Testa brauciens

Izmēģināts: Honda CR-V ar 1,6 litru dīzeļdzinēju

CR-V ar mazāka tilpuma dīzeli
Tikai priekšpiedziņas versijā
Cena no 24 100 eiro

AutorsKārlis Auza

Honda CR-V ir viens no Baltijas tirgus līderiem krosoveru segmentā, taču vēsturiski tas bijis pieejams vien ar 2,0 litru benzīna motoru vai 2,2 litru turbo-dīzeli. Ņemot vērā, ka apvidus auto pircējiem lielāka interese parasti ir par dīzeļdzinējiem, CR-V piedāvājums nebija starp lētākajiem.

Taču tagad situācija ir mainījusies – kopš vasaras beigām CR-V pieejams arī ar jauno 1,6 litru dīzeļmotoru, kas ir jūtams efektīvāks par savu tilpumā lielāko radinieku – 1,6 i-DTEC vidējās degvielas patēriņš ir vien 4,4 litri uz 100 km. 

Kāds tas ir?

Lai dzinējs nebūtu pavisam kūtrs, vēlams turēt tā apgriezienus virs 1500, taču jāņem vērā, ka pārsniedzot 2500 apgriezienu diapazonu, tas liek par sevi manīt ar salonā dzirdamu troksni. Tas gan nebūs bieži, jo, pateicoties precīzai sešpakāpju mehāniskajai pārnesumkārbai, apgriezienu līmeni iespējams turēt vēlamajā diapazonā – starp 1500 un 2500. Diemžēl automātiskā pārnesumkārba šim dzinējiem netiek piedāvāta. 

1,6 dzinējs nav vienīgais jaunievedums šajā CR-V dīzeļversijā. Šobrīd japāņu autoražotājs to piedāvā tikai ar priekšpiedziņu, kas ļāvis samazināt gan auto svaru, degvielas patēriņu, gan cenu, turklāt uzlabotie balstiekārtas uzstādījumi Honda krosoveram ir piešķīrusi vēl precīzāku un asāku vadāmību. 

Salīdzinot ar 2,2 litru tilpuma dīzeli, jaunais 1,6 i-DTEC šķiet atsaucīgāks un, braucot asos līkumos, virsbūves svārstības ir pat mazākas. 




























Neatkarīgi no dzinēja, CR-V salonā valda patīkams klusums – trokšņu izolācija ir nevainojama. 

Interjers, praktiskums

CR-V ir plašs salons, piecas sēdvietas un ietilpīgs bagāžas nodalījums. Aizmugurējo sēdekļu atzveltnes var viegli nolocīt, savukārt bagāžas nodalījuma vāks ir neticami viegls. Vislabāk aprīkotajos CR-V tā atvēršana ir iespējama arī elektroniski.




























Apdares materiālu kvalitāte ir augstā līmenī un par papildu samaksu iespējams iegādāties navigācijas sistēmu ar skārienjūtīgo ekrānu, kas atvieglos auto funkciju kontroli, mazinot nepieciešamību orientēties pogu un slēdžu izvietojumā uz priekšā paneļa un viduskonsoles. 

Vai to ir vērts pirkt?
 
Ja vien nav nepieciešama pilnpiedziņas sistēma vai automātiskā pārnesumkārba, jaunais 1,6 dīzeļdzinējs ir ļoti laba izvēle. Šī modifikācija ir lētāka cenā un arī degvielas patēriņš būs mazāks. 




























Kā alternatīvu krosoveru (degvielas ekonomijas ziņā) var izskatīt Hyundai ix35 ar 1,7 litru dīzeļdzinēju vai Nissan Qashqai ar 1,5 litru dīzeļmotoru.


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

Honda Jazz Hybrid

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Kompaktā Honda Jazz hečbeka lielākais trumpis ir salona un bagāžas nodalījuma ietilpība, ko izceļ dažādos veidos salokāmie aizmugures sēdekļi. Uz ceļa tas nebūs tik aizraujošs kā Ford Fiesta, savukārt Peugeot 208 to pārspēs komforta ziņā, taču Jazz sniedz lielisku apkārtējo pārskatāmību, kas būtiski atvieglo pārvietošanos pilsētā. Ekonomiskais hibrīda dzinējs, bagātīgais aprīkojums un stabilā tālākpārdošanas vērtība vismaz daļēji attaisno tā augsto cenu.