Ziņas
Pirmie iespaidi: Mazda RX-8 R3
Braucam ar atjauninātu coupe
Atsvaidzināts ārējais dizains
Latvijas salonos nav gaidāms, bet nopirkt var

Ja tu neesi jaunākais, satriecošākais vai ātrākais, tu esi atpalicis.
Tāpēc arī autoražotājam Mazda bija jau pēdējais laiks atjaunināt savu piecus gadus veco coupe RX-8. Rezultātā tapusi R3 versija.
Ārējā izskatā ir izmainīti priekšējie un aizmugurējie lukturi, jauni riteņi, nedaudz lielāki izpūtēji un virsbūves apdare.
Apakšdaļā ir stiprināts korpuss un balstiekārta, stūrei piešķirts lielāks asums un no MX-5 aizgūta lieliskā pārnesumkārba.
Ar 231 ZS dzinēju nekas nav darīts, arī griezes moments ir tie paši 211 Nm, līdz ar to paātrinājums taisnē kopumā ir tāds pats kā iepriekš.
Transmisijas pārnesumskaitļi ir mazliet pazemināti, salīdzinot ar veco RX-8, un tas uzlabo ieskriešanos, taču tā dēļ dzinējam nākas pastiprināti griezties, braucot lielākā ātrumā.
Tas izpaužas kā nemainīga fona dūkoņa, tomēr jūsu uzmanību no jebkāda veida trokšņa, kas nāk no dzinēja, novērš ļoti skaļie ceļa trokšņi, kas dzirdami salonā.
Tomēr šīs braukšanas iezīmes uz šosejas nav īsti būtiskas, jo RX-8 patiesi atdzīvojas līkumotos ceļos.
Braucot pa tādu ceļu, jūs sāksit smaidīt, pārslēdzot pārnesumus, izbaudīt maksimālos 9000 apgriezienus minūtē un apbrīnot, cik acumirklīgi mašīnas priekšgals klausa jūsu roku darbībām ar stūri.
Taču RX-8 ir arī praktisks. Tā bagāžnieks ir plašs, salonā viegli ietilpst četri cilvēki. Vienīgi jābūt gataviem uz pārāk cietu gaitu pilsētā, augstiem degvielas rēķiniem un ārkārtīgi precīzi jāievēro eļļas pārbaudes grafiks.
Latvijas dīleru salonos šā modeļa atjauninātā versija tuvākajā laikā nav gaidāma, jo RX-8 nav starp populārākajiem pirkumiem, taču dīleris sola palīdzēt ar iegādi tiem, kas izrādīs interesi par šo auto.
Jums patiks: vēl vairāk braukšanas prieka
Jums nepatiks: rijīgs, cieta gaita pilsētā
Lasi vēl: What Car? vērtējums par līdzšinējo Mazda RX-8
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...