Iemēģināts: Hyundai ix35
Whatcar.lv dodas testa braucienā ar ix35
2,0 litru CRD dīzeļdzinējs
Pārdošanā - tagad
Kas tas ir?
Tas ir jaunākais Hyundai krosovers, kam piemīt vismaz divas īpašības, kas varētu ieintriģēt pircējus - apvidus auto āriene un paaugstināta sēdpozīcija.
Hyundai ix35 stājas jau pazīstamā Tucson vietā, bet, lai arī tas izmēru ziņā ir apmēram tāds pats (9 cm garāks un 2cm zemāks), patiesībā tas ir pilnīgi atšķirīgs auto.
Vispirms, tas ir daudz simpātiskāks, nekā Tucson, ar visai
agresīva dizaina priekšgalu un daudz jauneklīgāka izskata aizmuguri. Rodas iespaids, ka Hyundai dizaineriem dots uzdevums pēc atmiņas uzzīmēt Ford Kuga un... lūk, kas ir sanācis. Rezultāts nav slikts, taču uzreiz atklāj Hyundai ix35 kārtis - nolūku vispirms konkurēt ar Ford Kuga, bet tad arī ar Toyota RAV4 un Honda CRV.
Jāatzīst gan, ka neviens no minētajiem auto nav off-road
dubļu bridējs – tie ir ģimenes auto ar mazliet paaugstinātas caurgājamības
spējām. Tomēr visas ix35 modifikācijas ir pieejamas ar pilnpiedziņu, kas ir laba ziņa, jo īpaši, atceroties aizvadīto ziemu Latvijā.
Lielisks dīzeļdzinējs
Whatcar.lv devās testa braucienā ar Hyundai ix35, kam zem motora pārsega atradās 2,0
litru dīzeļa agregāts, kas savienots ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu. Tas ir pārsteidzoši spēcīgs dzinējs, neraugoties uz it kā
niecīgajiem 136 ZS (modifikācijai ar automātisko pārnesumkārbu dīzeļdzinējs ir jaudīgāks).
Griezes moments ir pietiekams, lai netraucēti veiktu
apdzīšanu pat piektajā un, atsevišķos gadījumos – arī sestajā pārnesumā, bet no 0 līdz 100 km/h auto ieskrienas 10,2 sekundēs.
Nav tas ekonomiskākais dīzeļdzinējs (vidējais patēriņš Whatcar.lv testa brauciena laikā – 7 līdz 8 litri uz 100 km), taču noteikti – optimālākais no ix35 klāstā piedāvātajiem agregātiem.
Kā tas uzvedas uz ceļa?
Hyundai ix35 nav tik manevrētspējīgs kā Volkswagen Tiguan, taču tā vadāmība nebūt nav slikta. Piekare neļauj virsbūvei sasvērties pat visai asos līkumos, lai arī šī stabiltāte panākta uz mazliet pacietas gaitas rēķina.
Pilnpiedziņas sistēma vadāmību daudz neietekmē – normālos apstākļos darbojas tikai priekšpiedziņa, aizmugures riteņi pieslēdzas vien tad, ja tiek konstatēta izslīdēšana.
Hyundai gan varēja mazliet vairāk piestrādāt pie trokšņu izolācijas – 2,0 litru turbodīzelis ir skaļāks nekā analoga tilpuma agregāts dažiem konkurentiem. Pat
sestajā pārnesumā tas rada manāmu fona dūkoņu.
Salonā dažbrīd ienāk arī ceļa trokšņi un pretvēja šalkoņa, taču, salīdzinot ar
dzinēju, to radītais kaitējums ir teju neeksistējošs. Kopumā ņemot, braukt ar
Hyundai ix35 ir patīkami, lai arī elektroniskā stūres pastiprinātāja dēļ stūres
reakcijas brīžiem šķiet nedaudz par vieglu.
Salonā
Hyundai ix35 lieti noderēs kā ģimenes auto – salonā netrūkst vietas ne galvai ne kājām, pat aizmugures sēdeklī. Plašais aizmugures durvju atvērums nodrošina bērnu ērtu iesēdināšanu autosēdeklīšos, arī bagāžniekā vietas netrūkst.
Ko vēl vairāk var vēlēties? Vadītāja sēdpozīcija ir augsta, taču šauro aizmugures logu dēļ varbūt mazliet nepārskatāma ir braukšana atpakaļgaitā, taču šo problēmu atrisina distances sensori.
Interjera dizaina ziņā Hyundai daudz nepārsteidz - ja jums patīk auto āriene, patiks arī salons. Taču daži apdares materiāli varēja būt augstvērtīgāki - arī zilgani izgaismotie informācijas displeji ne vienmēr ir ērti nolasāmi.
Spriedums
Hyundai ix35 nav tik spožs krosovers, kā viens otrs šīs klases līderis, taču tam ir krietni pievilcīgāka āriene, nekā priekštecim Tucson. Tiesa gan, jums šī marka būs ļoti jāmīl, lai maksātu par to gandrīz tikpat cik par Toyota RAV4, Honda CRV vai Ford Kuga.
Lai arī Hyundai cenšas to kompensēt ar plašāku aprīkojumu, jājautā, vai pēc trīs gadiem ix35 maksās tikpat cik ekvivalents Toyota vai Honda.
Jums patiks: vadāmība, garantija, spēcīgais dīzeļdzinējs
Jums nepatiks: daži apdares elementi, paskaļais dīzeļdzinējs
Lasi vairāk par Hyundai ix35 un salīdzini modifikāciju cenas un tehniskos datus
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...