Testa brauciens

Honda CR-V: pirmie iespaidi

Izmēģinam jauno Honda CR-V
193 ZS 2,0 benzīna motors un CVT transmisija
Bāzes modeļa cena, sākot no 26 330, dārgākā modifikācija - 37 420 eiro

AutorsIvo Goldmanis

Ir pagājuši 23 gadi kopš tirgū parādījās pirmās paaudzes Honda CR-V. Ar savu apvidus auto parauga ārieni, bet pamatā piemērots braukšanai pa pilsētu vai šoseju, tas bija viens no pirmajiem mūsdienu krosoveru ēras pārstāvjiem. Turklāt – tas bija ģimenēm draudzīgs gan ar savu praktiskumu, gan cenu. Tam nebija ne dizaina, ne jauno tehnoloģiju, ar kurām palielīties, taču tas būtiski mainīja cilvēku priekšstatus un attieksmi pret šāda veida auto.

Veidots uz Civic platformas, CR-V dinastijas ciltstēvs spēja piedāvāt tādu vadāmību, kādu tālaika bezceļnieki varēja tikai apskaust, taču paaugstinātā sēdpozīcija radīja lielākas drošības sajūtu, ko augsti novērtēja tie pircēji, kam bija nepieciešams auto ģimenei. Honda CR-V pārdošanas apjomi turpināja augt, neraugoties uz tikpat strauji augošo konkurenci segmentā, ko tas aizsāka. Kā apgalvo Honda, tas ir kļuvis par vispopulārāko kompakto SUV pasaulē.

Tiesa gan, šis, izmēros krietni augušais piektās paaudzes CR-V ienāk tirgū, kura ainava ir pamatīgi mainījusies. Konkurence ir pat vēl lielāka, nekā tad, kad klajā nāca ceturtās paaudzes CR-V. Gandrīz katram ražotājam katalogā ir vairāk nekā viens krosovers, daudzi no tiem apveltīti ar sportiskām braukšanas īpašībām un iespaidīgu vizuālo tēlu, kā arī – prestižu zīmolu.

Kā uz to reaģē Honda CR-V? Pirmoreiz šī modeļa vēsturē tas pieejams ar septiņām sēdvietām, turklāt 2019. gadā modifikāciju klāstu papildinās hibrīddzinējs. CR-V salona ietilpība ir lielāka nekā jebkad agrāk, paplašināts arī komforta un drošības aprīkojuma saraksts.  

Devāmies uz Wess Select Honda, lai testa braucienā ar visplašāk aprīkotu, piecvietīgu CR-V skaidrotu – vai ar šīm izmaiņām pietiek, lai mestu izaicinājumu tādiem modeļiem kā VW Tiguan, Škoda Kodiaq un Peugeot 5008?

Kāds tas ir?

Honda lēmums svītrot dīzeļdzinēju no CR-V modifikāciju saraksta varētu izrādīties gudrs solis, ja sevi attaisnos gaidāmā hibrīdversija. Taču, kamēr tā vēl nav pieejama, jāizvēlas starp 173 ZS 1,5 litru vai 193 ZS 2,0 litru benzīna turbomotoru.mazāk jaudīgo vēl neesam izmēģinājuši, tāpēc nevaram objektīvi spriest, kā tas tiek galā ar gandrīz 1700 kg lielo CR-V svaru, it īpaši ar CVT transmisiju (bāzes versijā ir manuālā pārnesumkārba) taču 193 ZS motoram ar to nav nekādu problēmu.

Apmēram 600 kilometru testa brauciens pa dažāda seguma ceļiem ļauj secināt, ka vadāmības ziņā ir Honda CR-V ir starp kompakto SUV klases labākajiem paraugiem - par spīti tam, ka klīrenss piektās paaudzes modelim ir vēl lielāks, nekā līdz šim. Arī pats auto ir lielāks, nekā tā priekštecis un to var just, mēģinot lielākā ātrumā veikt straujus manevrus – virsbūves sasvere rosina samazināt tempu un braukt mierīgāk.

