdienu auto, pagriezienu signālu indikatori nav iebūvēti vis
sānu spoguļos, bet gan miglas lukturos.
Insignia ietekme visvairāk jūtama salonā. No klasi augstākā
auto ir paņemta stūre, durvju rokturi un sēdekļi. Jāatzīmē, ka papildaprīkojumā
pieejamie sporta sēdekļi pat ieguvuši Vācijas ārstu atzinības sertifikātu. Apdares materiālu izvēlē ir nevainojama,
turklāt it visam ir nelieli, bet patīkami dizaina akcenti – kaut vai hroma
riņķi ap ciparnīcām.
Daudzinot faktu, ka Opel Astra salons ir kā no augstākas klases auto, Malkolms
Vards neaizmirst piebilst par „gaismas horeogrāfiju” – plaisu starp
viduskonsoli un grīdu, no kuras ārā spraucas sarkanīgs apgaismojums. Arī tā ir
ideja, kas nākusi no Opel Insignia veidotāju apcirkņiem. Turklāt, aktivizējot sporta režīmu, arī
ciparnīcas iedegas sarkanā krāsā.
Opel cer, ka līdz ar jaunā Astra nākšanu klajā tiks atvērta jauna lapa
kompānijas vēsturē, brīva no General Motors direktīvām. Tomēr Astra nāksies pacīnīties par vietu zem
saules – konkurence ir spēcīga un ekonomiskā lejupslīde skārusi visu Eiropu.
Latvijā jauno Opel Astra varam gaidīt 2010.gada janvārī. Prognozējamā sākumcena - 13 900 eiro.
Jums patiks: Izskats, kvalitāte
Jums nepatiks: Tālākpārdošanas vērtība
Seko Whatcar.lv jaunumiem Twitter
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...