Mazda 3: pirmie iespaidi
Pirmais brauciens ar jauno Mazda3
Noslīpētāks dizains, labāka trokšņu izolācija, elegantāks interjers
Cena, sākot no 21 590 eiro
Ja tev īsti negribas sekot masu psihozei un pirkt krosoveru, taču populārākie ģimenes hečbeku klases pārstāvji - VW Golf, Škoda Octavia un Ford Focus šķiet pārāk neinteresanti, tad tev ir laiks doties izmēģināt jauno Mazda3.
Jaunākās paaudzes modelis, kas tikko parādījies Latvijas tirgū, ir kaut
kas atšķirīgs, un ne tikai dizaina ziņā vien. Kamēr citi konkurenti arvien
vairāk izmanto mazāka tilpuma benzīna turbodzinējus, Mazda turpina pilnveidot
savu 2,0 litru tilpuma benzīna motoru, kas esot vēl ekonomiskāks.
Saukts par
Skyactiv-G, tas ir modernizēts ar cilindru deaktivizācijas sistēmu un daļēju
hibrīdtehnoloģiju, kas pēc japāņu autoražotāja teiktā, nodrošina dīzeļdzinējam
raksturīgo jaudu un degvielas ekonomiju komplektā ar benzīna motoru akustisko
komfortu.
Kāds tas ir?
Par spīti relatīvi lielajam darba tilpumam, Mazda3 bāzes versijas motors,
kāds bija mūsu testa auto, nevar lepoties ar tādu dinamiku, kāda ir
konkurējošajiem Ford Focus un Škoda Octavia ar 1,0 litru benzīna turbomotoriem.
Iemesls? Mazda motoram nav turbīnas. Tas nozīmē, ka nepieciešams teju divreiz
augstāks apgriezienu diapazons, lai panāktu tādu dinamiku, kādu Focus un
Octavia nodrošina jau pie 2000 apgriezieniem minūtē.
Mierīgas braukšanas
piekritēji to neievēros, bet pārējiem labāka izvēle būs 1,8 litru tilpuma
dīzeļdzinējs vai arī jaunais Skyaktiv X benzīna motors ar 180 ZS, kas pārdošanā
nonāks vēlāk. Teorētiski tam vajadzētu būt daudz atsaucīgākam bez īpaši smagām
sekām uz degvielas patēriņa rādītājiem.
Gaitas komforta un vadāmības līdzsvars
jaunākās paaudzes modelī ir labāks, nekā jebkad agrāk, tieši to pašu var teikt
par trokšņu izolāciju, kas līdz šim nebija Mazda3 stiprākā puse. Ceļa un
pretvēja trokšņi ir ļoti labi apslāpēti, arī transmisijas radītās skaņas salonā
dzirdamas daudz mazāk, nekā Škoda Octavia.
Pagaidām esam redzējuši tikai Mazda3 lepnāko versiju – tās interjers šķiet
pat pievilcīgāks, nekā Audi A3. Melns griestu apšuvums tikai papildina minimālisma
stilā iekārtoto salonu, kurā atstāts tikai pats nepieciešamākais. Pogu un
slēdžu nav ne par daudz, ne par maz – viss ir lieliski pārdomāts.
Mazda uzskata, ka skārienjutīgie ekrāni novērš uzmanību no ceļa, tāpēc 8,8 collu infosistēmas displejs ir kontrolējams ar rotējošu slēdzi, kā BMW iDrive, kas joprojām ir labākais paraugs tirgū. Pat bāzes versijās infosistēmas komplektā ir Bluetooth, Apple CarPlay, Android Auto, navigācijas sistēma un head-up displejs.
Bagāžas nodalījuma ietilpība ir nedaudz mazāka, nekā VW Golf – 338 litri,
taču ar to tik un tā pilnīgi pietiks lielākajai daļai pircēju.
Vai to ir vērts pirkt?
Jaunākās paaudzes Mazda3 atstāj ļoti labu iespaidu – gan vizuāli, gan salonā jaunākās paaudzes modelis izskatās lieliski, tas pieejams ar plašu pamataprīkojumu un ar to ir patīkami braukt. Tas parādījies tirgū vienlaicīgi ar tādiem spēcīgiem konkurentiem kā Toyota Corolla un Škoda Scala, taču katram no tiem ir sava pievilcības formula un Mazda3 šoreiz nebūs tas pirkums, kas sagādās vilšanos.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...