Auto no Vācijas: ekspertu viedoklis
Latvijas auto pircēji meklē mazlietotus bet labi aprīkotus auto
Auto no Vācijas - līzingā un no privātpersonas?
Konsultē autopiegade.lv pārdošanas vadītājs Jānis Ernis
Jaunu
vai lietotu… šāds jautājums ir aktuāls daudziem auto
pircējiem. Tirgus dati liecina, ka liela daļa pircēju Latvijā tomēr izdara izvēli par labu mazlietotiem, bet pārbaudītiem auto ar godīgi dokumentētu servisa vēsturi un nereti pat vēl spēkā esošu garantijas termiņu.
Šobrīd populāra tendence ir meklēt pēc iespējas jaunāku auto ar labu aprīkojumu, atzīst lietoto auto tirgus eksperti. Problēma gan ir tā, ka Latvijas tirgus ir mazs, attiecīgi arī izvēles iespējas ir daudz šaurākas, nekā, piemēram Vācijā. Tā ir viena no ekonomiski spēcīgākajām Eiropas Savienības valstīm - tāpēc arī automašīnu komplektācijas mēdz būt krietni bagātīgākas, nekā tiem auto, kas iegādāti Latvijā.
Taču - cik viegli ir nopirkt “auto no Vācijas” ? Devāmies pie uzņēmuma Autopiegade.lv pārdošanas vadītāja Jāņa Erņa, lai skaidrotu - kas ir galvenās lietas, kam būtu jāpievērš uzmanība.
Raugoties uz aizvadīto gadu – kādas ir tendences, par kādiem auto modeļiem ir lielākā interese?
Joprojām
vislielākais pieprasījums ir pēc Vācijas zīmoliem – BMW, Audi, Volkswagen, arī
Mercedes-Benz. Nemainīgi stabila interese ir arī par tādu Latvijā populāru
marku, kā Volvo. Ja skatās detalizētāk, uz konkrētiem modeļiem, tad Volvo tie
ir XC60 vai V60, bet BMW – X6, X5, 5. sērija. Savukārt no Audi varam izcelt Q5,
A6, A4 Avant, VW – nemainīgi Passat, Golf, arī Multivan.
Kopējā tendence ir tāda pati, kā līdz šim - cilvēki vēlas braukt ar labām, premium līmeņa vai līdzīgām automašīnām, taču nevēlas maksāt jauna auto cenu. Protams, ka pāris gadus vai nedaudz vecāki šie auto ir pieejami par daudz pievilcīgāku cenu, praktiski nezaudējot to komfortu un prestižu, kāds tiem ir – un tieši tas pircējiem ir aktuāli.
Kādas apmēram ir pircēju galvenās prasības, izvēloties jaunu vai lietotu auto?
Maksimāli plašs aprīkojums. Vienalga, kādu
modeli klients ir noskatījis, viņš vēlas lielāko komforta un drošības līmeni,
kāds ir iespējams – ādas apdare salonā, ksenona lukturi, visas drošības ekstras
un asistenti. Vācu biznesa klases modeļiem tie noteikti ir komforta vai sporta
sēdekļi, lielais infosistēmas ekrāns, melnie griesti, sporta apdares pakotne –
Audi tas būtu S-Line, bet BMW – M Sport vizuālais noformējums. Jo vairāk
ekstru, jo labāk.
Protams, cena ir svarīga, tāpēc nereti pircējs ir gatavs iziet uz kompromisu, dodot priekšroku aprīkojumam nevis nobraukumam. Lai gan arī uz to skatās.
Daudziem ir izveidojies priekšstats, ka liels nobraukums nozīmē lielāku iespēju, ka nāksies saskarties ar negaidītiem un dārgiem remontiem.
Jā,
dažiem pircējiem ir šāds viedoklis. To nav grūti izskaidrot – ir cilvēki, kam
bijusi rūgta pieredze ar lietotiem auto, pērkot tos no negodīgiem pārdevējiem,
kas sagrozījuši odometra rādījumus, uzdodot teju savu mūžu nokalpojušu mašīnu
par auto, kas nobraucis vien 120 līdz 160 tūkstošus kilometru. Tāpat bieži tiek
slēpts fakts, ka auto ir cietis avārijā.
