Testa brauciens

Iemēģināts: Volkswagen Up!

Whatcar.lv pirmie iespaidi
Volkswagen Up high up ar 75 ZS
Pārdošanā tagad

AutorsIvo Goldmanis

Mazauto ir vienkārši mazi auto, taču tā dēvētie pilsētas auto ir vēl mazāki. Tāds ir arī Volkswagen Up – mazāks nekā jau tā mazais Polo, kompakts un simpātisks pilsētas auto, kas konkurē ar tādiem šīs klases pārstāvjiem kā Hyundai i10 vai Ford Ka.   

Tas veidots uz jaunas platformas un tiek piedāvāts ar divām 1,0 litru trīscilindru benzīna dzinēja variācijām – 60 un 75 ZS. Šajā testa braucienā devāmies ar jaudīgāko no abiem dzinējiem, kas pieejams vien abām dārgākajām modifikācijai – high Up.

Uz ceļa

Par spīti savam niecīgajam tilpumam, dzinējs ir gana jaudīgs, lai pārvietošanās ar Up būtu pietiekami aizraujoša. Uzrāviens nav slikts – lai gan 13 sekundes līdz 100 km/h nav nekas tāds, ar ko lielīties krogā pie alus kausa. Taču tas ir kluss – kamēr vien ātrums nesāk pārsniegt 100 km/h, bet pat tad salonā ienākošās skaņas nav nepanesamas.

Uzreiz gan jāatzīst, ka trīsciparu ātrumi nav Up stihija. Miniatūrais auto vislabāk jūtas pilsētas robežās, kur precīzā piecpakāpju manuālā pārnesumkārba un perfekti līdzsvarotā stūres reakcija padara manevrēšanu ērtu un nepiespiestu.

Lai gan mazie riteņi un īpašā dizaina diski ir jāsaudzē no apmalēm un lielākām bedrēm, tipiskākie Latvijas ceļu negludumi – ielāpi, asfalta plaisas, kanalizācijas lūku vāki, bruģa īpatnības un citi brīnumi – Up gaitai neskādē, balstiekārta tos izlīdzina ar apbrīnojamu eleganci, kamēr vien ātrums ir saprāta robežās.

Interjers, aprīkojums  

Up salons ir pārsteidzoši plašs, salīdzinot ar citiem šāda izmēra auto – vadītāja (un priekšā sēdošā pasažiera) sēdekli var atbīdīt pietiekami tālu uz aizmuguri, lai tajā ērti justos pat drukns, divmetrīgs pilsonis.  Diemžēl, stūrei var regulēt tikai augstumu, lai būtu ideāli, prasītos arī dziļuma regulēšana.

Aizmugurē ērti jutīsies vien bērni, pieaugušajiem nāksies meklēt kompromisus, lai Up salonā sadzīvotu četratā. Kā jau varētu sagaidīt, bagāžas nodalījums nav liels, taču tas ir pilnīgi pieteikams pāris sporta somu un iepirkumu maisu pārvadāšanai.

Volkswagen Up high up var pasalavēt arī par interjera apdari un aprīkojumu. Nekas dārgs te nav – taču, turpinot retro-šika tendenci, kas tika aizsākta jau ar jauno Beetle, Volkswagen ir prasmīgi izmantojuši salīdzinoši nedārgus materiālus, padarot Up par topošu kulta klasiku.

Interesants jaunievedums ir Navigon navigācijas ierīce, kas bez saviem tiešajiem pienākumiem ļauj dažādos veidos sekot līdzi arī Up kilometrāžai un degvielas patēriņam.

Tas ir cienījams – vienmērīgā ātrumā dzinējs vidēji tērē vien ap 3-4 litriem degvielas uz 100 km. Savukārt, braucot pārsvarā pa pilsētu – ap 6 litriem uz 100 km, tas atkarīgs no dinamikas un sastrēgumiem.

Spriedums

Ja tev pārsvarā jābraukā pa pilsētu, Up tevi pilnībā apmierinās. Atrast stāvvietu nebūs grūti, arī manevrēšana pa iekšpagalmiem problēmas nesagādās.

Turklāt to nebūt nevar nosaukt par dārgu – šī, dārgākā Up modifikācija maksā 11 147 eiro, taču modeļa cena sākas jau no 8711 eiro.

Tālākpārdošanas vērtība turēsies stabili, jo tas ir Volkswagen, turklāt degvielas cenas, visticamāk, turpinās augt.

Tev patiks: kompakts izmērs, stilīgs interjers, viegli manevrēt

Tev nepatiks: vēsos ziemas rītos gaidīt, kamēr uzsilst salons 

Lasi detalizētu Volkswagen Up testu, salīdzini cenas, tehniskos datus, aprīkojumu


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...