Iemēģinam BMW X5 xDrive40d
Whatcar.lv brauc ar X5 xDrive40d
Jaudīgs un ekonomisks dīzeļdzinējs
Astoņpakāpju automātiskā pārnesumkārba
Līgo svētku brīvdienu priekšvakarā negribas pat
domāt, ka vēl pirms pāris
mēnešiem beidzās viena no pēdējo gadu bargākajām ziemām Latvijā. Par ikdienu
kļuvušajā cīņā ar sniegu, uzvarētāji bija pilnpiedziņas auto īpašnieki, liekot
daudziem pārvērtēt savu nostāju pret apvidus mašīnām.
BMW to izmantoja,
pavasarī laižot klajā atjaunoto X5, atgādinot par sevi arī potenciālajiem jaunā Touareg un Cayenne pircējiem.
Kas ir mainījies?
Whatcar.lv testa auto bija M-Sport apdares pakotne, kas neļāva salīdzināt atjaunoto X5 ar līdzšinējo, standarta versiju. Taču šo rindu autors auto bija redzējis jau Ženēvas autošovā martā, tāpēc Šerloku Holmsu aicināt talkā nevajadzēja – jo nekādas dramatiskas pārmaiņas atjaunotajam modelim nav.
Kā jau BMW “feisliftiem” ierasts, atjaunošana nozīmē jaunus bamperus un pievilcīgākus lukturus, kā arī jaunas interjera apdares iespējas, jaunākās paaudzes iDrive un plašāku pamataprīkojuma klāstu.
X5 interjers joprojām ir viens no labākajiem klasē, ļaujot bezrūpīgi kreisēt stundām ilgi. Lai arī auto no ārpuses nešķiet pārmērīgi liels, sēdpozīcija pie stūres ir kā lielceļu karalim. Šo ilūziju vairo arī ērtie sēdekļi un kvalitatīvie apdares materiāli.
Netrūkst arī rotaļlietu, ar kurām spēlēties – Whatcar.lv īpaši patika kamera, kas asistē, novietojot auto stāvvietā. Atšķirībā no citām līdzīgām ierīcēm, šī rada ilūziju, ka virs auto atrodas helikopters, filmējot parkošanās procesu, kura tiešraidi vadītājam ir iespējams vērot iDrive monitorā.
Lieliskais dīzeļdzinējs
Bez jau minētajiem vizuālajiem un komforta uzlabojumiem, BMW sarūpējuši arī jaunu modifikāciju – xDrive 40d, ko iemēģināja arī Whatcar.lv. Nē, tas nenozīmē, ka zem motora pārsega ir 4,0 litru dīzeļdzinējs – tas faktiski ir 3,0 litru agregāts ar vienu mazu un vienu lielu turbīnu, kas ļauj vienmērīgi, bet pārliecinoši uzsākt kustību no vietas un katapultēties straujā paātrinājumā, kad pedālis tiek piespiests līdz grīdai.
No 0 līdz 100 km/h auto ieskrienas 6,6 sekundēs (tikai par 1,1 sekundi lēnāk, kā rijīgais xDrive50i ar benzīna V8 biturbo spēkstaciju), taču demonstrē ļoti pieņemamu degvielas patēriņu. Whatcar.lv testa brauciena laikā xDrive40d kombinētajā ciklā “ēda” ap 11 litriem uz 100 km, taču, ekonomiski braucot, šis cipars noteikti būs mazāks.
Lielā mērā gan par paātrinājumu, gan degielas
ekonomiju jāpateicas lieliskajai astoņpakāpju automātiskajai pārnesumkārbai. Pat
saspringtās situācijās tā dara savu darbu pilnīgi nemanāmi, ļaujot baudīt dzinēja
rūkoņu, kas ir gluži pieņemama, ņemot vērā,ka tas tomēr ir dīzelis, nevis benzīna
V8.
Spriedums
Lai gan X5 nav nekāds purva bridējs, tam ir daudzās situācijās noderīgā pilnpiedziņa, kā arī sistēma, kas atvieglo braukšanu slidenās nogāzēs. Vienalga, kāds ir ceļa segums, braukt ar X5 ir nepārtraukts gandarījums – taisnvirziena kustībā tas slīd kā limuzīns, bet asos pagriezienos demonstrē , ko apskaustu viens otrs divreiz mazāks auto.
Jums patiks: dinamika, degvielas patēriņš, komfortsJums nepatiks: nezinātājs nepateiks, ka tas ir “jaunais” BMW X5
Lasi izvērstu BMW X5 testu, salīdzini modifikāciju cenas, tehniskos datus un aprīkojumu
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...