Jaunais Suzuki Vitara: izmēģināts
Suzuki Vitara testa brauciens
120 ZS 1,6 litru tilpuma benzīna motors
Cena, sākot no 13 990 eiro

Auto tirgus ir pilns pārsteigumu un jaunais Suzuki Vitara ir viens no tiem. Šim japāņu autoražotājam ir gandrīz pusgadsimtu sena pieredze kompaktu pilnpiedziņas auto ražošanā – tādi modeļi kā Suzuki Samurai un Jimny nāca klajā vēl krietni pirms globālās krosoveru modes ēras sākuma. Tomēr taču tikai šogad Suzuki beidzot nākuši klajā ar modeli, kas pa īstam spēj konkurēt ar tādiem auto, kā Škoda Yeti, Opel Mokka un Dacia Duster.
Tā priekštecis bija vidēja izmēra vecā tipa apvidnieks ar rāmja šasiju, pazeminātajiem pārnesumiem transmisijā un salīdzinoši rijīgiem motoriem. Jaunais Vitara ir mazāks un vieglāks, bet zem motora pārsega tam ir mūsdienu prasībām atbilstošs 1,6 litru benzīna dzinējs. Un, kā mēs pārliecinājāmies šajā testa braucienā, tā ir nevainojama kombinācija.
Dinamika, gaitas komforts, vadāmība
Tieši pateicoties šim motoram, braukšana ar Vitara ir pārsteidzoši patīkama. Tā jauda (120 ZS) ir adekvāta, turklāt tas rada tīri jauku skaņu. Turbodzinējs, protams, piedāvātu lielāku jaudu zemākā motora apgriezienu diapazonā, taču Vitara glābj lieliskā piecpakāpju manuālā pārnesumkārba. Tā strādā vienmērīgi un precīzi, ļaujot saglabāt augstus apgriezienus, kādos Vitara reakcija uz manipulācijām ar gāzes pedāli ir vislabākā. Modifikāciju klāstā pieejams arī “automāts”, taču to vēl neesam izmēģinājuši.
Stūres reakcija gan varēja būt asāka, taču šādu
nepieciešamību sajutām vien lielākā ātrumā uz šosejas. Braucot pa zemes ceļu
gar Lielupi un meklējot optimālu vietu copei, tā nebija nekāda problēma.

Vitara gaita ir pacieta, taču ne tik lielā mērā, lai katru asfalta plaisu un kanalizācijas lūkas vāku varētu sajust arī salonā. Garākos braucienos šis auto nenogurdina. Daļēji par to jāpateicas arī stabilitātei pagriezienos – virsbūves sasvere praktiski nav jūtama.
Interjers, praktiskums
Suzuki izsenis pazīstams kā praktisku un izturīgu auto
ražotājs un tas atspoguļojas arī jaunā Vitara interjerā. Tā arhitektūra nav
samākslota, bet gan vienkārša, ar loģiski izkārtotām pogām, slēdžiem un citām
kontroles ierīcēm.

Priekšā sēdošajiem par vietas trūkumu nevajadzēs sūdzēties, turklāt vadītāja ērtības papildina arī iespēja regulēt stūres kolonnas leņķi un dziļumu. Mazliet lielāks sānu atbalsts sēdekļiem gan netraucētu, taču kopumā tie ir pietiekami komfortabli arī garākiem izbraucieniem.
Arī aizmugurē var sēdēt pieaugušie, taču skaidrs, ka trijatā
būs šauri. Vitara drīzāk ir piemērots četriem, nevis pieciem cilvēkiem. Bagāžas
nodalījums ir praktiskāks, nekā Nissan Juke vai Citroen C4 Cactus, taču
aizmugures sēdekļu atzveltnes nolaižas, neveidojot līdzenu bagāžas nodalījuma
grīdu. Rezerves riteni Suzuki VItara aizstāj riepas remonta komplekts.

Vai to ir vērts pirkt?
Par dizainu vien varētu ielikt labu atzīmi, jo Suzuki
nenoliedzami ir izdevies radīt modeli ar izteiksmīgu vizuālo identitāti, kas ir
pārliecinošāka, nekā daudziem tā konkurentiem. Mums pagaidām nav nācies dzirdēt
nevienu negatīvu komentāru par Vitara izskatu.
7 litru/100 km degvielas patēriņš testa brauciena laikā šķita pilnībā apmierinošs – ikviens degvielas ekonomijas entuziasts panāktu vēl labāku rezultātu (ražotāja norādītais patēriņš ir 5,6 litri/100 km)
Arī cena ir pievilcīga – kamēr vislētākais Vitara maksā zem
14 tūkstošiem eiro, optimāli aprīkota modifikācija maksā 17 990 eiro. Modifikācijas
ar 120 ZS 1,6 litru dīzeļdzinēju maksā nepilnus 22 tūkstošus eiro. 7 collu
skārienjutīgais ekrāns, viedtālruņa savienojums un atpakaļskata kamera ir
ekstras, bez kurām mūsdienās jau ir grūti iztikt, tāpēc labi ka viss šis
komplekts, ieskaitot adaptīvās kruīzkontroles sistēmu, jaunā Vitara pircējiem
ir pieejams.
Secinājums - ja tev nepieciešams kompakts, praktisks krosovers par
adekvātu cenu, tad Vitara noteikti būtu jāizmēģina.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...