Testa brauciens

Peugeot iOn: iemēģināts

Whatcar.lv iemēģina Peugeot iOn
64 ZS elektromotors
Pārdošanā nākamgad

Jau pagājušā gadsimta nogalē Peugeot eksperimentēja ar elektromobiļiem, kas bija veidoti uz Peugeot 106 un Partner bāzes. Taču šogad klajā nācis iOn, franču autoražotāja versija par Mitsubishi iMiEV.

Lai iemēģinātu 100 % elektroauto, kas ar vienu uzlādes reizi spēj veikt līdz pat 150 kilometriem, Whatcar.lv devās uz Franciju, kur devās testa braucienā pa gleznainajām Parīzes piepilsētām.

Dzinējs, gaita un vadāmība

Peugeot iOn ir 3,4 garš, taču šaurāks par Eiropā sastopamajiem mazauto. To darbina 64 ZS elektromotors, bet 16kWh litija jonu bateriju paka ir izvietota auto centrā, zem sēdekļiem.

Pagriežot aizdedzes atslēgu, nenotiek nekas. Vienīgi uzraksts READY starp ciparnīcām signalizē, ka auto ir gatavs darbam, tātad automātisko pārnesumkārbu var likt pozīcijā D, un atlaist bremžu pedāli.

Elektromotora burvība slēpjas apstāklī, ka 180 Nm griezes moments ir pieejams jau tūlīt, līdzko tiek piespiests gāzes pedālis. Arī pārnesumu nav, tāpēc auto klusi šaujas uz priekšu ar šīs klases transportam neraksturīgu pārliecību. Lai arī dinamika ne tuvu nav galvu reibinoša (15,9 sekundes līdz 100 km/h), tā ir pietiekama, lai iekļautos satiksmē. Protams, pilsētā tas izdodas labāk, nekā uz šosejas. 

Peugeot iOn ir arī diezgan stabils, arī stūre ir precīza. Taču šim mazauto auto ir aizmugures piedziņa, tāpēc strauji manevri apļveida krustojumos nav ieteicami, jo īpaši ņemot vērā tā dimensiju īpatnības. Asos pagriezienos auto mīl sasvērties un zemās rites pretestības nebūt nav tas pārliecinošākais ierocis dinamiskai braukšanai – taču mēs pieļaujam, ka šādu auto pircējiem vairāk rūp citas problēmas.

Komforts

Interjers ir pievilcīgāks, nekā Mitsubishi iMiEV, uz kura bāzes tas veidots. Nekas negrab, un kopējais iespaids ir mazauto klasei atbilstošs. Tomēr, lai arī divatā sēdēt priekšējos sēdekļos ir iespējams, ērtāk un patīkamāk ir braukt vienatnē.

Mūs pārsteidza Peugeot godīgums, runājot par iOn pielietojamību. Mājās vai birojā, no parastas rozetes, tā uzlādei nepieciešamas 6 stundas. Izmantojot īpašu uzlādes automātu, ir iespējams auto uzlādēt ātrāk, taču jārēķinās, ka pie „sūkņa” būs jāpavada, kā minimums, pusstunda. Un arī tad auto tiks uzlādēts tikai daļēji.

Uzlādēts Peugeot iOn spēs nobraukt 150 kilometru distanci, pie nosacījuma, ka nebūs jāstāv sastrēgumos un ir izslēgts gaisa kondicionētājs. Taču karstā vasaras dienā, sēžot sastrēgumā, maksimālais attālums ar vienu uzlādi var sarukt uz pusi, tātad – 75 kilometriem. Taču faktiski, pilsētnieka ikdienas maršrutiem ar to vajadzētu pietikt.

Kas būs Peugeot iOn pircēji?

Vispirms – par cenu. To Peugeot pagaidām atsakās nosaukt, jo, piemēram, Francijā to plānots piedāvāt uz piecu gadu īres termiņu par 499 eiro mēnesī. Pircējam jāmaksā vien par elektroenerģiju.

Acīmredzot šāda metode izraudzīta, ņemot vērā baterijas mūža ilgumu, kas ir būtisks faktors elektromobiļu tālākpārdošanas vērtības noteikšanā otrreizējā tirgū.

Ražotājs norāda, ka vispirms auto pircēji būs uzņēmumi, organizācijas, vietējās pašvaldības un pavisam neliela daļa – privāti pircēji. Būtisku lomu šāda tipa auto attīstībā spēlēs likumdošana un valsts atbalsts videi draudzīgām iniciatīvām. Piemēram, Amsterdamā elektromobiļa pircējs var pretendēt uz atlaidēm, kas kopumā veido pat līdz 23 tūkstošiem eiro.

Peugeot atzīst, ka elektroauto nākotnes izredzes nav diez ko spožas – šībrīža prognozes liecina, ka 2020.gadā tie veidos vien 4-5% procentus no kopējā Eiropas Savienības auto tirgus. Taču jau līdz 2015.gadam kompānija cer pārdot ap 50 tūkstošiem iOn eksemplāru. 

Latvijā Peugeot iOn būs nopērkams jau nākamā gada sākumā. Peugeot oficiālais importētājs KW Bruun drīzumā sola informēt par tā cenu. 

Peugeot iOn tehniskie dati (PDF)

Spriedums

Ja esi liela uzņēmuma vadītājs, kas vēlas izspēlēt „videi draudzīgo” kārti, Peugeot iOn  lieti noderēs tēla spodrināšanai. Tagad, kad Rīgā ir vismaz viens elektromobiļu uzlādes punkts, nebūs problēmu ar šī auto uzpildi. Vienlaikus vajadzētu bakstīt valdību par atbalsta iniciatīvām elektromobiļu pircējiem. Tad vienā jaukā dienā tos varētu atļauties iegādāties arī ne tik radikāli vides draugi.

Jums patiks: degvielas uzpildes stacijā nebūs jāiegriežas

Jums nepatiks: augošās elektroenerģijas cenas

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

Peugeot 308

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Peugeot 308 iemieso vairākas spēcīgas īpašības – tehnoloģijām piesātinātu salonu, bagātīgu standarta aprīkojumu un dažādas dzinēju izvēles. Diemžēl daudzās jomās to pārspēj citi ģimenes automobiļi. Ja vien nevēlaties elektrisko e-308, uzņēmuma autoparku īpašniekiem vislabāk noderēs uzlādējamā hibrīda versija, savukārt privātpersonām piemērotākais būs vieglā hibrīda dzinējs. Mēs iesakām izvēlēties Allure aprīkojuma versiju.