Mercedes-Benz X-Klase: pirmie iespaidi
Izmēģinam Mercedes-Benz X250d
Labākā trokšņu izolācija, vadāmība un gaitas komforts pikapu segmentā
Cena no 33 004 eiro par bāzes versiju Pure, testa auto cena 60 100 eiro

Vēl salīdzinoši nesenā pagātnē ideja par luksusa pikapu šķita kaut kas tāds, ko varbūt atzinīgi novērtētu fermeri un mājsaimnieces Amerikā – tādi modeļi kā Dodge RAM, Lincoln Mark LT ir tikai pāris spilgti piemēri. Taču pēdējo gadu tirgus pieredze liecina - arī pircēji Eiropā labprāt izvēlas jaudīgiem dīzeļdzinējiem aprīkotus, maksimāli komplektētus Ford Ranger, VW Amarok un Nissan Navara. Tāpēc Mercedes-Benz ienākšana šajā segmentā bija tikai laika jautājums.
Tiesa gan, tā vietā, lai izdomātu paši savu pikapu „no
nulles”, Mercedes izmantojuši sadarbību ar Renault-Nissan aliansi, savu X-Klasi
izveidojot uz Nissan Navara/Renault Alaskan tehnisko risinājumu platformas. No
ārpuses līdzības ir saskatāmas, taču vācu autoražotājs ir izdarījis pietiekoši
lielu darbu, lai X-Klase tomēr nebūtu „tā pati Navara, tikai ar Mercedes logo”.
Interjers ir pilnībā atšķirīgs. Jaudas
avots gan ir tas pats Renault 2,3 litru četrcilindru turbodīzelis, kas pieejams
163 ZS (X220d) un biturbo 190 ZS (X250d) versijās. Tomēr Mercedes slepenais
ierocis, ar kuru tas plāno notriekt Volkswagen Amarok no Eiropas pikapu tirgus
līdera pjedestāla, ir V6 dīzeļdzinējs (X350d) – tas Latvijā gaidāms vasaras
otrajā pusē.

Kāds tas ir?
Mūsu pieredze liecina, ka netrūkst tādu pircēju, kas ikdienā pārvietojas ar SUV, taču nevēlas tos izmantot piekabju vilkšanai vai arī apkrāmēt ar jumta kastēm un stiprinājumiem, lai vestu savus kaitošanas dēļus un citu sporta inventāru. Pikaps būtu tieši laikā, turklāt – jo greznāks, jo labāk. Mercedes šobrīd ir tas ražotājs, kam ir iespēja noteikt luksusa standartus pikapu segmentā – jo ne BMW, ne Audi un arī Lexus šādas iespējas nav.
Piedāvājumā ir trīs aprīkojuma līmeņi - Pure, Progressive un Power. Bāzes versijas Pure ir pats askētiskākais no tiem, taču tā aprīkojums tik un tā ir plašāks, nekā ekvivalentiem Ranger, Hilux un Navara. Tajā ir manuāli regulējami sēdekļi, gaisa kondicionētājs un dažas citas ekstras, tai skaitā Mercedes „Audio 20” infosistēma ar 7 collu ekrānu un Bluetooth savienojumu. Progressive aprīkojums ir vēl plašāks, ietverot nokrišņu sensoru, ādas apdari stūrei, spoguļu apsildi un vēl šo to. Visgreznākā versija ir Power, kurā iepriekšminēto aprīkojuma sarakstu papildina tādi elementi, kā, piemēram, elektriski regulējami sēdekļi, salona ādas apdare, 18 collu diski, LED elementi lukturos priekšā un aizmugurē, elektriski pielokāmi spoguļi.
Kopumā X-Klases interjers izskatās elegantāks, nekā Amarok,
taču patiesībā tas varēja būt vēl lepnāks, ja ražotājs būtu izvēlējies
augstvērtīgākas plastmasas apdari viscaur salonā. Šobrīd tāda ir tikai paneļa
augšdaļai, bet pārējie apdares elementi daudz neatšķiras no tiem, kādi atrodami
kaut vai tajā pašā Navara. Un tam ir zināma jēga – tas galu galā ir pikaps,
nevis GLE apvidus auto. Taču tas tomēr ir Mercedes-Benz, tāpēc par savu
pārākumu, salīdzinot ar citiem no šī segmenta pārstāvjiem, X-Klase atgādina ar
daudz labāku trokšņu izolāciju, veiksmīgi maskējot četrcilindru dīzeļdzinēja
radītās skaņas.

Arī braukšanas sajūtu ziņā X-Klase atšķiras no pārējiem pikapiem. Tandēmā ar septiņpakāpju automātisko pārnesumkārbu šis motors šķiet pietiekami jaudīgs, lai mierīgi kreisētu pa šoseju vai vilktu 3,5 tonnas smagas piekabes. Hidrauliskās stūres reakcija ir komerctransporta klasei neierasti viegla - vēl viens atgādinājums tam, ka šis auto domāts ne tikai zemniekiem vien. Turklāt šis fakts nebūt nenāk par sliktu, braucot bezceļa apstākļos. Daudzsviru atsperu piekare priekšā un aizmugurē piešķir X-Klasei labāku gaitas komfortu salīdzinājumā ar klasiskajiem pikapiem, tāpēc, braucot pa bedrainiem grants ceļiem, sajūta ir kā SUV, nevis kravas mašīnā uz rāmja šasijas – kāda tā patiesībā ir. Turklāt X-Klase ir nedaudz platāka, nekā Navara, ļaujot veikt straujākus manevrus lielākā ātrumā.
Vai to ir vērts pirkt?
Mercedes-Benz X-Klase ir līdz šim labākais piemērs tam, kā apvienot pikapa darba spējas ar vieglā auto braukšanas komfortu. Bez šaubām, vācu autoražotājs varēja izdarīt vēl vairāk, lai palielinātu premium atmosfēru salonā, taču jau šobrīd paveiktais šķiet pietiekams, lai X-Klase atšķirtos no Navara vai Alaskan. Skaidrs, ka šis pikaps ir domāts saimniekam, nevis strādniekam – par to liecina arī jūtami augstāka cena. Labi aprīkota X250d vietā var nopirkt teju divus Toyota Hilux, tāpēc mūsuprāt ir vērts pagaidīt X350d V6, kas noteikti būs vēl dārgāks, taču arī teju divreiz jaudīgāks, nekā Hilux – un pilnībā iemiesos to, ko spēj Mercedes-Benz.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...