Vācu biznesa klases automašīnas, kas
jaunas maksā no daudziem desmitiem līdz pat vairāk nekā 100 tūkstošiem eiro, ir
veidotas pietiekami kvalitatīvi, lai arī pēc liela nobraukuma to interjers
izskatītos gluži kā jauns. Tāpēc daži pārdevēji to izmanto. Jāņem vērā, ka arī
avārijas mēdz būt dažādas, un, kamēr virsbūvi var glīti sataisīt, ar
elektroniku tā nav – un daudzas problēmas rodas tieši no tā, radot
priekšstatus, kuriem ne vienmēr ir objektīvs pamats.
Tomēr tikpat vispārzināma
patiesība ir tā, ka Vācijā iegādāts un tur ekspluatēts auto pat ar lielāku
nobraukumu var izrādīties labāks pirkums, nekā auto ar mazāku nobraukumu
Latvijā. Tam ir vairāki iemesli, no kuriem galvenie ir - labāka ceļu kvalitāte
un ziemas, kas paiet bez sāls un smiltīm kaisītiem ceļiem. Turklāt Vācijā auto
īpašnieku vairākums nemēģina savu auto remontēt ar apšaubāmas kvalitātes vai
“atjaunotām” rezerves daļām, kā tas bieži mēdz būt Latvijā.
Kā jūs varat būt droši, ka, braucot pēc klienta noskatīta auto Vācijā, tas nebūs sists vai citādā ziņā aizdomīgs?
Protams,
ka mēs šādu risku neizslēdzam nekad. Mūsu eksperti, dodoties apskatīt
izraudzīto auto, izmanto gan krāsas biezuma skeneri, kas ļauj noteikt vai auto
kaut kur ir ticis pārkrāsots, kā arī ar īpašu datorprogrammu pārbauda auto elektronisko
atmiņu – tur mūsdienās var atrast praktiski visu nepieciešamo informāciju, tai
skaitā – vai ir grozīts odometra rādījums. Notiek arī rūpīga vizuālā pārbaude,
veikts testa brauciens, un mūsu klients Latvijā saņem gan kaudzi ar
fotogrāfijām, gan arī vairākus video, kas ļauj gūt maksimālu priekšstatu par noskatīto
auto. Lūk, piemērs:
Vai šāds pakalpojums būtiski nesadārdzina auto cenu – izskatās, ka no jūsu puses tiek ieguldīts diezgan liels darbs un laiks?
Patiesībā
tā nav. Mums Vācijā uz vietas nepārtraukti ir viens vai divi eksperti, kas veic
šīs auto apskates, taču galveno mēs izdarām jau tepat Latvijā. Vispirms, jāņem
vērā, ka tādam sludinājumu portālam kā mobile.de
ir diezgan stingras prasības attiecībā pret sludinājumu ievietošanu un jau pēc
tirgotāja nosaukuma un adreses, kā arī viņu interneta vietnes var daudz ko
saprast.
Tad, telefoniski sazinoties ar pārdevēju un aprunājoties par konkrēto automašīnu, bieži vien uzreiz kļūst skaidrs, ka kaut kas nav kārtībā. Tad mēs klientam sakām – tev nevajag šo auto, meklējam nākamo variantu. Ja saruna ir devusi pozitīvu rezultātu, ja ir skaidrs, ka pārdevējs ir solīds auto tirdzniecības uzņēmums, tikai tad mēs braucam skatīties auto klātienē, ar visu iepriekšminēto tehniku.
Vai tas nozīmē, ka klientam būtu jāmeklē tikai tie auto, ko pārdod auto tirdzniecības uzņēmumi?
Nē,
atšķirībā no citiem auto piegādes pakalpojuma sniedzējiem, mēs skatāmies arī
privātpersonu sludinājumus. Starp tiem ļoti bieži var atrast patiešām labus
piedāvājumus – rūpīgi koptas automašīnas ar ekskluzīvāku komplektāciju un
mazāku nobraukumu.
Jāņem vērā, ka daudzi no Vācijas ievestie auto iepriekš ir
bijuši uzņēmumu autoparkos. Tas, protams, nozīmē, ka to apkopes ir veiktas
saskaņā ar grafiku, bet pārsvarā tie būs pelēki, sudraba krāsas vai melni auto
ar dīzeļdzinējiem un kaut kādiem kompromisiem aprīkojuma jomā. Ja mūsu klientam
nepieciešams kaut kas interesantāks, jaudīgāks motors vai vēl kas īpašs, ko uzņēmumi
saviem darbiniekiem nepiedāvā, tad to sameklēsim pie privātajiem pārdevējiem.
