Testa brauciens

Mazda 3: testa brauciens

Jaunā Mazda 3 paaudze
Pieejami trīs motori
Cena, sākot no 15 637 eiro

AutorsToms Timoško

Apritējuši jau vairāk kā 11 gadi kopš klajā nāca pirmās paaudzes Mazda 3, aizstājot japāņu autoražotāja kompakto hečbeku, kas līdz tam bija pazīstams kā Mazda 323. Tas kļuva pieejams ne vien ar hečbeka, bet arī sedana virsbūvi un šobrīd šī iemesla dēļ tā konkurentu vidū ir ne vien Volkswagen Golf, bet arī Škoda Octavia.

Tie ir spēcīgi konkurenti, tāpēc Mazda uz gaidāmo cīņu nenāk ar tukšām rokām - salīdzinot ar iepriekšējām paaudzēm, jaunajam modelim ir daudz elegantāks interjers, arī dizainā ietvertas mūsdienīgākās iezīmes no citiem jaunākajiem kompānijas modeļiem, it īpaši Mazda 6 un CX-5. 

Gaitas īpašības, dinamika

Šobrīd Mazda 3 modifikāciju klāstā ir Skyactiv-G 1,5 litru 100 ZS un 2,0 litru 120 ZS benzīna motori. Vienīgais dīzeļmotors ir Skyactiv-D 2,2 litru agregāts ar 150 ZS.

Sešpakāpju pārnesumkārba ir iekļauta standarta aprīkojumā, bet automātisko transmisiju var iegūt par papildus samaksu, izvēloties 2,0 benzīna vai 2,2 dīzeļmotoru.

Mēs izmēģinājām Mazda 3 ar 2,0 litru benzīna motoru, kuru var uzskatīt par potenciālo bestselleru. Atšķirībā no Golf 1,4 TSI dzinēja, šis 2,0 litru tilpuma motors nav aprīkots ar turbīnu, tāpēc to nāksies turēt augstā apgriezienu diapazonā, lai brauciens būtu dinamisks. No 0-100 km/h tas ļauj paātrināties nepilnās 9 sekundēs.

Sešpakāpju pārnesumkārba slēdzas precīzi un ļaus ekonomēt degvielu tālākos ceļa posmos, samazinot apgriezienu skaitu un pietuvojoties ražotāja noteiktajam degvielas patēriņam - 5,1l/100km.

Ātrās līkumu kaskādēs nav novērojamas virsbūves svārstības, arī stūre precīzi izpilda vadītāja vēlmes. 18 collu diski liks sajust ceļu nelīdzenumus, taču kopumā Mazda 3 gaitu nevar nosaukt par nekomfortablu.

Līdzšinējo paaudžu Mazda 3 problēma bija ne pārāk labā trokšņu izolācija. Jaunajā Mazda 3 motora skaņa ir labi apslāpēta un ir dzirdama vien straujākā paātrinājumā. Diemžēl riepu radītais troksnis joprojām ir jūtams, taču zināma loma tajā bija mūsu testa auto riepu izmēram (R18).

Interjers, praktiskums

Ne velti šis auto tiek saukts par mazo Mazda 6. Pateicoties plašajām sēdekļu regulēšanas iespējam, ērtu sēdpozīciju atrast būs viegli. Arī stūres kolonna ir pielāgojama gan dziļumā, gan augstumā

Ja vadītājs sēdekli nav atbīdījis līdz pašai aizmugurei, tad aiz viņa sēdošajiem vietas ir pietiekami gan kājām, gan galvai, bet zemā jumta līnija radīs sajūtu, ka atrodaties teju vai sporta kupejā.

Dodoties izbraucienā, nāksies piedomāt par nepieciešamākajām lietām, kuras ņemt līdzi, jo Mazda 3 bagāžas nodalījums ir visai sekls un par 30 litriem atpaliek no Golf un Seat Leon hečbeku piedāvātās 380 litru ietilpības. Nepieciešamības gadījumā aizmugures sēdekļus var nolaist, izveidojot līdzenu grīdu.

Līdz šim Mazda 3 neizcēlās ar augstvērtīgu salona apdari, tāpēc jaunākā modeļa interjers daudziem būs patīkams pārsteigums.  Priekšējo durvju apšuvumiem un panelim izmantoti mīksti, kvalitatīvi materiāli, tomēr skatienam mazāk redzamās vietas vēl aizvien rotā lētāka apdare.

Klimata kontroles slēdži un vadība ir pārskatāma un ērti lietojama, daudzas funkcijas var kontrolēt arī ar 7 collu skārienjūtīgā ekrāna palīdzību.

Tā vadībai izmantojams rīks, kas attāli atgādina BMW iDrive sistēmu. Galvenajā izvēlnē tiek piedāvātas vienkāršotas nodaļas, ietverot mūziku, navigāciju un telefona saziņu, tāpēc ātri vien varēs atrast sev nepieciešamo. Izvēlne pieejama latviešu valodā.

Šajā, dārgākajā Mazda 3 modifikācijā, par akustisko izpildījumu rūpējās BOSE audiosistēma ar deviņiem skaļruņiem, sniedzot zīmolam raksturīgo skaņas kvalitāti.

Instrumentu panelī vairs nav redzams analogais spidometrs un tagad ātrumu nākas novērot digitālo ciparu rādījumā. Kā alternatīva ir head-up displejs, kurā auto ātrums tiek projicēts uz nelielas stikla virsmas tieši pie paša vējstikla - mūsuprāt tas nav pats atjautīgākais risinājums, salīdzinot ar projekcijas iespēju uz vējstikla, kā BMW vai Lexus. 

Vai to ir vērts pirkt?

Mazda 3 daudz neatpaliek no šīs klases līderiem - tas ir stilīgs, labi aprīkots auto, ar ko ir bauda braukt, turklāt tas ir relatīvi lēts un ekonomisks.

Protams, konkurentu netrūkst. Honda Civic piedāvā vēl izteiktāku individualitāti, bet Hyundai i30 ir pievilcīgāka cena. Tomēr, ja par labāko izvēli šajā klasē uzskata tādus auto kā VW Golf un Audi A3, tad jaunākās paaudzes Mazda 3 tiem ir krietni tuvāk, nekā līdz šim.

Lasi detalizētu Mazda 3 testu, salīdzini cenas, tehniskos datus un aprīkojumu ar konkurentiem  


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...