Kā izvēlēties vasaras riepas?
Vasaras riepu izvēles kritēriji
Braukšanas apstākļi un cena
Dārgākās vai lētākās?

Nokūstot sniegam un gaisa temperatūrai pārliecinoši turoties virs nulles, klāt ir riepu maiņas laiks. Taču - kādi ir galvenie kritēriji, kas jāņem vērā ikvienam autobraucējam, izvēloties jaunas vasaras riepas savam auto?
Pirmais vasaras riepu izvēles kritērijs – braukšanas apstākļi
Vasaras riepu izvēle nav tik smalka kā ziemas sezonā, tomēr
atsevišķas nianses ir jāievēro.
Vispirms jātiek skaidrībā, pa kādiem ceļiem ikdienā visvairāk tiek braukts – vai tā ir šoseja un pilsētas ceļi, jeb tomēr diezgan daudz sanāk braukt arī pa lauku un grants ceļiem, kas nav pārāk labā stāvoklī.
Ja pamatā tiek izmantoti labi, asfaltēti ceļi un nobraukums
ir vairāk nekā 10 tūkstoši kilometru sezonā, būtu ieteicams skatīties vasaras riepas ar
smalkāku protektora rakstu, piemēram Goodyear EfficientGrip.
Starta cena šīm
riepām nav tā zemākā, tomēr samazinātā rites pretestība ilgtermiņā palīdzēs ar
šīm riepām nobraukt vairāk un pat ietaupīt degvielu.
Ja ikdienā tiek izmantoti dažāda
seguma ceļi, tad labāk izvēlēties vasaras riepas ar nedaudz rupjāku protektora
rakstu. Ja ziemas sezonā lielāko satraukumu autobraucējiem rada sniegs un
ledus, tad vasarā tas ir lietus un peļķes, kas var izraisīt akvaplanēšanu vai
krietni pagarināt bremzēšanas ceļu attiecībā pret sausu segumu.
Vairāki riepu
ražotāji ar īpašu vērību attiecas pret slapja laika apstākļiem, pielāgojot gan
riepas gumijas sastāvu, gan protektora rakstu (parasti tie ir V-virzienveida
protektori) īpaši labai saķerei uz slapja ceļa.
Kā vienu no pazīstamākajiem ražotājiem lietus riepu segmentā var minēt Uniroyal no Continental grupas, kas starptautiskajos riepu testos arvien uzrāda labākos rezultātus slapja laika apstākļos.
Otrais vasaras riepu izvēles kritērijs – cena
Ja budžets atļauj, priekšroku pamatoti var dot premium riepu ražotāju jaunākajiem modeļiem. Tie ir Goodyear, Dunlop, Continental, Michelin, Pirelli u.c. , kuri starptautiskajos riepu testos parasti cīnās par pirmajām pozīcijām.
Ja roka īsti neceļas maksāt tik daudz par zvaigžņotākajiem
riepu modeļiem, ir pieejamas citas alternatīvas. Taupīgāks pircējs var droši izvēlēties šo
premium ražotāju meitas kompāniju ražojumus, tomēr nepieciešams nedaudz
orientēties piedāvājumā vai arī jautāt pēc palīdzības riepu speciālistam.
Minēsim dažus piemērus. Piemēram, Continental rūpnīcai šādas meitaskompānijas
ir Uniroyal, Barum, General Tire.
Goodyear tās ir Fulda, Sava, nedaudz zemākas
kvalitātes Debica.
Michelin tādas ir Kleber, BF Goodrich, Kormoran. Visas
minētās būs uzticamas riepas, jo parasti šo firmu kvalitātei un tehnoloģijām
rūpīgi seko līdzi galvenās kompānijas. Un galu galā, ar nelielu laika nobīdi visas
premium segmenta riepu jaunākās tehnoloģijas drīz vien nonāk arī meitas
uzņēmumu rīcībā.
Rezultātā – šādi var sanākt nedaudz ietaupīt, netaupot uz kvalitāti un drošību.
Lētais gals - ķīniešu un lietotās riepas?
Ķīniešu riepas pēdējos gados ir progresējušas, tomēr kvalitātes un veiktspējas ziņā joprojām krietni atpaliek no Eiropas riepu vidējā segmenta ražojumiem. Arī cenu ziņā ietaupījums būs visai neliels, ja ņem vērā, ka, pieliekot dažus latus jau var iegādāties labu Eiropas kvalitātes riepu.
Lietotās riepas. Ja maciņa saturs ir pavisam pieticīgs, nekas cits neatliek kā skatīties lietotas riepas. Šajā gadījumā labāk izvēlēties premium segmenta zīmolus ar protektora atlikumu ~5-6mm. Ja riepas nav vecākas par 5 gadiem, arī saķeres īpašības vēl būs pieņemamas.
Atjaunotas riepas vasaras sezonā labāk neizvēlēties. Kāpēc? Vasarā tomēr ir lielāki ātrumi, karstāks klimats, kas uzliek lielākas prasības riepu izturībai un veiktspējai. Nereti atjaunotās riepas šīs prasības nespēj nodrošināt un var radīt apdraudējumu ceļu satiksmes drošībai.
Atbildi sagatavoja Atlas Riepu speciālisti no www.atlasriepas.lv .
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...