Testa brauciens

Toyota Verso 1,8

Whatcar.lv iemēģina Toyota Verso
1,8 litru benzīna dzinējs
CVT automātiskā pārnesumkārba

Sāksim ar pamatinformāciju – jaunais Verso ir 7cm garāks un 2cm platāks nekā līdzšinējais modelis, turklāt starp priekšējiem un aizmugures riteņiem klāt nākuši vēl 3cm. Toyota ir izdevies panākt, ka bagāžnieka tilpums ir kļuvis lielāks par 105 litriem, dzinējiem ir par 13% mazāk CO2 izmešu, bet sānu spoguļi ir par 40% lielāki. Pat aizmugures stikla tīrītājs notīra par 10% lielāku platību nekā tā analogs līdzšinējā modelī.

Ko gan lai secina no šiem skaitļiem? Vispirms, jaunais Verso ir praktiskāks, nekā jebkad agrāk. Pateicoties lielākiem izmēriem, tas ir vienā līmenī ar tādiem konkurentiem kā Citroen Grand C4 Picasso un Ford S-Max, ja runa ir par vietas daudzumu vidējā sēdekļu rindā.

Praktiskums

Vietas galvai un kājām ir vairāk nekā vajag, turklāt, ja vidējā sēdekļu rindā ievietots bērnu autosēdeklītis, jums nebūs jāuztraucas par to, ka bērns ar kājām spārdīs priekšējo sēdekli – katru no trīs krēsliem iespējams bīdīt uz priekšu vai atpakaļ pēc vajadzības. Pateicoties lielajam durvju atvērumam, bērnu iesēdināt viņa krēsliņā nebūs problēmu – arī normālam pasažierim iekāpšana vidējā sēdekļu rindā ir „kā limuzīnā”.

To gan nevar teikt par divām sēdvietām pašā aizmugurē – tur ierāpties var tikai neliela auguma pieaugušie vai bērni – taču, ko gan tur darīs bērni, ja logu, pa kuru skatīties uz garām slīdošo ainavu, tur nav?  Kaut cik atvieglot situāciju var panorāmas stikla jumts – vismaz debesīs lūkoties varēs uz nebēdu.  Jebkurā gadījumā – abas sēdvietas ir mazliet praktiskākas kā līdzšinējās paaudzes Verso, taču ne tik ērtas kā Picasso vai S-Max.  

Jāatzīst, ka gadījumā, ja visas septiņas sēdvietas būs aizņemtas, bagāžniekā paliks vieta tikai pāris somām. Taču, ja aizņemtas tikai divas priekšējās sēdvietas, bet visas pārējās ir nolocītas līdz ar grīdu, Verso mierīgi varēs ielikt divus kalnu velosipēdus vai ledusskapi ar saldētavu.

Salonā

Tāpat kā līdz šim, Verso salons drīzāk ir mērens un funkcionāls, nevis uzkrītoši elegants. Toyota apgalvo, ka tas ieturēts kompānijas „Smart Wave Design” filozofijas garā. Mērinstrumenti novietoti paneļa vidū, taču tie ir pavērsti vadītāja virzienā, tāpēc izskatās draudzīgāki, nekā, piemēram, Prius.

Viss ir vienkārši un intuitīvi lietojams, stūri un sēdekļus var regulēt atbilstoši mūsdienu prasībām, tāpēc ērti iekārtoties nebūs problēmu nevienam – neatkarīgi no auguma un svara. Salonā netrūkst sīklietu nodalījumu un krūzīšu turētāju, lai palīdzētu organizēt tās saimniecībā noderīgās lietas un papīrus, kas parasti atrodami ikviena darbīga autovadītāja pārziņā.  

Apdares materiāli ir praktiski, arī montāžas kvalitāti nav, par ko vainot.

Gaita un vadāmība

Verso izmēram kļūstot lielākam, to var just arī kustībā. Kopumā tas nav slikti, lai gan, novietojot auto stāvvietā, vairāk jādomā ar galvu. Tomēr Verso tik un tā ir mazāks nekā daudzi citi miniveni, bet tādās šīs klases auto pircējiem būtiskās kategorijās kā trokšņu izolācija un komforts, tas pretendē uz augstāku vērtējumu, nekā līdz šim.

Tāpēc arī piekares regulējums ir orientēts uz komfortu, nevis strauju manevrēšanu no joslas joslā.  Verso piemīt kaut kāda īpaša aura, kas atvēsina prātu un liek braukt mierīgi, ievērojot noteikumus un dodot ceļu steidzīgākiem braucējiem. Jo satraukties nav par ko  – lai gan dziļākas bedres būs jūtamas salonā, kopumā gaita ir stabila, bet saķere ar ceļu – pietiekama.

Vieglā stūres reakcija ir ļoti patīkama īpašība pilsētas satiksmē un, lai gan tā šķiet mazliet sintētiska, Verso ir mazliet aizraujošāks vadāmības ziņā, nekā, piemēram Grand C4 Picasso.   

Dzinējs

Šajā izbraucienā Whatcar.lv devās ar Verso, kas bija bruņots ar 1,8 litru benzīna dzinēju un CVT automātisko pārnesumkārbu. Tas nav komplekts, ar ko izcelties, startējot pie luksofora zaļās gaismas signāla, taču ikdienas uzdevumiem ir pilnīgi piemērots – auto nejūtas smagnējs pat , ja tajā atrodas pieci cilvēki un viņu bagāža.  Vidējais degvielas patēriņš bija tikai nedaudz lielāks, kā ražotāja norādītie 7 litri uz 100 km.

Spriedums

Verso nav lielākais, bet noteikti - viens no labākajiem kompaktajiem miniveniem, kāds šobrīd ir nopērkams. Ja jums regulāri nav jāpārvadā septiņi cilvēki, jums pilnībā pietiks ar šo auto, kam ir mūsdienīgs dizains, konkurētspējīgas lietošanas izmaksas un laba reputācija uzticamības jomā. 

Jums patiks: laba trokšņu izolācija, komforts, plašums salonā
Jums nepatiks: šaurība divās aizmugurējās papildvietās

Lasi izvērstu Toyota Verso testu, salīdzini modifikācijas, cenas un aprīkojumu

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Toyota bZ4X

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

bZ4X ir lielisks universālis – īpaši, ja izvēlaties ar priekšējo riteņu piedziņu un vidējā līmeņa aprīkojumu. Tam ir laba vadāmība, ietilpīgs salons un tas pieejams par saprātīgu cenu, turklāt jūs saņemsiet 10 gadu garantiju akumulatoram, ja nogādāsiet savu automobili pie Toyota dīlera uz ikgadējo EV veselības pārbaudi.