Bentley Bentayga Diesel: testa brauciens
Izmēģinām Bentley Bentayga Diesel
4,0 V8 dīzeļdzinējs ar 435 ZS un 900 Nm
Bentley Bentayga Diesel cena, sākot no 177 265 eiro
Bentley Bentayga ir leģendārā britu zīmola pirmais apvidus auto, kas šopavasar papildināts ar vēl vienu „pirmoreiz” Bentley vēsturē – dīzeļdzinēju. Jautājumu netrūkst, un galvenais no tiem ir – vai dīzelis spēj nodrošināt tās pašas īpašības, kas gadiem ilgi ir raksturojušas Bentley. Autoražotāja 97 gadus senā vēsture nav kaut kas tāds, ar ko varētu dzīt jokus, tāpēc mēs ar neviltotu interesi devāmies to izmēģināt.
Ņemot vērā, ka tas ir Bentley, dīzeļdzinējs zem tā motora pārsega nebūt nav vienkāršs motors, lai arī tas radīts sadarbībā ar Audi. Tas ir 4,0 V8 agregāts ar divām turbīnām un elektroniski kontrolētu kompresoru un sver par 3 kg vairāk, nekā pērn izmēģinātā Bentley W12 6,0 litru benzīna motors.
Tāpat
kā Audi SQ7, tam ir 435 ZS un tāds pats griezes moments - 900 Nm - kā W12. Tomēr tas
pieejams jau no 1000 apgriezieniem minūtē, ļaujot 0-100 km/h paātrinājumu veikt
4,8 sekundēs. Maksimālais ātrums ir 270 km/h. Bentley apgalvo, ka tas ir
ātrākais ar dīzeļdzinēju aprīkotais SUV pasaulē.
Bentley pārstāvji norāda, ka šis motors papildinājis Bentayga modifikāciju klāstu nevis tādēļ, ka tā bijusi nepieciešamība, bet gan tādēļ, ka pavērusies šāda iespēja. Viņi nekad nebūtu laiduši klajā šādu auto, ja nebūtu pieejama attiecīgā tehnoloģija. Tās pamatā ir elektriskais kompresors, kas aktivizē pirmo no divām turbīnām. Tā nodrošina jaudas padevi vidējā apgriezienu diapazonā, līdz pieslēdzas otrā turbīna, kas papildina jaudu no vidēja līdz augstam apgriezienu diapazonam.
Tie,
kas ir apveltīti ar ērgļa skatienu, uzreiz atšķirs Bentley dīzeļversiju no
standarta W12 – melna radiatora reste, divi dubultie izpūtēja stobri un ļoti
diskrēti uzraksti „Diesel”. Acij neredzamas paliek izmaiņas balstiekārtā, lai
auto labāk tiktu galā ar atšķirīgo svara sadalījumu, ko radījusi papildus 23
litru AdBlue bākas pievienošana. Bentley pat apgalvo, ka Bentayga ticis radīts,
domājot par dīzeļdzinēju, tāpēc papildus trokšņu izolācija nav bijusi
nepieciešama.
Kāds tas ir?
Patiešām, nav viegli pateikt, ka zem motora pārsega ir dīzeļdzinējs. To var uzminēt, tikai stāvot tam līdzās, brauciena laikā tā skaņa ir apslāpēta. Nav gluži tā, ka piespiežot gāzes pedāli, kokiem nobirst lapas, kā tēlaini varētu raksturot 600 ZS W12 benzīna motora atdzīvošanos. Dīzeļmotors ir daudz klusāks, taču spēj tikpat bezrūpīgi iekustināt divarpus tonnas smago auto. Audi SQ7, kam ir tas pats motors, ir mazliet nervozāks. Taču Bentley gadījumā viss notiek daudz vienmērīgāk, paātrinājums ir straujš un pārliecinošs. Ja tiešām tas šķiet vajadzīgs, ir iespējams aktivizēt Sport režīmu un palielināt akseleratora, astoņpakāpju automātiskās transmisijas un motora reakcijas ātrumu – taču ekstra paātrinājums ir tikpat diskrēts, lai arī iespaidīgs, kā visiem Bentley.
Mūsu
testa brauciena laikā vidējais patēriņš bija ap 12 litriem uz 100 km (oficiālais rādītājs ir 7,9 litri/100km). Tas ne
tuvu nav zinātnisks aprēķins, taču acīmredzami patēriņš ir apmēram divas reizes
mazāks nekā W12 motoram.
Teorētiski ar vienu bāku Bentayga dīzeļversija var veikt 1000 kilometrus, kas iepriecinās tos Bentley klientus, kam ir apnicis pārāk bieži piestāt degvielas uzpildes stacijās. Viss pārējais ir kā jau Bentley pieklājas – skaisti, izsmalcināti un dārgi.
Vai to ir vērts pirkt?
Nav
šaubu, ka Bentayga ir ļoti labs auto un – lai vai ko teiktu kritiķi -
dīzeļdzinējs tam patiešām ir piemērots. Ja vien tev nav nepieciešams regulāri
sasniegt 300 km/h ātrumu vai arī tu dzīvo valstī, kur dīzeļdegvielu ir grūti
atrast, tieši šī modifikācija ir labākā izvēle. Tā ir lētāka gan cenas, gan
lietošanas izmaksu ziņā, ja gadījumā tas šķiet svarīgi cilvēkam, kurš ir gatavs
par automašīnu iztērēt ap 200 tūkstošiem eiro.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...