Kādas riepas izvēlēties - ar radzēm vai bez?
Riepu izvēlē galvenais ir drošība
Radžu riepas - populāra izvēle ziemeļvalstīs
Riepas ar radzēm kalpo ilgāk?

Strauji tuvojoties laikam, kad
autovadītājiem būs jānomaina vasaras riepas uz ziemas riepām, arvien aktuālāks
kļūst jautājums par to, kādas tieši iegādāties – ar vai bez radzēm.
Vienlaikus,
vērtējot Latvijas
autovadītāju attieksmi, kas norāda, ka jaunu un atbilstošu auto riepu iegādes
būtiskākais faktors ir vēlme ietaupīt, būtiski ir saprast, kā to
izdarīt, netērējot tam ievērojamus līdzekļus.
Viens no risinājumiem, ko min
paši autovadītāji, ir izvēlēties riepas ar radzēm.
Kuras riepas kalpo ilgāk?
51% aptaujāto autovadītāju Latvijā norāda, ka viens no
veidiem, kā ilgtermiņā ietaupīt uz ziemas riepu maiņu, ir izvēlēties riepas ar
radzēm. Pēc viņu domām, tieši ierobežotais laiks to lietošanai atmaksājas riepu
lietošanā uz vairākām sezonām.
Savukārt 49% norāda, ka izdevīgāk tomēr ir
iegādāties riepas ar labiem protektoriem, kuras līdzvērtīgi varēs lietot
vairākas sezonas pēc kārtas, vienlaikus neuztraucoties par to, ka nākas ar tām
braukt pēc noteiktās sezonas maiņas*.
Radžu riepas - populārākā izvēle ziemeļvalstīs
Autovadītāji ziemeļvalstīs, kur pēdējos gados
tiek piedzīvotas līdzvērtīgas ziemas kā Latvijā, pārliecinoši dod priekšroku
riepām ar radzēm. „Pēc tam, kad Goodyear 2012. gadā izlaida UltraGrip Ice Arctic, liekot pamatu
jaunai radžoto riepu tehnoloģijas paaudzei, tas izsauca plašu rezonansi gan
presē, gan arī riepu tirgotāju aprindās visās ziemeļvalstīs.
Par šīm riepām joprojām tiek saņemtas vislabākās atsauksmes. Goodyear testa braucēju programmas laikā UltraGrip Ice Arctic izmēģināja vairāk nekā 750 riepu tirgotāji, un riepas sasniedza visaugstākos rādītājus bremzēšanā, vadāmībā un paātrinājumā uz ledus,” stāsta kompānijas Pārdošanas vadītājs Latvijā Mārtiņš Grīnbergs.
Pēc Grīnberga teiktā, UltraGrip
Ice Arctic izstrādē ir izmantota nākamās paaudzes radžoto riepu
tehnoloģija, kas īpaši izveidota atbilstoši Eiropas ziemeļu un Baltijas valstu
reģionu skarbajiem ziemas klimatiskajiem apstākļiem.
Abu reģionu apdzīvotajās teritorijās ir raksturīgas ļoti bargas ziemas, kad temperatūra ziemas dienās parasti pazeminās zem stindzinošajiem -25 °C. Goodyear UltraGrip Ice Arctic veiksmīgi startēja ziemeļvalstu tirgū iepriekšējā gadā. Šogad tās turpina saņemt labākās atsauksmes Goodyear testa braucēju programmas ietvaros, kuras laikā 750 tirgotāji izmēģināja riepas vismaz četrus mēnešus.
„Ļaut riepas testēt ilgākā periodā tiem, kas faktiski tās
pārdod – pārdevējiem – ir ļoti vērtīgi gan mums, gan patērētājiem. Ikdienas
braucienos, kas četrus mēnešus tika veikti dažādos ceļa un laika apstākļos,
viņi ir patiesi apguvuši šīs riepas un var sniegt plašu un objektīvu pārskatu
un atsauksmes. Savos patērētāju tirgus pētījumos esam konstatējuši, ka
pārdevēja ieteikumi par jaunu riepu iegādi ievērojami ietekmē patērētāja
viedokli.
Pateicoties Goodyear testa braucēju programmai, patērētāji var justies vēl drošāki par tirgotāju ieteikumiem, jo to var salīdzināt ar gadījumu, kad ārsts lieto savas izrakstītās zāles,” stāsta Goodyear Pārdošanas vadītājs Latvijā.
UltraGrip Ice Arctic saņēma augstus vērtējumus bremzēšanā uz ledus
(3,59), kam sekoja vadāmība uz ledus (3,49) un paātrinājums uz ledus (3,38).
Tās saņēma arī lieliskus vispārējo ieteikumu vērtējumus (2,69 skalā no
1 līdz 3).
Ieteikums Noteikti iesaku = 3 |
Vērtējums par bremzēšanu uz ledus Sliktākais = 1 Labākais = 4 |
Vērtējums par vadāmību uz ledus Sliktākais = 1 Labākais = 4 |
Vērtējums par paātrinājumu uz ledus Sliktākais = 1 Labākais = 4 |
2,69 |
3,59 |
3,49 |
3,38 |
Nevajag ekonomēt uz savas drošības rēķina
Auto nozares eksperti norāda, ka riepu izvēlē tomēr būtiskākajam faktoram
ir jābūt drošībai. Pēc ekspertu domām, censties ekonomēt uz riepu izvēli ir
neizdevīgi, jo nelaimes gadījumu sekas, kuras radušās sliktu riepu rezultātā
var radīt daudz lielākas izmaksas.
Drošas
Braukšanas skolas vadītājs Artūrs Priednieks norāda: „Atbildīgam autovadītājam
galvenais ir necensties ekonomēt uz riepām, jo tās, salīdzinot ar automašīnu,
cilvēku dzīvību un veselību, ir lētas. Lai gan tiek prognozēta globālā
sasilšana, ziemas Latvijā joprojām ir sniega un ledus bagātas. Tādēļ ir
jāizvēlas atbilstošas ziemas riepas, lai varētu nobremzēt tur, kur tas ir
nepieciešams, nevis piecus metrus tālāk”.
Līdzīgu nostāju pauž Latvijas Automoto biedrības prezidents Juris
Zvirbulis, piebilstot, ka autovadītāji kļūst arvien apzinīgāki: „Ja skatāmies
statistiku, tad cilvēki pamazām sāk saprast, ka izdevīgāk ir nopirkt labas
riepas, nevis maksāt par auto remontu”.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...