Porsche 911 Carrera 4 GTS: izmēģināts!
Testa braucienā izmēģinām Porsche 911 Carrera 4 GTS
Vēl aizraujošāks, vēl ātrāks, nekā 911 Carrera vai Carrera S
Pārdošanā tagad
To, ka Porsche 911 tiek uzskatīts par vienu no visu laiku
labākajiem sporta auto, zina daudzi, taču fakts ir arī tas, ka šis modelis ir
arī viens no visu laiku veiksmīgākajiem sporta auto.
Vizuāli tas no paaudzes paaudzē mainās vēl lēnāk, nekā arktiskie ledāji globālās sasilšanas ietekmē, taču Porsche acīmredzot zina, ko dara – un dara to pareizi. Jo par spīti tam, ka ierindas pilsoņiem visi Porsche 911 izskatās vienādi, tā nebūt nav – pircējiem ir iespēja izvēlēties teju 20 dažādas šī modeļa variācijas atbilstoši savām vajadzībām un braukšanas stilam, ar papildu opcijām tās individualizējot pēc sirds patikas.
Tas nozīmē, ka savu Porsche 911 varēs atrast ikviens – sākot
no bāzes versijas Carrera līdz pat Turbo S kabrioletam vai ekstrēmajam GT3. Nu,
varbūt, ne gluži ikviens – jo pat bāzes versijas 370 ZS Carrera maksā turpat
100 tūkstošus eiro, kamēr Turbo – vismaz divas reizes vairāk.
Viena no variācijām,
kas Porsche 911 modifikāciju (un cenu) sarakstā atrodas apmēram pa vidu, ir
Carrera GTS. Tas pieejams ar aizmugures piedziņu vai pilnpiedziņu, manuālo vai
PDK automātisko transmisiju, turklāt kupejas, kabrioleta vai Targa versijā. Mūsu testa auto - 911 Carrera 4 GTS, tātad kupeja, pilnpiedziņa, automātiskā transmisija.
Kāds tas ir?
Visiem GTS modeļiem ir nedaudz platāka virsbūve, kas tradicionāli
ir raksturīga pilnpiedziņas 911 modeļiem, taču 3,0 litru sešcilindru
turbomotora jauda ir identiska – 450 ZS. Vēl viena kopīga iezīme – sporta balstiekārta,
kas ir par 10mm zemāka nekā standarta Carrera, taču GTS kupejām (atšķirībā no Targa
un kabrioleta versijām) tā papildināta ar PASM (Porsche Active Suspension Management)
sistēmu, kas ļauj mainīt tās iestatījumus, izvēloties “normālu” vai sporta
režīmu.
Visiem GTS aprīkojumā ir iekļauta arī sporta izplūdes sistēma un Sports Chrono pakotne, kas cita starpā ietver arī dinamiskos motora balstus. Braucot sporta režīmā, tie kļūst stingrāki, neļaujot motora svārstībām ietekmēt vadāmību.
Standarta aprīkojumā ir arī 20 collu izmēra diski ar 245mm platām
riepām priekšā un 305mm platumu aizmugurē, lielāki bremžu diski – kas,
patiesībā ir svarīgi, jo 0-100 km/h šajā testa braucienā izmēģinātais Carrera 4
GTS (ar PDK transmisiju) sasniedz 3,6 sekundēs, bet maksimālais ātrums ir virs
300 km/h. Šķiet, te nav jēga uzsvērt, ka apdzīšanas manevri problēmas nesagādās
– viss atkarīgs no vadītāja saprāta robežām.
Salonā – pievilcīga alkantaras apdare stūrei, griestiem, kā
arī virkne citu elementu, kas atgādina, ka šis ir GTS. Taču tieši daudzās
tehniskās nianses un to kopējais efekts uz braukšanas sajūtām ir tās, kas to
atšķir no bāzes versijas 911. Stūre ir vēl informatīvāka, ļaujot sajust pat vissīkākās
nianses ceļa segumā, bet vadāmība ir tik droša, paredzama un aizraujoša, ka tev
ik rītu būs prieks mosties un doties uz darbu, zinot, ka maršrutā pavadītais
laiks tev būs nākamais patīkamais mirklis pēc kafijas, dušas un brokastīm.
Vai to ir vērts pirkt?
Nav tā, ka standarta Carrera vai Carrera S ir kaut kādā ziņā
sliktāki par GTS – ikviens Porsche 911 būs labs pirkums, kas savu vērtību turēs
ilgi. GTS standarta cena (bez PVN) sākas no apmēram 110 tūkstošiem eiro, taču
jāņem vērā, ka tajā jau iekļauta virkne elementu, kas iepriekšminētajām
modifikācijām būtu papildaprīkojums.
Turklāt tas ir auto, kura konkurentu vidū
ir gan Audi R8, gan Nissan GT-R, kas varbūt ir interesanti trasē, taču ne tuvu nav tik ērti un patīkami ikdienas lietošanā, kā 911 Carrera 4 GTS.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...