Testa brauciens

Pirmie iespaidi: Citroen C4 1,6 e-HDI

Whatcar.lv brauc ar Citroen C4
1,6 litru benzīna dzinējs ar pusautomātisko pārnesumkārbu
Cena, sākot no 15 620 eiro

Iepriekšējās paaudzes Citroen C4 pirms dažiem gadiem Latvijā bija itin pieprasīts auto – ne pārāk dārgs, labs aprīkojums, pievilcīgs dizains, turklāt – interesanta alternatīva fokusiem, golfiem un astrām.

Šogad pārdošanā nonākušais, jaunākās paaudzes C4 vairs nav tik acīmredzams izrāviens dizaina jomā, taču tas daudz konkrētāk piesaka sevi kā Volkswagen Golf un Ford Focus konkurentu.

Latvijā pieejams vesels ducis C4 modifikāciju, gan ar benzīna, gan dīzeļa dzinējiem. Trīs benzīna dzinēji (1,4 un divi 1,6) un trīs dīzeļi (divi 1,6 un viens 2,0) ir pietiekošs skaits, lai būtu, no kā izvēlēties. Visi ir vienmērīgi un salīdzinoši klusi, un pat vājākais demonstrē vērā ņemamu dinamiku.

Pats ekonomiskākais, e-HDi agregāts savienots ar pusautomātisko pārnesumkārbu, pie kuras gan ir jāpierod. Par to nācās pārliecināties arī Whatcar.lv šajā testa braucienā.

Kāds tas ir?

Uz papīra tas izskatījās daudzsološi – Exclusive aprīkojuma līmenis un 1,6 litru benzīna turbodzinējs, kas tapis sadarbībā ar BMW.

Ivo Goldmanis
Whatcar.lv eksperts

Pusautomātiskā pārnesumkārba ne visiem būs pa prātam
Motors pats par sevi ir nevainojams – vienmērīga, klusa, patīkama skaņa, maksimālais griezes moments pieejams starp 1400 un 4000 apgriezieniem minūtē, bet ... laiku pa laikam tas ne pārāk labi saprotas ar transmisiju.

Uzsākot gaitu, piespiežam gāzes pedāli un C4 strauji sāk gaitu, taču brīdī, kad būtu jānotiek vienmērīgai pārejai uz otro pārnesumu, pārslēgšanās notiek ar neizlēmīgu pauzi, kas parādās arī pie nākamajām pārejām uz lielāku pārnesumu.   

Manuālajā režīmā, pārnesumu slēgšanai izmantojot sviras aiz stūres, situācija ir drusku labāka, taču ar to ir par maz, lai rosinātu izbaudīt 1,6 litru dzinēja priekšrocības, nodarbojoties ar azartisku braukšanu.

Secinājums ir viens – šī komplektācija derēs tiem, kam nekur nav jāsteidzas.  Viss pārējais ir nevainojams - Citroen ir nopietni pacentušies, lai lutinātu potenciālos šī auto pircējus, dāsnajā Exclusive aprīkojumā cita starpā piedāvājot sēdekļu apsildes un masāžas funkciju vadītājam un pasažierim, kā arī aklās zonas brīdinājuma sistēmu, kas ar oranžu signālu sānu spoguļos brīdina, ka nav droši veikt joslu maiņu.

Gaita ir patīkami mīksta, pat ar 17 collu diskiem uz Latvijai raksturīgā ceļu seguma, bet bagāžnieka vairāk kā 400 litru lielais tilpums to padara par klases līderi. Salons gan nav pārāk plašs, ko izjutīs gara auguma cilvēki, kam būs jāsēž aizmugures sēdeklī.  Vadītājam šajā ziņā nav daudz, par ko sūdzēties – pat daži līdzšinējās paaudzes C4 īpašnieki mums atzinuši, ka jaunā modeļa interjers šķiet ērtāks un pievilcīgāks – kaut vai tāpēc, ka mērinstrumentu ciparnīcas vairs nav paneļa vidū, bet pārredzamā vietā aiz stūres.

Padomāts arī par gados jauno iPhone un citu viedtālruņu un aipodu paaudzi. Viss ir pieslēdzams pēc sirds patikas (ir pat 220 V rozete), kamēr ciparnīcām var mainīt krāsas, bet brīdinājuma signāliem – izvēlēties melodijas kā mobilajā telefonā.         

Spriedums

Rekomendējam pirms iegādes izmēģināt vairākas C4 modifikācijas. Konkurenti piedāvā nevainojamas DSG transmisijas, un, salīdzinoši, Citroen automatizētā manuālā kārba nav labākais risinājums. C4  ir nevainojams, ja prioritāte ir komforts, taču tas nederēs azartiskas braukšanas faniem.

Jums patiks: dāsns aprīkojums, kvalitatīvs interjers

Jums nepatiks: pusautomātiskā pārnesumkārba


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

Citroen C5 Aircross

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Citroën C5 Aircross ir racionāls ģimenes apvidus automobilis, jo īpaši, ja izvēlaties 1,2 litru benzīna dzinēju. Tam ir daudz priekšrocību, bet, ja vēlaties greznu interjeru, veiklu vadāmību vai septiņas sēdvietas, ir vērts izskatīt arī radniecīgā Peugeot 5008 kandidatūru.