Testa brauciens
Toyota Yaris GRMN: testē autosportists Jānis Vanks
Toyota Yaris GRMN
Radīts, iedvesmojoties no Yaris WRC
Izmēģina autosportists, DBS autoskolas direktors Jānis Vanks
Hmm...ok. Tas ir Yaris GRMN, īpašās sērijas pārstāvis, kas tapis Gazoo Racing paspārnē, tieši izmantojot Toyota WRC pieredzi. Kas tajā vēl interesants? Labi sagatavota balstiekārta? Piemērota ātrumkārba? Jā, tas viss šajā auto ir.
Yaris GRMN jau izmēģinājām testu trasē Spānijā, tad arī uzzinājām, ka visi 300 eksemplāri jau ir pārdoti. Cena šajā kontekstā vairs nav svarīga, bet - tā bija ap 30 tūkstošiem eiro (bez nodokļiem).
Tagad, kad gandrīz jau bijām par Yaris GRMN aizmirsuši, pilnīgi negaidīti mums pavērās iespēja ar to izbraukt Latvijā. Pēc pārsimt, patiešām "karstiem" kilometriem satiksmes plūsmā, tīksminoties par šī kompaktā hečbeka pārsteidzošo dinamiku un neticamo manevrētspēju, mēs galu galā iedevām to autosportistam Jānim Vankam, nolūkā uzzināt viņa viedokli par šo unikālo auto.
Jāni, kāds īsumā ir tavs iespaids par šo auto?
Yaris GRMN jau izmēģinājām testu trasē Spānijā, tad arī uzzinājām, ka visi 300 eksemplāri jau ir pārdoti. Cena šajā kontekstā vairs nav svarīga, bet - tā bija ap 30 tūkstošiem eiro (bez nodokļiem).
Tagad, kad gandrīz jau bijām par Yaris GRMN aizmirsuši, pilnīgi negaidīti mums pavērās iespēja ar to izbraukt Latvijā. Pēc pārsimt, patiešām "karstiem" kilometriem satiksmes plūsmā, tīksminoties par šī kompaktā hečbeka pārsteidzošo dinamiku un neticamo manevrētspēju, mēs galu galā iedevām to autosportistam Jānim Vankam, nolūkā uzzināt viņa viedokli par šo unikālo auto.
Jāni, kāds īsumā ir tavs iespaids par šo auto?
JV: "Dzinējs
ar kompresoru, manā gadījumā, ir kā zelta vidusceļš cilvēkam, kas ir
atmosferisko dzinēju fans. Jaudas progresīvais pieaugums un tās
pietiekamība, es pat teiktu, pārāk lielais daudzums, iekārdina un
provacē uzvesties uz ielas tā, kā to nedrīkst darīt. Tīri
pragmatiski pieejot - dzinējs tiešām atstāj veselīga un ļoti
jaudīga agregāta sajūtu.
Kā tev patīk tas, ko Gazoo Racing izdarījuši ar balstiekārtu?
JV "Piekare - ikdienas lietošanai - liekas nepiemērota, taču esmu pārliecināts, ka visas "garšīgās" nianses atklāsies trasē, kur tā būs tieši kā nākas. Vadāmība ir diezgan neitrāla, neskatoties uz samērā īso auto riteņu bāzi, aizmugure nesteidz apdzīt priekšu katrā līkumā. Bet nav arī tā, ka priekša gribētu pirmā slīdēt ārā...tā turās ļoti spēcīgi un dod lielu pārliecību par auto spējām.
Kā tev patīk tas, ko Gazoo Racing izdarījuši ar balstiekārtu?
JV "Piekare - ikdienas lietošanai - liekas nepiemērota, taču esmu pārliecināts, ka visas "garšīgās" nianses atklāsies trasē, kur tā būs tieši kā nākas. Vadāmība ir diezgan neitrāla, neskatoties uz samērā īso auto riteņu bāzi, aizmugure nesteidz apdzīt priekšu katrā līkumā. Bet nav arī tā, ka priekša gribētu pirmā slīdēt ārā...tā turās ļoti spēcīgi un dod lielu pārliecību par auto spējām.
Bremzes arī ir adekvātas un kopumā auto
atstāj "pareizu" iespaidu - var sajust, ka auto gatavojuši un
regulējuši cilvēki, kas nodarbojas ar sporta auto būvniecību."
Vai ir kaut kādas pozīcijas, kas tev nepatika?
Vai ir kaut kādas pozīcijas, kas tev nepatika?
JV "Tās visas nav
saistītas ar pārbūvētājiem, bet, protams, ar pašu auto. Jo uztaisīt sportam lietojamu auto no Yaris ir visai grūti, neiejaucoties
ģeometrijā un citās nopietnās pārbūvēs, kas, protams, šajā gadījumā
nevarēja tikt veiktas, lai šo auto varētu lietot uz koplietošanas
ceļiem.
Līdz ar to - sēdpozīcija ir kā uz
taburetes, nespēju atrast sev ērtāko, sportisko sēdēšanu. Un arī pedāļu
bloks ir diezgan neērts sportiskai braukšanai. Piemēram heal-and-toe
bremzēšanai ļoti neparocīgs, lai neteiktu, ka bez akrobātiska piegājiena
neiespējams.
Kāds ir tavs spriedums?
Kāds ir tavs spriedums?
JV: "Īsumā -
spridzeklis patiesi azartisks. Dinamisks, ar ļoti labi saregulētu šasiju
un balstiekārtu, kura lietošana, noteikti, atmaksāsies izbaudot to
trasē, nevis uz ielas".
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...