Testa brauciens

Iemēģināts: Mazda 3 sedans

Whatcar.lv brauc ar Mazda 3 sedanu
1,6 litru benzīna dzinējs
Cena no 16 380 eiro

Tāpat kā lielākā daļa mazo ģimenes auto, arī Mazda 3 visbiežāk asociējas ar hečbeka virsbūvi. Tāpēc pārsteidzošs šķiet fakts, ka pēdējā laikā pircējiem Latvijā iekārojamāks šķiet ne tik praktiskais Mazda 3 sedans. 

Nav noslēpums, ka šajā tirgus segmentā konkurence ir visai liela – sākot ar lētākiem Korejas ražojumiem un beidzot ar dārgākiem vācu autobūves paraugiem mazo ģimenes auto jomā dominē hečbeki, kas sedana pircējus atstāj salīdzinoši šauras izvēles priekšā.

Salonā

Sedana bagāžnieka minimālais tilpums ir pat nedaudz lielāks kā hečbekam, taču tā funkcionalitāte ir ierobežota. Šaurāka bagāžnieka atvere un ierobežots augstums ir tā galvenie mīnusi.

Pārvadāt bērnu ratiņus vai iepirkumu maisiņu tajā var bez problēmām, taču hečbeks tomēr būs šādai misijai piemērotāks.

Pārējais sedanā neatšķiras no hečbeka - tas pats, uz gados jaunāku pircēju vērstais interjera noformējums.

Ergonomikas ziņā „trešā” Mazda īpaši neizceļas uz kopējā segmenta fona: gana vietas priekšā, pašauri aizmugurē.  Arī apdares materiāliem nav ne vainas un pat VEF, jeb tā sauktā Gaisa tilta bruģis nespēj tos izprovocēt uz grabēšanu.

Gaita un vadāmība

Whatcar.lv testa braucienā devās ar Mazda 3 sedanu, kam zem motora pārsega bija 1,6 litru benzīna dzinējs ar 105 zirgspēku jaudu.

Lai sasniegtu 100 km/h, šim auto nepieciešamas 12,3 sekundes, kas ļauj visai ērti justies pilsētas satiksmē, bet liek nedaudz piedomāt pie apdzīšanas manevru plānošanas uz lielceļiem.

Degvielas patēriņš testa brauciena laikā nebija tik vilinošs kā norādījis ražotājs. Uz šosejas un pilsētā pavadīto kilometrāžu dalot precīzi uz pusēm, vidējais degvielas patēriņš bija nedaudz virs 8 litriem uz 100 km, kas ir par 2 litriem vairāk, nekā solīts.

Ikdienas braucienos auto gaita ir vienmērīga un prognozējama, kas rada visai patīkamu drošības sajūtu. Pilsētas ielās ar to ir viegli manevrēt, tomēr auto novietošana stāvvietā būs krietni vienkāršāka, ja tas būs aprīkots distances sensoriem.

Ja ir vēlme uzlabot auto izskatu ar 17 collu riteņu diskiem, jārēķinās, ka ikvienu asfalta ielāpu būs iespējams ne tikai dzirdēt, bet arī sajust. Ar laiku tas var kļūt visai kaitinoši. Par nelielu fonu troksni pastāvīgi rūpējas arī dzinējs, kura rūciens salonā nav uzkrītošs taču viegli sadzirdams.

Spriedums

Ja ir nepieciešamība pēc neliela izmēra sedana, tad Mazda 3 noteikti ir apsvēršanas vērts variants. Savukārt, ja prioritāte ir praktiskums, tad hečbeks būs labāka izvēle.

Jums patiks: Atraktīvs dizains, sedana virsbūve

Jums nepatiks: Braukt ar zemprofila riepām

Konkurenti: Mitsubishi Lancer, VW Jetta, Honda Civic sedans

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...