Testa brauciens
Cupra Ateca: pirmie iespaidi
Izmēģinam Cupra Ateca
Sportisks zīmols Seat paspārnē
Kopīgi tehniskie risinājumi ar Golf R

Šajā testa braucienā pievēršamies jautājumam, kura atbilde tiek gaidīta
jau kopš pagājušā gada marta. Tieši tad, Ženēvas auto izstādē pirmoreiz
debitēja Cupra, Volkswagen koncernā ietilpstošā spāņu zīmola Seat
sportisko modeļu “līnija”. Ko gaidīt no Cupra, ar ko līdz šim tika
apzīmēti Seat sportiskie hečbeki, sākot no 1996. gada, kad klajā tika
laists 150 ZS Seat Ibiza GTI Cupra Sport?
Protams, tas nenozīmē, ka
Cupra būvē paši savus auto no nulles. Jā, tas ir nomainījis Seat logo
pret kaut ko tādu, kas atgādina elitāras specvienības biedru tetovējumu,
taču faktiski tie ir jau pazīstamie Seat modeļi, tikai ar pamatīgu
adrenalīna devu. Kā mums norādīja zīmola pārstāvniecībā, uzņēmumā
Autobrava, nevienam Cupra nav mazāk par 290 ZS.

Cupra Ateca gadījumā
tas ir Ateca, Seat populārākais krosovers. Tas ir nedaudz zemāks, nekā
ierindas Ateca, tam ir 300 ZS četrcilindru 2,0 litru tilpuma benzīna
motors (tāds pats kā VW Golf R un Audi SQ2), septiņpakāpju DSG
transmisija, pilnpiedziņa, adaptīvā balstiekārta, īpaši šim modelim
veidota izplūdes sistēma un papildaprīkojumā – Brembo bremzes. Jo, ja
auto spēj 0-100 km/h paātrinājumu veikt 5,4 sekundēs, tam ir arī jāspēj
pienācīgi nobremzēt.
Pārējās atšķirības ir galvenokārt kosmētiskas,
izceļot Cupra Ateca sportisko raksturu – lielākas gaisa ieplūdes
atveres, melna radiatora reste, četri izpūtēja “stobri”, aizmugures
spoileris un 19 collu diski. Lielākus uz Ateca nav iespējams uzlikt, bet
šķiet – arī nevajag, ņemot vērā, ka tas tomēr ir vidēja izmēra
krosovers, kas spēj braukt arī mērenos bezceļa apstākļos. Turklāt –
visai ātri.

Brauc tas teju tikpat ātri un izveicīgi, kā VW Golf R,
ar kuru tam ir kopīgs motors, pārnesumkārba un pilnpiedziņa, tikai ar
lielāku virsbūves sasveri pagriezienos, kas ir pilnīgi loģiski, ņemot
vērā klīrensa atšķirību. Motora skaņa, kas dzirdama ar alkantaru un ādu
iztapsētajā salonā, ir tīri patīkama, turklāt jāņem vērā, ka tā nav
sintētiska, kā virknei citu mūsdienu “sportisko” auto.
Braucot pa
sausu asfaltu, Cupra Ateca atgādina priekšpiedziņas auto, pilnpiedziņa
reāli pamostas vien, ja ceļa segums kļūst slidenāks vai smilšaināks.
Tomēr, lai to tā pa īstam pamodinātu, ir jābrauc ģimenei nedraudzīgā
manierē, izvēloties kādu no vairākiem braukšanas režīmiem, izņemot,
protams Eco. Tas ir dinamisks – gluži ne trases līmenī, taču pa grants
ceļiem ar to var diezgan ātri atrast, ko darīt.

Vai to ir vērts pirkt?
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...