Tomēr mazāk pieredzējušiem vadītājiem nav pamata satraukumam. Honda jauno CR-V aprīkojuši ar izsmalcinātu stabilitātes kontroles sistēmu, kas ir pielāgota atbilstoši Eiropas pircēju gaumei, tāpēc to nebūt nav tik viegli izsist no ierindas ar straujām stūres kustībām.

Te gan jāatzīmē, ka sportiska vadāmība nav pats pirmais arguments, kādēļ auto pircēji izvēlas SUV – lielāka uzmanība tiek pievērsta gaitas komfortam – un šajā pozīcijā CR-V diez vai sagādās vilšanos, jo pat ar 19 collu diskiem jūtami vien paši nejaukākie no Latvijas asfalta negludumiem.

Interjers, komforts praktiskums

Apsēžoties pie CR-V stūres, sajūta ir kā lielā apvidus auto - sēdpozīcija ir augsta un nodrošina labu pārredzamību visos virzienos. Interjera apdare ir ievērojami labāka nekā līdzšinējās paaudzes modeļiem - mīkstas plastmasas un koka imitācijas paneļi, paneļi, metāliski akcenti, ādas apdare durvju iekšpusē. Tomēr Honda CR-V joprojām nedaudz atpaliek no tā apdares kvalitātes līmeņa, kāda ir vācu konkurentiem - īpaši VW Tiguan un Škoda Kodiaq, atšķirība ir jūtami sarukusi. 

Mūsu testa auto bija aprīkots ar Honda Connect 7,0 infosistēmu, kas ietver Apple CarPlay opciju - un šeit ir vērts atzīmēt, ka CR-V ir viens no retajiem modeļiem, kuram tajā jau no rūpnīcas ir integrēta Latvijā populārā aplikācija Waze. Tā ir laba ziņa, jo Honda infosistēma nav lietošanas ērtuma paraugs, it īpaši, ja salīdzina ar BMW iDrive, turklāt tā ir diezgan gausa, kas var novērst uzmanību no ceļa. Drošības aprīkojumā ir ārkārtas bremzēšanas sistēma, joslu maiņas brīdinājuma sistēma, aklās zonas brīdinājuma sensors un citas aktuālākās šībrīža palīgsistēmas.

Lielākais jaunā Honda CR-V pluss ir praktiskums. Otrajā sēdekļu rindā var sasēsties trīs pieaugušie, bet maksimālais bagāžas nodalījuma tilpums - 1648 litri - ir lielāks, nekā Ford Kuga, vai Nissan Qashqai.  

Vai to ir vērts pirkt?

Jaunais Honda CR-V ir lielāks, ietilpīgāks, tam ir vairāk komforta un drošības ekstru, turklāt tas ir pieejams ar septiņu sēdvietu opciju - šie jau ir pietiekami spēcīgi argumenti, lai vismaz dotos to apskatīt un izmēģināt.

Lai arī modifikāciju sarakstā nav dīzeļdzinēja, abu benzīna motoru, manuālās vai CVT transmisijas, priekšpiedziņas vai pilnpiedziņas kombināciju saraksts ir diezgan plašs, lai katrs varētu atrast sev piemērotāko variantu. Spriedums - tas nav 100% perfekts, taču tas ir vērā ņemams konkurents labākajiem šīs klases pārstāvjiem.


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Honda Jazz Hybrid

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Kompaktā Honda Jazz hečbeka lielākais trumpis ir salona un bagāžas nodalījuma ietilpība, ko izceļ dažādos veidos salokāmie aizmugures sēdekļi. Uz ceļa tas nebūs tik aizraujošs kā Ford Fiesta, savukārt Peugeot 208 to pārspēs komforta ziņā, taču Jazz sniedz lielisku apkārtējo pārskatāmību, kas būtiski atvieglo pārvietošanos pilsētā. Ekonomiskais hibrīda dzinējs, bagātīgais aprīkojums un stabilā tālākpārdošanas vērtība vismaz daļēji attaisno tā augsto cenu.