Testa brauciens

Ženēva 2011: Iemēģinam Nissan Leaf elektroauto

Whatcar.lv Ženēvā iemēģina Nissan Leaf
Latvijā gaidāms gada beigās
Cena nedaudz virs 30 tūkstošiem eiro

No ārienes Nissan Leaf diez ko daudzsološs neizskatās – taču situācija strauji mainās, iekāpjot salonā. Nenoliedzami, Leaf ir viens no pievilcīgākajiem masu elektromobiļiem, kādus mums nācies redzēt, tāpēc labprāt devāmies īsā testa braucienā Ženēvas auto izstādes ietvaros.

Uz ceļa

Negaidīti labs paātrinājums, ņemot vērā, ka motora griezes moments ir pilnībā pieejams jau uzreiz pēc auto iedarbināšanas. Līdzko tiek nospiests gāzes pedālis, auto strauji uzņem tempu, turklāt arī kustībā 110 ZS elektromotors ir visnotaļ atsaucīgs. Braukšana ir viegla un nepiespiesta.

Viesturs Kundziņš
Whatcar.lv eksperts

Leaf ir atkarīgs no uzlādes stacijām, kādu Latvijā šobrīd ir krietni par maz.
Arī piekarei nav ne vainas – tā nevainojami labi absorbē nelīdzenumus uz ceļa, kamēr bateriju pakas novietojums zem grīdas piešķir auto papildu stabilitāti asākos pagriezienos.

Liels pluss ir trokšņu izolācija. Bez klusa dūciena, uzsākot gaitu, kustībā nekas neliecina, ka motors patiešām darbojas. Spocīga sajūta. Ātrumam pieaugot, pretvēja šalkoņa varētu likties skaļāka, nekā tā patiesībā ir, taču tikai tāpēc, ka motoru nedzird vispār.

Komforts

Gaišais salons rosina plašuma sajūtu, taču Leaf patiešām ir plašs un ietilpīgs salons. Pat vairāk kā 1,8 metrus garam cilvēkam, sēžot aizmugurē, netrūkst vietas ne galvai, ne kājām. Turklāt, ņemot vērā, ka priekšā ērti sēž tieši tādas pašas miesasbūves pilsonis.

Četratā ne par ko nevajadzēs sūdzēties pat tālākos braucienos, arī bagāžnieka izmērs ir pietiekams, lai uzņemtu vairākas ceļasomas.

Pie stūres iekārtoties ir ērti, pateicoties plašām regulēšanas iespējām, arī vadības ierīces ir izvietotas pārskatāmi un parocīgi. Manevrēt ir viegli, turklāt jāuzslavē precīzā atpakaļskata kamera, kas perfekti iezīmē ceļu, braucot atpakaļgaitā, ļaujot tikt ārā pat no visai sarežģītām situācijām.

Lietošanas izmaksas, praktiskums

Braucot ar Leaf, tu aizmirsīsi, cik maksā degviela. Jārēķinās vien ar elektrības izmaksām, taču tā noteikti būs apmēram 10 reizes mazāka summa. Sirdi dažiem varētu arī sildīt fakts, ka Leaf nepiesārņo gaisu ar izplūdes gāzēm.

Tiktāl labās ziņas. Būdams elektromobilis, Leaf tomēr ir atkarīgs no uzlādes stacijām, kādu Latvijā šobrīd ir krietni par maz. Nissan oficiāli norāda, ka ar vienu uzlādes reizi Leaf spēj nobraukt ap 160 kilometru, taču pieredze ar citiem elektromobiļiem liecina, ka ātra dinamiska braukšana vai sastrēgumi, kā arī gaisa kondicionētāja izmantošana šo attālumu var samazināt gandrīz uz pusi.  

Uzlādes punktā pusstundas laikā var atjaunot 80% no baterijas, mājās (vai kur citur) to var 8 stundu laikā uzlādēt no visparastākās rozetes.  

Nedrīkst arī nepieminēt, ka Leaf tomēr nav lēts auto – tā cena Latvijā šobrīd tiek lēsta mazliet virs 30 tūkstošiem eiro, taču jāgaida gada beigas, kad Nissan sola iedot plašāku informāciju par auto iegādes opcijām.

Viena no tām varētu būt – auto varēs iegādāties operatīvajā nomā, ar pirmo iemaksu un fiksētu ikmēneša maksājumu uz noteiktu termiņu, kuram beidzoties, Nissan to varētu atpirkt atpakaļ.

Jebkurā gadījumā – nenāktu par sliktu arī valdības iniciatīva un atbrīvošana no šādiem tādiem nodokļiem, kā attīstītajās valstīs.

 Spriedums

Ja tu esi par „zaļu” nākotni vai arī tev ir apnicis maksāt par benzīnu, tev patīk komforts, turklāt ikdienā tev nav jāveic lieli attālumi – Leaf varētu atbilst tavām prasībām. Ja tā notiks – tu iemīlēsi šo auto un nevarēsi bez tā iztikt tāpat kā bez sava iPhone.

Jums patiks: neuztraukties par benzīna cenām, plašums, komforts, trokšņu izolācija salonā

Jums nepatiks: domāt, kur to varēs netraucēti uzlādēt


http://www.whatcar.lv/media/video/NissanLEAF100electric.flv

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

Mercedes-Benz E-klases universālis

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Mercedes E klases universālis nav lēts, taču tas ir elegants un ļoti izsmalcināts. Tas ir arī ērts, viegli vadāms, labi aprīkots un pārliecinošs luksusa klases pārstāvis. E 300e plug-in hibrīddzinējs ir patiesi racionāla izvēle, ja esat uzņēmuma autoparka vadītājs, kurš vēlas iegādāties ietilpīgu automobili un nav gatavs pilnībā pāriet uz elektrisko piedziņu.