Lūk, vēl viens piemērs.
Vācija ir liela, sludinājumos piedāvājumu netrūkst un izvēle ir krietni plašāka nekā Latvijā. Ņemot vērā iepriekš teikto, cilvēki taču paši var braukt uz Vāciju un ieekonomēt uz auto piegādātāja komisijas rēķina?
Jā,
izklausās viegli, vai ne? Taču, ja neesat auto tehnisko lietu un finanšu
speciālists, var iebraukt diezgan lielos mīnusos, jo auto iegādes process prasa
specifiskas zināšanas un pieredzi, tāpēc to būtu labāk uzticēt speciālistu
komandai. OK, tu esi noskatījis konkrētu automašīnu, piemēram 5. sērijas BMW,
sēdies lidmašīnā un brauc to pirkt. Lidostā sēdies taksometrā, sabiedriskajā
transportā, vai īrē mašīnu un brauc pie dīlera. Tās ir pirmās izmaksas.
Tad, ierodoties konkrētajā adresē, secini, ka auto ir kaut kāds mīnuss, vai arī tas
jau ir pārdots, tātad – jāmeklē kaut kas cits, jo nauda jau ir iztērēta. Beigās
tu atbrauc atpakaļ uz Latviju ar pavisam citas markas un modeļa automašīnu, kas
patiesībā nebija tas, pēc kā tu brauci. Protams, arī tas ir tikai pie
nosacījuma, ja veiksmīgi izdodas nokārtot visus dokumentus, tranzīta numurus,
nodokļu jautājumus un arī – ja auto kaut kur ceļā nepiemeklē kāda negaidīta
tehniska vaina.
Ņemot vērā minētos un arī citus riskus, izmaksas var būt daudz lielākas – un tām jāpierēķina iztērētais laiks un sabojātie nervi. Vai tas ir tā vērts? Skaidrs, ka nē. Uzticot visu šo procesu mums, kas ar to nodarbojas ikdienā, pircējs ieekonomē gan savu laiku, gan naudu, gan arī pasaudzē veselību. Līdz ar metodi, kā mēs strādājam - rūpīgi pārbaudot katru auto un sniedzot detalizētu vizuālo un tehnisko raksturojumu, klients var mierīgi sēdēt mājās pie kamīna un sajusties, it kā pats būtu Vācijā un skatītos uz konkrēto mašīnu. Tāds arī ir mūsu mērķis - lai auto iegādes process sagādā prieku, nevis raizes visu turpmāko tā ekspluatēšanas laiku.
Pircēju vidū joprojām populāra ir pārliecība, ka, pērkot auto Vācijā būs nepieciešama 100% apmaksa un līzings nav iespējams, kā arī paies daudz laika, līdz auto būs Latvijā. Tā ir?
Nē,
tā nav. Lielākā daļa mūsu klientu auto no Vācijas iegādājas, izmantojot līzinga
kompāniju pakalpojumus. Arī, ja pērkam auto no privātpersonas vai izsolē.
Vācijas tirgus ir “dzīvs”, piemēram,
ja esam atraduši auto mobile.de, uzreiz uzsākam ar pārdevēju komunikāciju,
rezervējam auto līdz brīdim, kad mūsu eksperts ātrākais var nokļūt pie auto
pārdevēja, parasti, ne ilgāk kā vienas līdz divu darbdienu laikā.
Tad, kad izvēlētais auto Vācijā ir izgājis mūsu ekspertu tehnisko, vizuālo un dokumentu pārbaudi un ir atzinīgi novērtēts, to mēs pērkam par savu naudu un piegādājam uz Latviju nedēļas laikā, reģistrējam automašīnu CSDD, gatavojam visu nepieciešamo dokumentāciju līzinga noformēšanai. Ko un kā maksāt, mēs individuāli izrunājam atsevišķi ar katru klientu vēl pirms darījuma. Turklāt auto meklēšana ir bez maksas, sarunas par naudām sākam tikai tad, kad auto ir atrasts. Katrs gadījums ir individuāls.
Paldies,
sarunājāmies ar AUTOPIEGADE.LV pārdošanas vadītāju Jāni Erni.
Jautājumi vai komentāri? Meklē auto no Vācijas? Uzdod savu jautājumu šeit...
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...