Testējam Volvo V60 Cross Country Pieejams ar D4 dīzeļdzinēju vai T5 benzīna motoru Cenas, sākot no 40 990 eiro (ieguvums 14 386 eiro)
Atvērt galeriju
Jaunākais modelis no Cross Country sērijas faktiski ir tas pats V60 universālis, taču ar daudzām atšķirībām. Ar 201 mm klīrensu tas ir par 65 mm augstāks nekā standarta modelis, tam ir arī aizsargpaneļi zem priekšējās un aizmugurējās pārkares, plastmasas uzlikas riteņu arkām, atšķirīgs noformējums radiatora restei un daži citi elementi, kas apliecina tā piederību krosoveru segmentam. Tā pamatā ir Volvo SPA platforma, ko izmanto arī XC90, XC60, V90 un S90.
Tirdzniecībā Latvijā pieejamie V60 Cross Country padara pircēja izvēli vienkāršu - tas ir pieejams vai nu ar D4 190 ZS dīzeļdzinēju, vai arī 250 ZS T4 benzīna motoru. Tā ir vienīgā lielā izvēle, jo abas modifikācijas ir ļoti labi aprīkotas.
Par spīti tam, ka Cross Country ir smagāks nekā standarta V60, par jaudas trūkumu tas sūdzēties nevar – paātrinājums ir pārliecinošs jau no 1400 apgriezienu sliekšņa, un 100 km/h D4 sasniedz 7,2 sekundēs.
Motora un pārnesumkārbas duets, kas
nodrošina jaudu visiem četriem riteņiem, ir pārsteidzoši saskanīgs, tā reakcija
uz akseleratora pedāļa kustībām ir patīkami nosvērta, bez nevajadzīgiem rāvieniem
vai riepu svilināšanas.
Arī gaitas komforts ir vērtējams ar labu atzīmi –
balstiekārta kompetenti absorbē ceļa negludumus, taču tā nav arī pārāk mīksta,
lai lieki nesatrauktu pasažierus ar pārmērīgu virsbūves sasveri asākos
pagriezienos vai apļveida krustojumos.
Dīzeļgeitas un tās seku rezultātā daļai pircēju labāks variants varētu šķist 250 ZS četrcilindru benzīna
turbomotors, kas tandēmā ar astoņpakāpju automātisko pārnesumkārbu ļauj 0-100
km/h paātrinājumu veikt 6,8 sekundēs. Ģimenes universālim ar to vajadzētu pietikt,
vai ne?
Arī trokšņu izolācija ir augstā līmenī, taču jāņem
vērā, ka mūsu testa auto bija ar premium līmeņa vasaras riepām, tāpēc
interesanti būtu izmēģināt, kā V60 Cross Country patīk grubuļains, sīkām akmens
šķembām klāts asfalta segums ziemas riepu sezonā? Maz ticams gan, ka šī
pozīcija kādu varētu atturēt no V60 Cross Country iegādes, ņemot vērā, cik tas
ir praktisks – bagāžas nodalījuma ietilpība ir 529 litri, turklāt vietas salonā
nešķiet par maz pat ar aprīkojumā pieejamo panorāmas stikla jumtu.
Salons izskatās diezgan iespaidīgi, kā ikvienam jaunajam Volvo, turklāt arī montāžas kvalitāte ir pietiekami augstā līmenī, attaisnojot šī auto cenu un vēlmi turēt līdzi tādiem premium zīmoliem kā Audi, BMW vai Mercedes-Benz.
Vai to ir vērts pirkt?
Ja tev nepieciešams ģimenes universālis, ar kuru var droši pārvietoties arī vietās, kur ceļa segums nav ideāls vai tā nav vispār, tad V60 Cross Country ir grūti ignorēt. Audi A4 Allroad un BMWxDrive M Sport Touring varbūt ir labāka vadāmība, varbūt tie ir tehniski izsmalcinātāki, taču tiem nav tās skandināviskās bezrūpības un nepretenciozās elegances auras, kāda piemīt Volvo V60 Cross Country.
Tam ir arī ļoti plašs standarta aprīkojums, kurā, protams, ietilpst jaunākās aktīvās drošības sistēmas un daudzas komforta funkcijas. Tas nav lēts, tiesa gan, to pašu var teikt arī par, piemēram Audi A4 Allroad, ko Latvijas tirgū vairs nepiedāvā. Tāpēc, ja neskaita ne tik izsmalcinātus auto, kā, piemēram Subaru Outback, reālākais V60 Cross Country "konkurents" tā pārdošanas sākumposmā bija pašu Volvo ražotais XC60. Šobrīd V60 Cross Country pieejams par speciālu cenu, kas ir teju 15 000 liels ieguvums, salīdzinot ar cenām, kādas šim modelim bija pirms tam.
2024. gada atjauninājumi ir veiksmīgu novērsuši vairākas problēmas. Atsvaidzinātais Volvo XC90 ir klusāks un komfortablāks nekā iepriekš, bet infoizklaides sistēma, kas agrāk bija tā Ahilleja papēdis, nu ir viena no modeļa stiprajām pusēm. Daži konkurenti demonstrē vienmērīgāku sniegumu, taču, ja izvēlēsieties vieglā hibrīda auto, jūs iegūsiet lielisku septiņvietīgu luksusa auto par salīdzinoši saprātīgu cenu.