Vērtējam jaunā Opel Meriva interjeru
Inovatīvs aizmugures durvju risinājums
FlexRail sistēma salonā
Lielāks komforts, labāka pārredzmība

Ženēvas autošovs kļūs par vietu, kur oficiāli tiks
prezentēts jaunais Opel Meriva, taču Whatcar.lv jau pabija Riselsheimā, Vācijā, lai
savām acīm novērtētu auto interjeru un Opel FlexDoor tehnoloģiju, kas ir viens no jaunā Opel
kompaktā minivena mārketinga stūrakmeņiem.
FlexDoor sistēma
Opel ir kārtīgi padomājuši, pirms pieņēmuši lēmumu jaunajā Meriva ieviest aizmugures durvis, kas veras uz aizmuguri, nevis uz priekšu, kā iepriekšējās paaudzes modelim un lielākajai daļai citu automašīnu, kādas šobrīd ir pārdošanā. Faktiski – tikai pavisam maz auto ir šādas durvis, un šo reto eksemplāru vidū ir jāmin Rolls-Royce Phantom, Mini Clubman, Mazda RX-8 un Londonas taksometri.
Jaunā Meriva veidotāji ir centušies ņemt vērā gan jau
pieminēto auto pieredzi, gan paraugus no Opel vēstures, kad šādas, uz aizmuguri
veramas durvis rotāja gan Opel Kadett, gan arī Opel Kapitan. Tiesa gan,
1961.gadā šāda parauga durvis Vācijā tika aizliegtas, jo pārāk daudz cilvēku to
dēļ guva traumas, vai savainojumus.
Jāņem vērā, ka drošības jostu tolaik
nebija, un, ja pretvējš šīs aizmugures durvis atrāva vaļā, pasažieriem nācās
krietni vien izlocīties, lai tās brauciena laikā aizvērtu – un daži izkrita no
auto, kā rezultātā uz aizmuguri veramas durvis autoindustrijā iemantoja terminu suicide doors, jeb "pašnāvnieku durvis".
Taču laiki ir mainījušies un to uzsver arī Opel, kas ir
pavadījuši vairāk nekā 2 tūkstošus darbstundu šo durvju izstrādē. Sarunā ar
Whatcar.lv kompānijas brenda menedžeris Eiropā Žans Filips Kempfs ar smaidu atzina
– „ja es lietotu terminu suicide doors, pircēji mani nesaprastu un kompānijas
vadība mani laikam nogalinātu – tāpēc mēs esam radījuši šo FlexDoor koncepciju,
kas ir jaunā Meriva pārdošanas stratēģijas pamatā”.
Ērtāka iekāpšana un izkāpšana
Izspēlējot vairākas sadzīviskas situācijas, Opel pārstāvji uzskatāmi demonstrē, cik parocīgs ir šāds durvju risinājums. Durvju atvēruma leņķis ir gandrīz 90 grādi, kas atvieglo iekāpšanu un izkāpšanu. Ņemot vērā, ka lielākie Meriva pircēji ir jaunas ģimenes ar maziem bērniem un aktīvi vecāka gadagājuma cilvēki, tas nav mazsvarīgs faktors.
Sadarbībā ar Fraunhofera institūtu (kur reiz tika izgudrots
MP3 formāts), Opel ir aplēsuši visas iespējamās problēmas un bīstamās
situācijas, kas varētu rasties ar aizmugurējām durvīm un jaunā Meriva tapšanas
gaitā tās ir ņemtas vērā.
Jauni komforta elementi salonā
Vēl viens jaunievedums ir FlexRail – sīklietu nodalījumu
sistēma, kuras pamatā ir starp priekšējiem sēdekļiem novietotas sliedes. Pa to
var bīdīt dažādus plauktiņus un izņemamu kasti, ļaujot katram īpašniekam
organizēt savu viduskonsoli atbilstoši savām vēlmēm un vajadzībām.
Pasažieru komforta labā Opel nav žēlojuši pieredzi, kas gūta ar jauno Astra un Insignia, kā rezultātā arī Meriva būs tāda paša parauga sēdekļi – vieni no komfortablākajiem šajā klasē, turklāt ar plašām regulēšanas iespējām.
Vairāk informācijas par jauno Opel Meriva varēsim atklāt jau pēc pāris nedēļām, kad auto piedzīvos savu oficiālo pirmizrādi Ženēvas autošovā. Saskaņā ar Whatcar.lv rīcībā esošo informāciju, Latvijā Meriva nonāks vasaras beigās.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...